موج ورود ؟!

امروزبازار سرمایه آخر هفته خود را با گذر از ۳۱۰ هزار و فتح این سنگر پشت سرگذاشت تا سربازان قوی و محکم بازار امروز هم با برنامه فتح سنگر به سنگر خوب پیش رفته باشند و یک روز خوب دیگر را در کارنامه خود ثبت کرده باشد امیدواری ها به بازار زیاد شده و جریان پول هم کم کم نیم نگاهی به بازار خواهد داشت . امروز بازار با برخی واکنش های خود نشان داد که هنوز به گزارش ها اهمیت میدهد و نقش این گزارش ها می تواند در دوره های بعد بسیار موثر باشد .

به هر حال بازار را در حالی آغاز میکنیم که…

یکی از مهم ترین رویدادها و اتفاقات این است که حجم و گردش معاملات دوباره افزایش یافته . حجمی که رو به کاهش گذاشته بود ، افرادی که به بازار بدبین شده بودند و منتظر ریزش های بیشتر ، افرادی که تحلیل های بدبینانه میکردند و خلاصه پول هایی که اوراق شده بود و منتظر و تخمه به دست دنبال کف های جدیدی میگشتند دوباره در بازار حاضرند …

اما چرا این پول ها به بازار برگشت و برخی پول های دیگر هم در فکر بازگشت هستند به نظر دلایل متفاوتی را باید برای ان برشمرد یکی از مهم ترین انها مولفه تورم و رشد نرخ دلار است . افراد به خوبی تجزیه و تحلیل کردند که با این شرایط تورمی نگهداری پول به شکل نقد بدترین حالت است و دوباره گارد پذیرش ریسک را باز کرده و آر به آر سهم ها را درکنار موج تورمی بررسی کرده و وارد بازار شدند حالا این که سهم بزرگ و بنیادی نمیخرد و چیز دیگری میخرد بحث دیگری است ولی این یکی از مهمترین دلایل این برگشت پول بود.

دلایل دیگر را باید در کنار این موضوع گذاشت

آنها انتظار افت فروش شرکت ها و اصلاح پی به ای را داشتند ولی بازار جریان دیگری را در پیش گرفت گزارش های ابان حتی اگر هم از موجودی باشد نشان میدهد فروش شرکت ها منطقی بوده شاید کمی نرخ افت داشته که با این رشد دلار در ماه های اتی جبران می شودکافی است یک ماه دیگر یعنی اذر این طور باشد اتفاق سال قبل تکرار شده و گزارش های ۹ ماهه خوبی راهی بازار می شود .

این جریان بنیادی در کنار چشم انداز دلار و تورم باعث شده تا افت احتمالی بازار کم رنگ و حضور در بازار بیشتر شود .در مسابقات اتوموبیل رانی اصطلاحی هست به نام دریفت که در یک پیچ که رقبا هم حضور دارند با پذیرش کمی ریسک سرعت را زیاد کرده و از انها سبقت میگیری ! فضا فضای خاصی است به نظر این بهترین فرصت برای دریفت کردن و سبقت گرفتن از بازارهای رقیب و جمع کردن حواس پول ها به بازار سرمایه است . این زمان را نباید از دست داد چه با عرضه های اولیه قوی و متعدد و چه ایجاد صندوق های مختلف و اپشنال که قبل تر ها بحث ان را کرده بودیم.

و اما نکته آخر…

در بحث نموداری و چارتی است که بازار دوباره به رویداد ها و اتفاقات خوش بین شده و نمودارها هوای اعداد بالاتری دارند به نظر ۳ عدد حساس پیش روی بازار است ۳۱۰ که امروز پودر شد! ۳۲۰ و ۳۳۰ که باید برای گذر از هر یک برنامه داشت ولی فعلا می توان گفت اگر بودجه اذیت نکند و اتفاق عجیبی رخ ندهد و دلار همین حوالی بماند می توان در یک بازه ۲ ماهه به فتح ۳۳۰ هزار امیدوار بود ولی بحث بودجه مهم ترین چالش فعلی بازار است که امیدواریم بیاید و برود و بی خطر باشد وگرنه یک افت موقت دیگر را در بازار به واسطه آن داریم و بعد استارت اصلی خواهد بود که سعی میکنیم در مورد مشخصات آن روزهای بعد صحبت کنیم .

نکته ای که در جمع بندی و نقشه راه بازار می توان ترسیم کرد این است که شاید به واسطه خبرهای بودجه بازار یک افت موقت را داشته باشد که تازه ما معتقدیم این افت هم انقدر بالا نخواهد بود و ترس از بودجه بیشتر ترس روانی است تا عملی، ولی بعد از ان یک به یک و پله به پله با رسیدن گزارش های اذر و بعد ۹ ماهه شرایط تغییر میکند . البته اگر شیب همین شیب فعلی باشد و نرخ های دلار و بورس کالا همینطور بماند .

بتاسهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *