۱) دونالد ترامپ در توئیتر نوشت گفتگوی بسیار خوبی با رئیس جمهور چین ژی پیرامون توافق تجاری بزرگمان داشتیم. چین خرید بزرگی از محصولات کشاورزی و سایر محصولات را آغاز کرده است‌.برنامه ریزی جهت امضای رسمی انجام شده است‌. همچنین در مورد کره شمالی و در ارتباط با جایگاهمان در مذاکرات هنگ کنگ که با پیشرفت همراه بوده است گفتگو کردیم.

۲) سخنگوی وزیر بازرگانی چین می گوید محتوای توافق تجاری با ایالات متحده پس از امضای قرارداد افشا می شود. وی همچنین می گوید تیم های تجاری هر دو طرف ارتباط نزدیک را جهت امضای فاز اول توافق تجاری حفظ کرده اند.

۳) منابع خبری می گویند نا آرامی های عراق باعث کاهش حدود یک سوم از صادرات ایران به این کشور شد.

۴) چین در حال شکستن رکورد واردات نفت خام است. به نظر نمی‌رسد این روند رو به افزایش به زودی متوقف شود چون پالایشگاه‌های جدید در چین تولید خود را افزایش داده‌اند.

۵) خط تولید تختال های API لوله های خطوط انتقال نفت و گاز ترش با وزیر صنعت، در فولاد مبارکه افتتاح شد.

۶) حسین روحانی در جمع ایرانیان مقیم مالزی گفت امروز سانتریفیوژهای جدید “آی آر ۶” ما کار می‌کنند و سانتریفیوژهای “آی آر ۹” هم در مرحله آزمایش قرار دارند.

۷) ییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران به خبرگزاری ایرنا گفته است که کانال مالی ویژه مبادله کالاهای بشردوستانه مانند دارو و غذا که سوئیس آن را زیر نظر دارد به زودی راه اندازی خواهد شد.

۸) همزمان با ادامه تظاهرات مخالفان دولت لبنان، حسن دیاب، نامزد مورد حمایت حزب‌الله نخست وزیر لبنان شد.

۹) آقای آبه در ملاقات با حسن روحانی از ایران خواست به تعهداتش به برجام شد. ایران گفته در خصوص فروش نفت مذاکره کردیم، منابع خبری می گویند در خصوص کاهش تنش با آمریکا هم بوده است.

۱۰) نتایج اولیه تحقیقات آمریکا درباره حملات به تاسیسات آرامکو نشان می‌دهد که همچنان اثبات دست داشتن ایران در این حملات ممکن نیست.

۱۱) بریتانیا، آلمان و فرانسه به احتمال زیاد روند رسیدگی به نقض احتمالی برجام را فعال خواهند کرد اما برای اینکه برجام کاملا نابود نشود فعلا از سازمان ملل درخواست تحریم نخواهند کرد.

۱۲) رکورد ارزش معاملات در بورس کالا شکسته شد. حجم فروش محصولات توسط شرکت های بورسی به شدت رشد کرده خصوصا در فلزات آهنی!

۱۳) علیشاهی نماینده مجلس می گوید اینکه می‌گویند با پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف نمی‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم بهانه است. عراق و سوریه و لبنان هم عضو این گروه هستند .

۱۴) پورفلاح می گوید در صورت عدم تصویب FATF فردای تاریکی در انتظار ما خواهد بود به طوری که نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم.

۱۵) وزارت خرانه داری آمریکا معافیت یکی از شعب شرکت چینی نفتکش کاسکو از تحریم های ضد ایرانی را تمدید کرد.

۱۶) فیگارو مدعی شده که عربستان سعودی و ایران از چند ماه پیش در حال مذاکره‌اند!

۱۷) با حضور وزیر، عملیات اجرایی فاز ۳ تغلیظ، کارخانجات ذوب، پالایشگاه و اسیدسولفوریک مس مس آغاز خواهد شد. ظرفیت تولیدی این طرح، ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی خواهد بود و تا پایان سال جاری ظرفیت کارخانجات ذوب مس کشور به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

۱۸) فولاد ایران به ۴۰۲ دلار در هر تن رسید!

۱۹) معاون ایدرو اعلام کرد، ثبت سفارش ۴۲ هزار و ۳۴۱ دستگاه قطعات انواع خودروی سنگین در چارچوب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری انجام شده است. خبری که برای زامیاد، خکاوه و خاور مثبت است.

۲۰) شرانل روغن موتور جدیدی تولید کرده که هم تراز رقبای خارجی است.

موفق باشید. ۳۰ آذر ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *