گل گهر در نیمه دوم سال فروش داخلی را هدف گذاری کرده و به همین دلیل است که مقدار فروش آبان از میانگین بالاتر است اما به طور کلی می توان گفت کگل ۵ درصد بالاتر از نیمه نخست محصول خواهد فروخت. به لحاظ نرخ فروش تقریبا نرخ ها ثابت بوده اما همکنون شمش به بالای ۶۰ میلیون ریال در هر تن است لذا می توان امید داشت که نرخ های فروش بهتری محقق گردد.

اگر فضا به همین شکل تداوم یابد سود شرکت اصلی ۱۱۰۰ ریال برای هر سهم خواهد بود اما کگل Dps زیر مجموعه ها را در پایان سال شناسایی خواهد کرد. شرکت سرمایه گذاری و توسعه گل گهر به همراه شرکت سنگ آهن گهر زمین در سال گذشته حدود ۹۰ ریال به شرکت dps داده است. برای سال جاری کگهر قصد تقسیم ۹۰ درصد سود را دارد و مجموعا ۱۶۸ریال هم انتظار داریم به این بخش افزوده شود. در واقع رقم ۱۲۶۸ ریال کف سود کگل خواهد بود اما اگر نرخ شمش در محدوده فعلی تداوم یابد که احتمال آن زیاد است، eps قابل تحقق كل سال جاری با سرمایه ۴۸هزار میلیارد ریالی به ۱۳۳۰ ریال خواهد رسید.

در نیمه نخست ۵۴۳ريال سود ساخته اما در نیمه دوم نرخ شمش صعودی است و حجم فروش بهتر خواهد شد.

ضمنا تقسیم سود زیر مجموعه ها از جمله کگهر که قصد دارد ۹۰درصد سود را تقسیم کند در نیمه دوم خواهد بود بر همین اساس سود انتظار ۱۳۳۰ريال در یک سناریو منطقی و کف سود ۱۲۶۸ريال است.

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *