۱) ساعاتی پس از آنکه گروه فلسطینی جهاد اسلامی با توقف موشک‌پرانی به داخل خاک اسرائیل موافقت کرد، ارتش اسرائیل گفت که موشک‌پرانی به سوی خاک این کشور از سر گفته شده و آتش بس از بین رفت.

۲) گزارش‌ها از عراق از کشته شدن دست کم ۴ نفر در جریان عملیات پلیس برای متفرق کردن صدها معترض در مرکز بغداد حکایت دارد.

۳) آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، محو اسرائیل را به معنای محو یهودیان این کشور ندانسته و گفته است جمهوری اسلامی، ‘بدون ملاحظه و رودربایستی ‘ به فلسطین و فلسطینی‌ها کمک کرده و خواهد کرد.

۴) راجر استون، مشاور سابق و متحد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در هفت مورد دروغگویی به کنگره، جلوگیری از اجرای عدالت و جعل و دستکاری در ادله مجرم شناخته شد. جلسات مربوط به استیضاح ترامپ سرعت گرفته است! همچنین پلوسی گفته در تحقیق مربوط به استیضاح ترامپ، شهادت مرتبط با ارتشاء دیده می‌شود

۵) هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستور وزیر صمت درباره ممنوعیت صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی را به دلیل مقید نشدن به زمان مشخص و صرفا ذکر ” تا اطلاع ثانوی” از زمان تصویب ابطال کرد. این مساله تاثیر خوبی بر گروه تبرک و نماد غشهداب دارد.

۶) پنج اقتصاد بزرگ در حال توسعه جهان، برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، در حال حاضر در حال ایجاد یک سیستم پرداخت جدید مشترک، برای جایگزینی پرداخت دلاری هستند. این مساله با تضعیف شاخص دلار به تقویت انس طلا و کامودیتی ها کمک می کند.

۷) تجمعات اعتراضی به افزایش قیمت بنزین بعداز ظهر امروز جمعه در چند شهر کشور صورت گرفته است. رسانه های داخلی و خارجی آن را پوشش داده اند. مشهد و اهواز کانون اعتراض بوده است.

۸) هوشنگ نژاد، عضو انجمن تولید کنندگان شیرینی و شکلات می گوید همچنان انتقال ارز جزو مشکلات اصلی ما است و کمتر بانکی حاضر است پول با منشاء ایران را قبول کند. برای حل این مشکل مجبور هستیم از یک بانک دیگر به عنوان واسطه استفاده کنیم که اخیرا تعداد این بانک‌های واسطه‌ای به ۴ رسیده است که همگی آنها کارمزد دریافت می‌کنند و همین امر باعث شده که قیمت تمام شده افزایش پیدا کند. عمده مواد مورد نیاز ما از اروپای غربی، ترکیه و چین تامین می‌شود که سخت‌گیرترین بانک‌ها در این خصوص چینی‌ها هستند و آنقدری که آنها در بحث انتقال پول سخت‌گیری دارند شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی ندارند.

۹) پکن زیرساخت‌ لازم موسوم به پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال را که به بانک مرکزی این کشور این امکان را می‌دهد تا ارز مجازی ایجاد کرده و به بانک‌های این کشور عرضه کند را فراهم کرده است.

۱۰) اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد تولید نفت خام آمریکا در نوامبر به رکورد ۱۳.۰۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که یک سال زودتر از زمان پیش‌بینی شده برای رسیدن به این سقف تولید است.

۱۱) مدیرعامل فملی با بیان اینکه امیدواریم نتایج سرمایه گذاری در مس آذربایجان تا پایان سال آینده به تولید انبوه برسد، اظهار کرد: این امر باعث ایجاد گردش نقدینگی به میزان ۷ هزار میلیارد تومان در سال خواهد شد.

۱۲) مديرعامل ساپكو در زمينه ساخت گيربكس دستي ۱۶ سرعته و تامين گيربكس اتوماتيك توسط چرخشگر می گوید ‌حداكثر طي مدت دو سال پس از عقد قرارداد توليد انبوه گيربكس آغاز شود براي گيربكس دستي تيراژ سالانه ۱۵ هزاردستگاه و گيربكس اتوماتيك هم ۱۵ هزار دستگاه مورد نياز ايران‌خودرو است.

۱۳) معاون شرکت توسعه آهن فولاد گلکهر می گوید امسال ۳٫۱ میلیون آهن اسفنجی در توسعه گلگهر تولید خواهد شد و سال آینده به ۳٫۳ میلیون تن خواهد رسید و طرح ورق سه میلیون تنی با سرعت به جلو میرود.

۱۴) بهای فولاد جهانی افزایش یافت. شمش ایران ۳۶۵دلار شد!

۱۵) تازه ترین آمارهای گمرک چین نشان می دهد واردات زغال سنگ این کشور طی ماه های ژانویه تا اکتبر با رشد ۹٫۶ درصدی نسبت به سال قبل روبرو شده است.

۱۶) مذاکرات قراردادی سال ۲۰۲۰ بین شرکتهای خریدار کنسانتره مس چین و عرضه کنندگان عمده دنیا شامل فری پورت آمریکا و آنتافاگاستا از شیلی در حال انجام است فضا به نفع قیمت کنسانتره در گردش است.

۱۷) ترامپ می گوید مذاكرات با چين به سرعت جلو ميرود هرچند بايد ببينيم چه ميشود. چین هم گفته در آستانه دستيابى به يك توافق و تفاهم تجاري مهم با امريكا هستيم اما تعرفه ها هم بايد حذف شوند! همچنین تمام تعرفه هاى تجارى عليه واردات گوشت پرندگان امريكايى را لغو كرديم!

موفق باشید. ۲۵ آبان ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *