سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد؛

مجلس خواهان افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی است/ ما نمایندگان هم می‌دانیم که قیمت بنزین واقعی نیست

پس از تصویب موضوع افزایش بهای بنزین در شورای عالی سران سه قوه، یکی از نخستین نهاد‌هایی که به این تصمیم واکنش نشان داد و اعتراض بسیاری کرد، مجلس شورای اسلامی بود، به گونه‌ای که حتی برخی نمایندگان، طرح‌هایی نیز برای رد مصوبه سه قوه در برنامه خود گذاشتند.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان فراکسیون امید، دو طرح سه فوریتی و دو فوریتی آماده کرده بودند که به محض ورود به مجلس، تقدیم هیأت رئیسه مجلس شود تا ضمن رد مصوبه سران سه قوا، طرح جایگزین برای افزایش قیمت‌ها ارائه شود.

اما پس از سخنان رهبر انقلاب، فراکسیون امید، طرح خود را از دستور خارج کرد؛ با این حال، برخی نمایندگان به ویژه نمایندگان منتسب به پایداری، همچنان بر باور خود در خصوص افزایش نیافتن بهای بنزین پافشاری داشتند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین در مجلس دهم در خصوص اینکه طرح مجلس برای بنزین چه بود که امروز تا این اندازه منتقد دولت است؟ گفت: نمایندگان مردم در مجلس تصویب کرده بودند در سال ۹۸ هیچ حامل انرژی افزایش قیمت نداشته باشد. بنده هم دو ماه و نیم پیش در نطق قبل از دستور خود، سریعاً و شفاف گفتم که امسال نباید بنزین را گران کرد، زیرا این کار، کبریت زدن به خرمن نارضایتی‌های مردم است.

وی افزود:

ما نمایندگان هم می‌دانیم که قیمت بنزین واقعی نیست، اما افزایش آن نیازمند مدیریت و تمهیدات لازم بود. من در دو، سه سال آخر دولت آقای احمدی‌نژاد منتقد ایشان بودم، اما یکی از کارهای خوبی که ایشان انجام داد و امروز نبود آن احساس شد، اطلاع‌رسانی به مردم بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد و پس از هدفمندی یارانه‌ها، قیمت برخی کالاها به یکباره چهار برابر شد، اما به دلیل اینکه قبل از اجرای طرح، کلی بحث و بررسی، مناظره، برنامه تلویزیونی و حتی صحبت رودررو رییس‌جمهور با مردم برگزار شده بود تا حدود زیادی جامعه آماده این جراحی اقتصادی را پذیرفته بود؛ کاری که متاسفانه در ایام اتفاق نیفتاد و مطمئنم اگر مدیریت می‌شد شاهد این حجم از نارضایتی‌ها نبودیم.

نقوی‌حسینی اظهار داشت:

در ۱۰ سال گذشته دولت‌ها همیشه به دنبال خودشیرینی در برابر ملت بودند و از این‌رو افزایش تدریجی قیمت بنزین را عملیاتی نمی‌کردند، در حالی که قانون این اجازه را به دولت داده بود که ظرف پنج سال، قیمت حامل‌های انرژی را به فوب خلیج فارس برساند.

وی عنوان کرد: افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی بهترین روند برای دولت و مردم است، زیرا هم، مردم زندگی خود را با این افزایش کم و تدریجی تطبیق می‌دهند و هم، دولت طبق برنامه کارش را جلو می‌برد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: قرار نبود که نمایندگان طرح خاصی برای افزایش بنزین داشته باشند، بلکه طرح ما همان طرح قانونی گذشته بود که خواستار افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی شده بودیم و دیگر لزومی نداشت که طرح جدیدی مطرح شود.

نقوی‌حسینی با اشاره به یارانه نقدی که دولت از محل درآمد افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها واریز کرده است، گفت: حقیقت امر این است که این مبلغ، افزایش قیمت بنزین را پوشش نمی‌دهد و از این‌رو باید بپذیریم که زندگی بر مردم سخت‌تر شده است.

خبرگزاری تابناک

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *