وغدیر گروه بنگاه‌ها:

بزرگ‌ترین واحد تولید آلومینیوم کشور امروز سه‌شنبه به شکل آزمایشی راه‌اندازی می‌شود. این واحد بزرگ صنعتی کار خود را در ابتدا با دو دیگ و سپس ۱۰دیگ آغاز کرده و در ادامه ۴۰ تا ۸۶ دیگ در سالن شماره یک فعالیت خواهند کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» سپس سالن‌های شماره ۲ و ۳ که آنها نیز هر کدام ۸۶ دیگ دارند به بهره‌برداری رسیده و مجموع دیگ‌های ۳ سالن به ۲۵۸ دیگ خواهد می‌رسد تا فاز نخست بهره‌برداری از آلومینیوم جنوب به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن کامل شود.

درحال‌حاضر ظرفیت تولید المهدی ۱۱۰ هزار تن، هرمزآل ۱۴۰هزار تن، ایرالکو ۱۰۰ هزار تن و جاجرم ۴۰ هزار تن شمش آلومینیوم است که با بهره‌برداری از فاز نخست آلومینیوم جنوب کل تولید آلومینیوم کشور به حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید. در صنعت آلومینیوم از برق برای گرم کردن دیگ‌ها استفاده می‌شود که با توجه به اینکه ایران دارای انرژی ارزان است، می‌تواند این کالای مهم را با ارزش افزوده بسیار خوبی صادر کند. تولید هر کیلو آلومینیوم افزون بر ۵/ ۱۳ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و برق باتوجه به اینکه نیمی از نرخ تمام شده آلومینیوم است؛ به‌واسطه گاز موجود ارزان ایران به‌صرفه تولید می‌شود. در حال حاضر نرخ برق صنایع به ازای هر کیلووات ساعت ۷۰ تومان است.

حتاید

حتاید ثبت کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-98A-060 مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۲۲ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۹۵۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ ۹۵۰۰۰۰ میلیون ریال ، ) در تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۴ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

ومعادن و افزایش سرمایه …

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۴۰,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سود انباشته به منظور شرکت در افزايش سرمايه شرکتهاي زيرمجموعه و جبران مخارج سرمايه اي صورت گرفته است که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ به تصویب هیئت مدیره رسیده است.

بتاسهم

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *