خودرو

ایران خودرو با در اختیار داشتن صد‌ها هکتار زمین در سراسر کشور از جمله ۲۲۰ هکتار زمین کارخانه اصلی در جاده مخصوص، ۷۴۰ هکتار زمین کارخانه خراسان، زمین‌هایی در فارس، تبریز و مازندران تمامی شرایط برای استفاده افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داراست.

درحالی دارایی‌های ایران‌خودرو در دفاتر این شرکت از سال ۱۳۴۲ به روز نشده که ارزش روز این دارایی‌ها طی ۵۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات نرخ ارز و تورم قیمتی موجود در تمام بخش‌ها زمان آن رسیده که با تجدید ارزیابی در دارایی‌های ایران‌خودرو این به روزرسانی صورت گیرد. بزرگ‌ترین خودروساز ایران همچنین علاوه بر زمین به‌عنوان دارایی‌های ثابت، سرمایه‌گذاری‌های مولد زیادی هم داشته که ارزش آنها کمتر از زمین‌های موجود نیست و به‌طور قطع ارزش جایگزینی آنها با نرخ دلار فعلی بسیار بالاست. در این میان ایران‌خودرو برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و کسب تسهیلات خط اعتباری ۱۰ هزار میلیارد تومانی ناگزیر به افزایش سرمایه‌ای حداقل ۲۵۰۰ درصدی است.

ومعادن

عزیزالله عصاری، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات:
در صورت ایجاد صلح تجاری چین و آمریکا زمینه ثبات تقاضا در دنیا را فراهم می‌شود و بسیاری از کارخانه‌هایی که اکنون تعلیق شده‌اند، فعالیت خود را با اطمینان آغاز کرده و این امر سبب می‌شود تا نیاز و تقاضا افزایش یابد و کامودیتی‌ها همچون (فولاد) ارزش بیشتری پیدا کنند.

کگل

کگل با راه‌اندازی ورق ۳ میلیون تنی توسعه گلگهر ۱۰ درصد به ظرفیت فولاد کشور اضافه می‌شود.یکی از پروژه‌های مهم شرکت صنعتی و معدنی گلگهر طرح تولید ورق ۳ میلیون تنی شرکت توسعه آهن و فولاد است. در این طرح ورق با سایز۰/۸تا۰/۲میلیمتر تولید و قابلیت کاملا صادراتی را دارد.

بتا سهم

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *