نبرد دلاری !

امروز چهارشنبه در اخر هفته ای پرفشار کار سختی را بازار داشت از یک سو با توجه به قیمت های پایانی و قیمت های اخرین معامله روز قبل ، صبح زیر فشار بود و از سوی دیگر با توجه به ریزش دلار کمی جو تردید بیشتر شده بود . ببنید امروز حرف زیاد است و سعی میکنیم موارد به طور کلی مطرح شود ولی دقت کنید که تا همین چند هفته پیش دلار ۱۱۲۰۰ بچه های بازار را خوشحال میکرد و برخی حتی از افراطیون نسبتا کم اطلاع از دلار۶ هزار تومانی صحبت میکردند اما حالا تثبیت دلار در ۱۳ هزار را داریم این که دلار تثبیت شود و دلار نیما نیز به دلار ازاد برسد یکی از مهم ترین رویداد های بازار خواهد بود .

اما امروز چند رویداد و اتفاق مهم را بررسی میکنیم . اولین ان این ثبات رویه ای است که باید به نظر تکرار شود …

به نظر بازار سرمایه و تحلیل گران امسال کمتر از سال های قبل درمورد بودجه اذیت شدند . این موضوع البته چند دلیل داشت یکی از انها این بود نرخ هایی مانند نرخ بهره مالکانه و یا خوراک فرمولیزه شده و سهامدار حداقل تکلیف خود را در محاسبات میداند البته این لطف دولت به بازار سرمایه نیست این وظیفه دولت است که فضای سرمایه گذاری ها را شفاف نماید و به نظر برای باقی موارد نیز این موضوع باید رخ دهد از جمله نرخ برق و نرخ سواخت و گاز و پالایشی ها و … به نظر در سازمان بورس باید کمیته ای تشکیل شده و این موضوع را پیگیری کند تا قوانین میان مدت و بلند مدت برای بازار سرمایه نوشته شود تا سر هر بودجه و حرف و حدیث تن بازار انقدر نلرزد !

اما این روزها جریان پول دوباره با بازار آشتی کرده و انچه که می تواند بازار را دوباره نجات دهد همین جریان پول است

دقت کردید اگر امروز این جریان پول در بازار نبود با این کرش دلار نصف بچه های قدیمی بازار نقد کرده و دوباره از ریزش دلار و قیمت های اصلاحی صحبت میکردند اما پول پر دل و جراتی در دل بازار وجود دارد که بی محابا خرید میکند و این پول بیشتر ناشی از فرار از سایر بازارهاست .

در حال حاضر دوباره جریان نقدینگی به سمت بازار امده و شاهد خروج جریان پول از بانک ها و سپرده ها و حرکت ان به سمت بازار سرمایه هستیم بی تعارف می نویسیم گام های اول را دولت خوب برداشت . عزیزان در سازمان بروید دوستان را روشن کنید که رونق بازار سرمایه چه مزیت های بزرگی می تواند برای دولت داشته باشد اینجا پول حرف اول را میزند جریان پول مهم ترین اتفاق است از آن طرف دولت هم لنگ پول ، به راحتی می شود از این بازار کسری های بودجه را جبران کرد فقط کافی است کمی عاقل باشید.

اگر برای شما تصورش سخت است کمی کمکتان میکنیم !

تصور کن حتی اگر تصور کردنش سخت است ! در دل این دولت ۳۰ شرکت بزرگ برای ورود به بازار سرمایه پیدا نمی شود ؟! قطعا بگردی پیدا می شود ۳۰ که هیچ ۳۰۰ شرکت هم پیدا می شود که می تواند مسیر ورود به بازار را داشته باشد فقط کافی است بخواهید و کمی عاقل و باهوش باشید و با عرضه ۳۰ شرکت به راحتی می توانید ۶۰ هزار میلیارد تومان از این بازار نقدینگی داشته باشید دوستان بورسی ما هم نترسند قرار نیست از چندرغاز پول ما این اتفاق رخ دهد دریایی از نقدینگی در بانک ها و دست احاد جامعه قرار دارد که می تواند راهی بازار سرمایه شود . فقط کافی است کمی اعتماد جلب شود ان وقت دیگر ۱ میلیون کد عرضه اولیه نداریم باید این عدد به ۱۰ میلیون برسد .

آرمکو را ببنید چرا این شرکت و عرضه اولیه ان – بازی برد برد است . ارمکو راهی برای شریک کردن دنیا در امنیت اقتصادی عربستان است همین مدل می شود برای اقتصاد کشور و سرمایه های مردم پیاده شود .

یک چیز را نیز دقت کنید

شما فکر میکنید این راهی است که مثلا ما الان اختراع کردیم و میخواهیم اجرا کنیم نه برادر من این چرخ ۵۰ سال پیش توسط کشور های بزرگ توسعه یافته اختراع شده و در حال پیشروی هستند و حالا ما فقط از دور داستان ان را تعریف میکنیم و دهن ما اب می افتد ! البته این کار قطعا ملزوماتی دارد .

فاصله گرفتن از تفکرات سخیف دولتی ، این که سرمایه دار و کسی که سهامدار است ادم خوبی نیست ( دوستی تعریف میکرد وقتی در یکی از جلسات با حضور عزیزان دولتی حرف از اثرات تصمیمات بر بازار سرمایه را بحث میکرد یکی از مهم ترین مقامات دولتی به او گفته بود فلانی نکند تو بورس بازی که انقدر طرفداری میکنی)!! فاصله گرفتن از این طرز تفکر ها و البته بسترهای لازم بورس از جمله سیستم درست معاملاتی لازمه این موارد است ولی باور کنید باور کنید می شود به راحتی سال ۹۹ و سال های بعد را سال حضور مردم در بازار سرمایه دانست فقط باید کمی تلاش کرد و باهوش بود . بچه ای بازار هم بدانند که حضور این جریان پول است که این بازار را زنده نگه میدارد و اگر این طور نبود رکود بازار از مهر تا اسفند طول میکشید …

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *