“بازگشت به حالت قبل”

بازار اول هفته مثبت و متعادل آغاز شد اکثر نماد ها مثبت کار خود را شروع کردند. در گروه های بزرگ بازار معاملات متعادل شروع شد. در گروه فرآورده های نفتی شپاس تک نماد مثبت این گروه بود. فملی و فولاد در صفر تابلو در گروه فلزات اساسی داد و ستد شدند. نماد تازه وارد این گروه صف خرید دیگری را تجربه کردند. گروه دارویی پس از اصلاح تند اخیر با رشد همراه بود و اکثر نماد ها مثبت معامله شدند. در گروه خود رو قطعات که مثبت معامله شدند منفی بودن نماد خپارس مورد توجه بود. نماد حتوکا در گروه حمل ونقل مورد توجه سهامداران بود. در نیمه دوم بازار عرضه ها شدت گرفت،  در گروه انبوه سازان نماد های وساخت، ثرود و کرمان به رشد حداکثری رسیدند. نماد تازه وارد وآوا با رشد حداکثری همراه شد. با وجود بهبود معاملات شاخص کل ۹۰۰ واحد منفی بود.

روز بعد با تاثیر از روز قبل با عقب نشینی با کاهش خرید سهامداران رو به رو شد. گروه خودرو و قطعات با  عقب نشینی رو به رو شد. در گروه فرآورده های نفتی و محصولات شیمایی  با جو اصلاحی رو به رو شد. نماد پاکشو به خاطر افزایش سرمایه خوبی که در نظر دارد ، صف خرید خوبی داشت. در گروه رایانه سپ، افرا، تاپکیش و آپ رشد سه درصدی داشتند و های وب با رشد خوبی همراه بود. همچنان نماد حتوکا از گروه حمل و نقل نماد مورد توجه سهامداران بود. نماد پاکشو و خودرو بیشترین تاثیر را در شاخص گذاشت و با رشد حدود ۲۹۰ واحدی رو به رو شد.

روز بعد اما بازار اصلاحی شکل گرفت.

در گروه فرآورده های نفتی به دنبال افت قیمت های جهانی نوسانی و اصلاحی آغاز شد. در گروه فلزات اساسی کویر تازه وارد به صف خرید رسید.نماد فملی و فولاد در صفر تابلو داد و ستد شد و نماد فباهنر نیز مورد توجه سهامداران بود. در گروه حمل و نقل همچنان حتوکا یکه تازی می کرد. در گروه محصولات شیمایی معاملات اصلاحی در جریان بود؛ شدوص، شسینا و شلعاب از نماد های مورد توجه بازار بود. در نتیجه شاخص کل با کاهش ۴۲۰۰ واحدی رو به رو شد.

بازار روز بعد با گرایش اصلاحی شروع شد. گروه های بنیادی بازار مثل فرآورده های نفتی و فلزات اساسی متعادل داد و ستد می شدند. گروه محصولات شیمایی مثبت معامله شد و نماد های شدوص، شسینا و شلعاب مورد توجه بودند. در گروه بانک با روندی متعادل شروع شد و نمادهای وبصادر، وتجارت و وکار مثبت معامله شدند. نماد تازه وازد بجهرم صف خرید تشکیل داشت.در گروه حمل و نقل نماد های حتاید و حتوکا مورد توجه سهامداران بود. در گروه خدمات فنی ومهندسی نماد رتکو با رشد چند روزه اخیر بازهم به صف خرید رسید و نماد تازه وارد رنیک در دامنه مثبت معامله شد. در نهایت شاخص کل در حدود ۴ روز کاری به ایستگاه ۳۰۵ هزار واحدی رسید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *