باید واقع‌گرا باشید و تمرکز روی هدف را هم حفظ کنید.

شما تنها درصورتی‌که به دلایل منطقی در بازار سرمایه حضورداشته باشید، می‌توانید به‌عنوان یک معامله‌گر از بازار سود کسب کنید؛ اما اغلب معامله‌گران، در ابتدای راه، دلایل درستی برای فعالیتشان انتخاب نمی‌کنند.

* اگر در معامله‌گری، علاقه به فرایند و مسیر پیش رو نداشته باشید، احتمال دستیابی به هدفتان بسیار محدود است.

اگر طرز فکر شما بدین گوته است که با پولی وارد معاملات شوید که به‌هیچ‌عنوان نباید آن را از دست بدهید. در این صورت، بیش‌ازحد روی پول تمرکز خواهید کرد. وقتی افراد روی پولی که قدرت تحمل از دست دادنش را ندارند، ریسک می‌کنند، یعنی به دنبال این هستند که در کمترین زمان ممکن به بیشترین فایده و سود ممکن دست یابند.

(با پولی که نمی‌توانید از دست بدهید، وارد بازار نشوید).

* معامله‌گری نباید صرفاً به سرمایه محدود شود. سرمایه، در حقیقت، نشان‌دهنده مقدار حجم ورود نقدینگی به بازار است که به توانایی افراد در تحمل ریسک در بازار بستگی فراوانی دارد. اگر به روش درستی معامله را انجام بدهید و بر فرایند متمرکزشوید دو احتمال به وجود می‌آید؛ اول اینکه اگر سودتان بیشتر شود، نشان می‌دهد که در حال موفقیت هستید و در غیر این صورت، حاکی از شکست و ضرر شماست.

زمانی که بیش‌ازحد روی سرمایه متمرکز ‌شوید، ممکن است که درنهایت، ضرر کنید

قبل از شکل‌گیری واقعیت موفقیت در بازار سرمایه برخی افراد برنامه‌هایی برای خرج کردن سودهایی احتمالی در بازار به دست خواهید آورد، آماده کرده‌اند؛ این دسته از افراد صرفاً به بازده، و نه ریسک، می‌اندیشید. بنابراین اگر به نحوه خرج کردن سرمایه‌ای که فکر می‌کنید از بازار به دست خواهید آورد، می‌اندیشید، طرز فکر شما نسبت به معامله‌گری در بازار سهام، صحیح نیست!

* اگر تمام ‌وقت را به معامله کردن معطوف کنید و مدام از یک معامله به معامله‌ای دیگر می‌روید، پس به معامله کردن وابستگی پیدا کرده‌اید و به ضرر سرمایه خود عمل می‌کنید

برای اینکه علایق را به اشتیاق بدل سازید کافی است، دانش و انگیزه مداوم داشته باشید.

رویکرد معاملاتی‌ خود را ساختاریافته‌تر و روشمندتر بسازید، برنامه بریزید و یادداشت بر‌دارید، معاملاتتان را ثبت کنید. به‌محض اینکه انجام این کارها را شروع کنید، درخواهید یافت که در مسیر درست قرار دارید. اما باید بدانید که داشتن برنامه معاملاتی روشمند و ثبت معاملات در دفترمعاملاتی در زمره کارهایی است که توسط معامله‌گرانی که به پروسه معامله کردن علاقه‌مندند، انجام می‌گیرند. این مسائل شما را نسبت به تصمیماتتان پاسخگو نگه می‌دارند و به شما در تدوین و بهبود عادات معاملاتی صحیح کمک می‌کنند.

معامله‌گران موفق از هیچ زمانی برای بررسی رفتار بازار یا مطالعه کتب کلاسیک معاملاتی یا مقالات و شرکت در دوره‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال غافل ‌نمی‌شوند؛ از اهمیت تسلط یافتن بر چارت‌ها مطلعند و به‌صورت منظم، این کارها را انجام می‌دهند.

** معامله‌گران موفق در توسعه و رشد خود فعال هستند. انضباط ، تمرکز، اشتیاق، صبر، از ویژگی‌ها و فاکتورهای اصلی موفقیت در زندگی، و نه صرفاً معامله‌گری می‌باشند.

برای موفقیت در معامله‌گری می‌بایست از کنترل نتیجه‌ای که قطعا موفقیت آمیز باشد.خود را برهانید. شما باید به فرایند و استراتژی که از طریق تحقیق، تجربه و یادگیری (آموزش) به آن رسیده‌اید، اعتماد کنید.

عادات ضروری را تثبیت کنید؛ عادات، در موفقیت ما نقش غیرقابل‌انکاری بازی می‌کنند و وقتی‌که روتین معاملاتی صحیح را برای خود تعریف کردید و آن را رعایت کردید، آن روتین هم به یک عادت بدل شده و شمارا در مسیر موفقیت در معامله‌گری قرار خواهد داد. (برای اینکه علایق را به اشتیاق بدل سازید کافی است، دانش و انگیزه مداوم داشته باشید).

مجمع فعالان اقتصادی

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *