ورود به بازار سرمایه با سرمایه اندک

گاهی اگر شما میزان سودآوری‌ خود را ظرف یک یا دو هفته محاسبه کنید، شاید ببینید که اگر سرمایه فعلیتان زیادتر می‌بود، قطعا سودآوری بهتر و بیشتری از بازار سهام بدست می‌آوردید، اما آیا این تفکر درستی است؟…

در شروع معامله‌گری‌ در بازار سرمایه، قطعا باید با مبالغ اندکی کارتان را آغاز کنید، تصور بر این است شاید این عمل شما را به خواستهایتان نرساند. اما درواقع این‌طور نیست و تمرکز بر مسائل و انگیزه‌های نادرست ممکن است شمارا به سمت این نوع تفکر سوق می‌دهد.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که به‌عنوان یک معامله‌گر با آن مواجه خواهید بود، این است که اگر درصورت وجود داشتن سرمایه بیشتر، سریع‌تر تبدیل به معامله‌گری حرفه‌ای و موفق شوید. گاهی اگر شما میزان سودآوری‌ خود را ظرف یک یا دو هفته محاسبه کنید، شاید ببینید که اگر سرمایه فعلیتان زیادتر می‌بود، قطعا سودآوری بهتر و بیشتری از بازار سهام بدست می‌آوردید، اما آیا این تفکر درستی است؟

سودآوری را باید در بازه‌های زمانی بلند مدت محاسبه کرد.

درواقع اگر ندانید که چطور با سرمایه کم‌تر سود کسب کنید، قطعا با داشتن سرمایه بیشتر هم نمی‌توان موفقیت سریع‌تر فرد را در معاملات تضمین کرد. به کلامی دیگر، اگر ندانید که چه می‌کنید، ممکن است نتیجه، کاملاً برعکسی انتظار شما را بکشد؛ حتی ممکن است خیلی سریع‌تر در مقایسه بازمانی که سرمایه‌تان کمتر بود، پول بیشتری را از دست بدهید.

اگر سرمایه زیادی در حساب معاملاتی‌تان ندارید، فرصت بزرگی در اختیار دارید تا بتوانید بهتر بیاموزید و اشتباهاتی که رخ می‌دهد اغلب آسیب جدی‌ای به شما نمی‌زند و فشار مالی و روانی مضاعفی را به شما تحمیل نمی‌کند. گاهی مواقع باید بگذارید ضررهایی هرچند کوچک در حکم هزینه‌هایی برای فراگیری دانش بازاری عمیق باشد.
* حال باید به یک سری نکات اشاره کرد: اول اینکه باید ذهنیتتان را تغییر دهید. با این کار، شما نقطه تمرکزتان را تغییر می‌دهید. به این مسئله فکر کنید که فقط باید روی یادگیری نحوه صحیح معامله و بهبود برنامه و استراتژی معاملاتی‌تان متمرکز شوید .

ذهنیت معامله‌گری باید از سرمایه به سمت فرایند و سیستم استراتژی معاملاتی حرکت کند. اگر می‌خواهید در معاملات موفق شوید، باید روی فرایند معامله‌گری و نه سرمایه، تمرکز کنید.

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *