۱) محاکمه علی دیواندری، مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان به دستور قاضی غیرعلنی برگزار می‌شود. این پرونده ۹ متهم دارد و تاکنون ۱۲ جلسه از دادگاه مدیرعامل پیشین بانک‌های ملت و پارسیان برگزار شده است.

۲) مجلس عراق در نشستی اضطراری و پس از چند دقیقه استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر را پذیرفت. دولت فعلی بعنوان دولت موقت، اداره کشور را تا تشکیل دولت جدید به عهده خواهد داشت.

۳) شب گذشته برای دومین بار معترضین به کنسولگری ایران در نجف حمله کردند! عربستان نسبت به این حملات واکنش مثبت نشان داده است.

۴) سه کشور اروپایی امضاکننده برجام از پیوستن شش کشور اروپایی دیگر به اینستکس، ساز و کار مالی که برای کم‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ایجاد یک کانال تجاری ایجاد شده، استقبال کرده‌اند.

۵) معاون وزیر خارجه چین در نشست خبری با عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در پکن، از اروپایی‌‎ها خواسته اجرای اینستکس را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

۶) یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان طی روز جاری به ایران سفر می کند تا با ظریف ملاقات کند. برخی محتمل می دانند که وی حامل پیام مهمی باشد.

۷) در حالی فردا سه شنبه رای گیری در خصوص استیضاح ترامپ برگزار می شود که کاخ سفید گفته ترامپ در جلسات استماع شرکت نخواهد کرد.

۸) پکن در بحبوحه عدم اطمینان به عقد یک قرارداد تجاری بین آمریکا و چین، تاکید دارد عوارض آمریکا باید در مرحله اول این قرارداد لغو شود. تصمیم آمریکا برای برداشتن عوارضی که قرار است در ۱۵ دسامبر اجرایی شود نمی تواند جایگزینی برای لغو کل عوارض باشد.

۹) طی روز جاری محصولات فولادی در بورس کالا عرضه می شوند. نرخ ارز باعث تقویت تقاضای مشتریان شده است.

۱۰) قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا طی روز گذشته در مقایسه با هفته قبل رشد داشته است.

۱۱) در حالی همتی و نوبخت می گویند دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه آمده که حسینی، عضو کمیسیون برنامه مجلس می گوید دولت بنا دارد برای سال آینده ۵۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت در نظر گرفته شده ۵۰ دلار بفروشد ضمن اینکه قیمت ارزی که دولت برای سال آینده در نظر گرفته، ۱۱ هزار تومان است.

۱۲) مدیرعامل ایرانسل از برنامه خرید بلوکی سهام داده گسترعصرنوين خبر داد و اعلام کرد مذاکره برای نهایی کردن این موضوع در جریان است. این مساله به های وب هم اثر دارد.

۱۳) رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ برابر ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز و عرضه نفت غیراوپک در همین سال برابر ۲.۲ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده، با این احتساب تقاضا برای نفت خام اوپک برابر ۲۹.۶ میلیون بشکه در روز برای سال ۲۰۲۰ تخمین زده شده است.

۱۴) داده های PMI چین منشتر شد. عملکرد ماه نوامبر ۵۱.۸ اعلام شده که بالاترین رقم ۳۴ ماه اخیر است.

۱۵) ۲۵ اقتصاددان همکار نشریه GlobalTimes متعلق به روزنامه دولتی خلق چین، ۲۲ نفر معتقد هستند توافق تجاری چین و آمریکا قبل از رسیدن به تاریخ ۱۵ دسامبر، نهایی خواهد شد .

۱۶) مدیرعامل بانک تجارت از اجرای سند خروج از زیان در این بانک خبرداد و گفت: «در حال حاضر با وجود رشد هزینه‌ها، زیان بانک تجارت نسبت به سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته و همزمان سهم از بازار بانک نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد و شاهد کاهش دو درصدی نرخ هزینه پول نسبت به مدت مشابه سال قبل در بانک هستیم.

موفق باشید. ۱۱ آذر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *