در بازار سرمایه، برنامه معاملاتی داشته باشید

برای ایجاد عادات مثبت، باید آگاهانه از طریق اجرای مداوم برنامه معاملاتی اقداماتی را انجام دهید…

عادات افراد، در هر حرفه‌ای چه به صورت موفقیت باشد یا شکست زمینه‌ساز اتفاقات مثبت یا منفی بعدی خواهد بود. بنابراین، باید عاداتی (یک برنامه معاملاتی مدون) را در خود ایجاد کنیم که ما را در معامله‌گری به اوج موفقیت برسانند.
* برای ایجاد عادات مثبت، یعنی عاداتی که ما را به هدف‌گذاری مد نظر برساند، باید از طریق اجرای مداوم برنامه‌های روزانه، به آن برسید.نقطه مشترک تمامی افراد خبره و موفق این است که همگی آن‌ها از یک برنامه مدون پیروی کرده‌اند تا عاداتی که موفقیت مداوم و جاری را برایشان به ارمغان می‌آورند، در خود نهادینه سازند. اکثر افراد موفق، راه‌هایی برای بهینه ساختن زندگی روزانه‌شان تعریف کرده‌اند تا آن‌ها را به قله برسانند. برنامه‌های روزانه، سلاح مخفی آن‌ها بوده‌اند.وقتی‌که یک برنامه معاملاتی روزانه به عادتی نهادینه تبدیل شود، دیگر بخشی از شما شده و در این نقطه، شما به‌صورت خودکار، در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد.

* معامله‌گران موفق در بازار سرمایه برنامه روزانه معاملاتی‌ برای خود تعریف کرده‌اند که توانایی‌شان در معامله‌گری موفق و صحیح را به حداکثر می‌رساند.پس تعریف و ایجاد برنامه مشخص معاملاتی مهم است؛ منظور برنامه‌ای است که با برنامه وزندگی روزانه شما همخوانی دارد. یک استراتژی و یک برنامه کلی و مشخص، برای همه معامله‌گران جواب نمی‌دهد.
* تمرین روزانه را فراموش نکنید، می‌تواند نتیجه حتی در برخی موارد به نفع شما تغییر دهد. این تمرین باعث می‌شود پروژه‌ها در ذهن ناخودآگاه تثبیت شوند و تحقیقات هم، قدرت ذهن ناخودآگاه را به ما نشان داده‌اند؛ ذهن ناخودآگاه، در مقایسه با تفکر فعال، به ما کمک بیشتری در جهت گرفتن تصمیمات بهتر می‌کند. بد نیست بدانید که بخش عمده تصمیمات ما در ضمیر ناخودآگاه گرفته می‌شود.

داشتن یک برنامه معاملاتی مدون به ما در تضمین درست انجام دادن کارها کمک می‌کند…

داشتن یک برنامه با استراتژی روانه معاملاتی به ما در تضمین درست انجام دادن کارها کمک می‌کند.
داشتن برنامه به‌صورت طبیعی به ما کمک می‌کند زیرا باعث می‌شود ما با مهم‌ترین مسائلی که هرروزه باید انجام دهیم در ارتباط و هماهنگ باشیم (مواردی همچون تحلیل چارت)؛ درنتیجه، توانایی ما را در انجام آن کارها بهبود می‌بخشد؛ به‌علاوه، این کار، شانس ما را در اجرای موفقیت‌آمیز برنامه معاملاتی‌مان و پیروی از قواعد حضور و مشارکت در بازار را نیز افزایش می‌دهد و با توجه به اینکه از همان ابتدا به‌صورت مستمر و منظم رفتار کرده‌اید، پیروی از برنامه معاملاتی هم طبیعی‌تر و آسان‌تر به نظرتان خواهد آمد.

** به یاد داشتن انگیزه ورود ما به بازار سرمایه به ما کمک می‌کند تا در دام احساساتی که سعی در فرار از آن‌ها داشتیم، نیفتیم. معامله‌گری قرار است برایمان آزادی به ارمغان بیاورد؛ پس، بیش از حد بازار را بررسی نکنید.
شاید یکی از خطرناک‌ترین مسائلی که معامله‌گران باید از طریق آزمون‌وخطا بر آن تسلط یابند، تعریف نوع سبک معامله‌گری است که روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند ؛ برای این منظور، مهمترین مسئله‌ای که آن‌ها باید بر آن کنترل داشته باشند، خودشان می‌باشد. صرف زمان زیاد برای تحلیل چارت‌ها الزاماً شمارا به موفقیت نمی‌رساند. بلکه برای موفقیت آن نوع برنامه معاملاتی احساس می‌شود که برای موفقیت در معامله‌گری و تبدیل‌شدن به معامله‌گری که بیش‌ازحد معامله نمی‌کند و نسبت به نتایج معاملاتش، احساساتی نمی‌شود، نیاز است.

فرهنگ سازی بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *