۱) کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب لایحه استیضاح دونالد ترامپ این لایحه را برای رای‌گیری به صحن علنی این مجلس فرستاد. بنابر قوانین کنگره، رای‌گیری در کمیته قضایی نخستین گام قانونی برای به رای گذاشتن لایحه استیضاح در صحن علنی مجلس نمایندگان است که انتظار می‌رود هفته آینده روی دهد.

۲) مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ایران را مسئول حملات راکتی به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق دانسته و به این کشور در مورد ادامه چنین حملاتی هشدار داده است. طی روزهای اخیر چندین مرتبه پایگاه های عراق مورد هدف قرار گرفت. فرمانده سپاه ایران گفته به خیمه های دشمن نزدیک شده ایم، تحلیل آمریکا این است که منظور از خیمه، پایگاه های امریکا در اطراف ایران است. روز گذشته در جلسه ای که علنی برگزار شد، مقامات نظامی آمریکا گفتند در صورت تداوم این وضعیت باید به ایران پاسخ داد.

۳) پلیس ضد شورش در شیلی به معترضان به شکل وحشیانه ای حمله کرده و تعداد زیادی بینایی خود را از دست داده اند. شیلی بزرگترین تولید کننده مس می باشد و این اعتراضات بر روند تولید معادن اثر دارد که می تواند قیمت مس را رشد دهد.

۴) کره شمالی از سایتی که گفته بود به طور کامل برچیده می شود، یک آزمایش هسته ای جدید را به صورت موفقیت آمیز انجام داد!

۵) لاریجانی در آنتالیا به سر می برد! وی دیدارهایی با همتایان ترک و قطری خود انجام داده است.

۶) مجلس طرحی دارد که به موجب آن نرخ بنزین مجددا تک نرخی شود البته بعید است که نهایتا علاقه به شوک جدید به جامعه وجود داشته باشد.

۷) برایان هوک می گوید آماده‌ایم تحریم‌های ایران را برداریم و روابط دیپلماتیک را از سر بگیریم در صورتی که به توافقی بهتر دست پیدا کنیم که بتواند با تهدیدهای ایران برای امنیت و صلح منطقه مقابله کند. ایالات متحده از تبادل زندانیان خرسند است و امیدوار است این، گامی برای آزادی زندانیان دیگر باشد اما این مسئله به ایران باز می‌گردد.

۸) روز گذشته جلسه ای بین سنگ آهنی ها بزرگ همچون کچاد و کگل با ذوب آهن برگزار شد.

۹) طبق داده های موجود مطالبات بانک مرکزی از بانکها به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بالغ شده که بیش از ۱۵ درصد کاهش داشته است. این کاهش منجر به حذف هزینه مالی بانک ها می شود و به سود آن ها کمک می کند.

۱۰) وزیر خزانه داری آمریکا با بیان اینکه حضور ما در عربستان دفاعی است، گفت اگر ایران شروط لازم را بپذیرد تمام تحریم‌ها را بر می‌داریم.

۱۱) وزیر چینی خطاب به آمریکا گفت پکن هرگز نخواهد پذیرفت که واشنگتن در برابر چین به قلدری و تحریم یکجانبه متوسل شود. آمریکا «مایه دردسر جهان» است.چین اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

۱۲) بیش از یک ماه از واگذاری مجدد هپکو به سازمان خصوصی‌سازی گذشته است، معاون اول ریاست جمهوری از این سازمان خواسته تا ظرف دو هفته مسائل مربوط به هپکو را تعیین تکلیف کند.

۱۳) روزنامه واشنگتن‌پست به بررسی ادعای مذاکرات مخفیانه کشورهای عربی با ایران جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای پرداخت و نوشت، این‌بار به نظر می‌رسد کشورهای عربی مشغول مهار آمریکا و ممانعت از کشاندن منطقه به درگیری‌های احتمالی هستند.

۱۴) نخستين مدل نمونه‌سازي گيربكس دستي شش دنده با دانش فني ايراني و با همكاري مركز تحقيقات ايران خودرو، شركت‌هاي ساپكو و نيرو محركه و بدون اتكا به شركاي خارجي و در شرايط محدوديت هاي بين‌المللي در اسفندماه سال جاري رونمايي مي‌شود.

۱۵) فولاد مبارکه استفاده از توان داخلی در اجرای پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ و اخذ ضمانت‌نامه‌های مناسب در مرحلۀ تنظیم قرارداد این پروژه را در دستور کار خود دارد. مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد این پروژۀ ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومانی ظرف ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

۱۶) مدیرعامل ملی مس گفت ۴۵۰۰ میلیارد تومان طرح در دهه فجر افتتاح می کنیم.

۱۷) بر اساس اطلاعات دریافتی از وتوکا، شرکت توکاتدارک علاوه بر موضوع تأمین آهن قراضه مورد نیاز فولادسازی، اخیرا فعالیت های زیادی را در زمینه تأمین آهن اسفنجی، گندله و سنگ آهن آغاز کرده است لذا وتوکا در حال معدنی شدن است.

۱۸) غگلستا برنامه تجدید ارزیابی دارد.

۱۹) وشهر می گوید فعلا تجدیدی نداریم.

۲۰) ضیائی، مدیرعامل “فباهنر” گفت این شرکت موفق به تولید انواع لوله های خاص آلیاژی مورد استفاده در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع دریایی کشور در مقیاسی شده است.

۲۱) بانک ملت از آبان ماه سال گذشته تا امسال ۵۶,۰۰۰ میلیارد ریال از املاک و سهام خود را واگذار کرده است.

۲۲) بر اساس شنیده‌ها، بانک مرکزی در قالب یک طرح عرضه اوراق با تامین اعتباری حدود ۹۰۰۰ میلیارد ریال برای کمک به هر یک از دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو موافقت کرده است.

موفق باشید. ۲۴ آذر ۱۳۹۸

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *