۱) استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، از این کشور خواسته به میز مذاکره برگردد و خطاب به پیونگ یانگ گفته است: “ما اینجاییم، بیایید کار را تمام کنیم.” کره شمالی به آمریکا تا پایان ۲۰۱۹ فرصت داده بود که اگر توافق نشود، آزمایش های هسته ای را از سر بگیرد.

۲) آقای زنگنه گفته بعید می داند در ملاقات روحانی با شینزو آبه بحث برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شود. حسن روحانی جمعه این هفته عازم توکیو می شود.

۳) وزیر نفت ایران گفته آمریکا با خارج كردن ايران و ونزوئلا از بازار توانست تقريبا بدون مشكل بازار نفت خود را حفظ کند.

۴) عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران عقب نشینی روسیه از همکاری با ایران در مرکز اتمی فردو را رد کرده است. آمریکا روز گذشته خریداران آب سنگین از ایران و همکاری با ایران در فردو را تحریم کرد.

۵) استیضاح وزیر کشور، نفت و آموزش پروش منتفی شد.

۶) رهبر اقلیت دمکرات مجلس سنای آمریکا خواستار شهادت دستیاران کنونی و سابق کاخ سفید در محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شده است. با این حال جمهوری خواهان که سنا را کنترل می کنند خواهان یک محاکمه کوتاه، بدون حضور شاهدان، شده اند.

۷) رییس اینستکس ۲۲ دی به ایران سفر می‌کند.

۸) سید کاظم چاووشی مدیر امور مالی بانک ملت گفته گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک ملت از محل تسعیر ارز تهیه‌شده، سرمایه بانک ملت از این محل ۸ هزار میلیارد تومان معادل ۱۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها با کارشناس‌های دادگستری قرارداد منعقدشده و در حال ارزیابی اموال هستند.

۹) موسوی می گوید غیر از بحث حج گفت‌وگویی با عربستان سعودی در جریان نیست. در بحث گروگان‌ها گفتیم آماده مبادله هستیم و همانطور که ظریف گفت توپ در زمین آنهاست و اگر آماده باشند و سوئیس هم دوباره قدم پا پیش بگذارد آماده تبادل هستیم. با کشورهای مختلف مکانیسم‌های دوجانبه را طراحی کردیم و (عملیاتی شدن کانال مالی سوئیس) این در همان راستاست.

۱۰) مشاور اقتصادی ترامپ گفت توافق تجاری با چین باعث تقویت ۰.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد.

۱۱) سخنگوی دولت می گوید بررسی دو لایحه CFT‌ و پالرمو در دستور کار مجمع تشخیص قرار گرفته است. مقامات دولت معتقدند قرار گرفتن در فهرست سیاه FATF زندگی همه ایرانیان را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

۱۲) سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید آنچه ما انجام می‌دهیم تلاش برای ایجاد تمایل در نظام ایران با هدف نشستن پای میز مذاکره است. هوک و مایک پمپئو وزیر امور خارجه تصریح کردند ما آماده ادامه گفت‌وگوهای کنسولی با نظام ایران هستیم. ایران هم گفته از طریق سوئیس حاضر است تبادل اسرا کند!

۱۳) یک روزنامه کره‌ای در گزارشی مدعی شد که در ماه گذشته، وزارت امور خارجه ایران، سفیر کره جنوبی در تهران را برای شکایت درباره معوقات پول نفت خریداری شده از ایران احضار کرده است.

۱۴) فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو با گروه سایپا ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم و قرار است روی ایجاد پلتفرم‌های مشترک متمرکز شویم. تولید ما از روزانه ۹۰۰خودرو در شهریورماه، به ۱۸۰۰دستگاه در حال حاضر افزایش پیدا کرده و قطعا تا پایان هفته جاری به تولید ۲هزار خودرو به صورت روزانه خواهیم رسید.

۱۵) قیمت فولاد جهانی روز دوشنبه به سبب رشد قیمت قراضه رشد با اهمیتی را تجربه کرده است.

۱۶) در بورس کالا وکیوم باتوم ۲۰میلیون ريال، ورق گرم مبارکه ۵۰٫۶ تا ۵۲میلیون ريال، مس مفتول ۷۰۰میلیون ريال، کاتد ۶۷۶میلیون ريال، لوبکات ۲۸٫۵میلیون ريال، قیر ۶۰۷۰ قیمت ۲۴٫۶میلیون ريال، روغن پایه SN150 در قیمت ۵۸میلیون ريال، پی.وی.سی ۹۵میلیون ريال، پلی پروپیلن ۱۱۹ میلیون ريال، بیلت آلومینیوم ۲۳۰میلیون ريال قیمت خورد.

۱۷) سهمیه شکر خام خریداری شده قهکمت به بندرامام رسید.

۱۸) سینا سلیمانی می گوید افزایش درآمد، بهبود توانگری مالی و امکان انجام افزایش سرمایه در بیمه ملت وجود دارد.

۱۹) احتمال اصلاحاتی بروی سیاست عوارض گمرکی کنسانتره مس وجود دارد که به نفع ملی مس است.

۲۰) ومعادن، چدن، وثنو افزایش سرمایه می دهند.

۲۱) دولت ژاپن در آستانه رونمايى از محرك مالى ٢٥ تريليون ينى¥ خود ، انتظارات از رشد اقتصادى سالانه (سال ٢٠٢٠) را افزايش داد و به ۱٫۴% رساند.

۲۲) بخش تولیدیPMI ناحیه یورو در ارزیابی اولیه ماه دسامبر که انتظار می رفت عدد ۴۷.۳ را نشان دهد به عدد ۴۵.۹ رسید.

۲۳) سالکو آماده بهره برداری شده است. وغدیر هم سهامدار شرکت است.

۲۴) بانک سرمایه‌گذاری Goldman Sachs به دلیل کاهش تولید اوپک+ پیش‌بینی خود از قیمت نفت را در سال ۲۰۲۰ افزایش داده است.

موفق باشید. ۲۶ آذر ۱۳۹۸

ولیدهلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *