۱) فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه از آمریکا به خاطر بی پاسخ گذاشتن حملات ماه های گذشته در خلیج فارس به شدت انتقاد کرده است. او گفت وقتی به اصابت مین به کشتی ها پاسخ داده نشد، یک پهپاد سرنگون شد. وقتی به آن حمله پاسخ ندادند، به تاسیسات عمده نفتی حمله شد.

۲) وزارت امور خارجه آمریکا بعضی از اسناد مربوط به روابط دولت دونالد ترامپ با اوکراین را منتشر کرده است. این اسناد در پی درخواست یک سازمان غیردولتی نظارت کننده بر عملکرد دولت منتشر شده است.

۳) یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بانک ملت و پارسیان برگزار شد. علی دیواندری و ۸ متهم دیگر به “اخلال در نظام اقتصادی” در ایران متهم شده‌اند.

۴) منابع پزشکی در شهر ناصریه در جنوب عراق می‌گویند نیروهای امنیتی طی شب گذشته به سمت معترضان آتش گشودند و دست‌کم دو نفر کشته شدند.

۵) نتانیاهو می گوید که ژنرال آمریکایی گفته ایران طرحی برای حمله مجدد برنامه ریزی کرده است. وی در رشته توئیت هایی گفت ژنرال مکنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفته که رژیم ایران یک حمله دیگر طرح‌ریزی کرده است. درست است، حملات دیگری. اما رژیم ایران فقط به همسایگان خود و یا ما حمله نمی‌کند بلکه به مردم خود نیز حمله می‌کند. در هفته اخیر آن‌ها صدها تن از مردم ایران را به خاک و خون کشیدند.

۶) در حالیکه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی قرار است سه شنبه برگزار شود،اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به نقل از معاون پارلمانی رئیس جمهوری از مخالفت حسن روحانی با استعفای محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی خبر داده است.

۷) مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک می گوید بانک مرکزی به‌منظور نظارت بر فعالیت پلتفرم‌های بانکداری باز و تراکنش‌های مبتنی بر حساب، سامانه دیبا را راه‌اندازی کرده که بازار متشکل ارزی با این سامانه دنبال می‌شود.

۸) وزیر سعودی می گوید ایران دیدگاهی تاریک دارد و اقداماتی مرتکب می‌شود که بر هم زننده امنیت و ثبات منطقه است.

۹) شمخانی گفته حمله برنامه ریزی شده دشمن به عسلویه خنثی شده است. وی می گوید پهپادها قصد حمله داشته اند که دفع شد.

۱۰) جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که در نیمه اول امسال تولید انواع لوازم خانگی به جز تلويزيون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

۱۱) براساس اعلام تولیدکنندگان مشکل صادرات سیمان از پارس جنوبی موقتاً حل شده است. البته این موضوع به صورت شفاهی به تولیدکنندگان اعلام شده و هنوز به صورت کتبی لغو این ممنوعیت ابلاغ نشده است

۱۲) عداد حلقه چاه نفت آمریکا به روند نزولی خود ادامه داده و به ۶۷۱ حلقه رسیده که کمترین سطح ۳۲ ماه اخیر بوده و محرک قیمتها است!

۱۳) مدیرعامل ایران خودرو گفت: در تفاهمی مقرر شد ۷۰۰ دستگاه کامیون توسط ایران‌خودرو دیزل برای قرارگاه خاتم تولید شود که در گام اول ۱۵۰ دستگاه کامیون تولید و عرضه خواهد شد

۱۴) طرح استیضاح وزیر نفت با ۵۰ امضاء به هیات رئیسه ارائه شد.

۱۵) محموله های متانول سازهای ایرانی در هفته جاری به مقصد هندوستان با قیمت ١٩٨ دلار در هر تن و به مقصد چین حدودا ٢٠٨ دلار در هر تن بارگیری شده اند. علت این عرضه سنگین راه اندازی پتروشیمی بوشهر توسط مارون است.

۱۶) مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک به طور رسمی نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

۱۷) فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه امروز اعلام کرد که پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی، به عنوان ستاد فرماندهی یک ماموریت جدید اروپایی برای محافظت از آب‌های خلیج فارس عمل خواهد کرد.

۱۸) بازتاب جهش صادرات فولاد ایران در رسانه های خارجی گسترده بود به گونه ای که این رسانه ها نوشتند، اگرچه هنوز تحریم های آمریکا علیه ایران وجود دارد اما محصولات نیمه نهایی ایران راه خود را به بازارهای صادراتی پیدا کرده است.

۱۹) هیئت مدیره میدکو با هدف تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه ۱۰ آذر تشکیل جلسه می دهد.

۲۰) هیئت مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در جلسه اخیر خود افزایش ۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه شرکت را به تصویب رساندند.

۲۱) محمد حسین اسفندیار پور مدیر فرآوری شرکت سنگ آهن گهرزمین؛ از کسب رکورد متوالی تولید ماهانه کنسانتره به میزان ۴۱۷ هزار و ۲۱ تن در آبان ماه ۹۸ خبر داد.

۲۲) مجتمع سرب و روی انگوران از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال، ۵۴۴ هزار و ۱۱۵ تن ماده معدنی استخراج کرد. این رقم نسبت به برنامه تولید (۳۷۰ هزار تن)، ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد. همچنین این مجتمع طی ۷ ماهه امسال، ۳۲۰ هزار و ۹۸۹ تن ماده معدنی به شرکت های فرآوری داخلی ارسال کرد.

موفق باشید. ۴ آذر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *