۱) تعداد موقعیتهای خرید نفت در بازارهای جهانی در هفته گذشته و برای دومین هفته متوالی رشد قابل ملاحظه داشت و با افزایش ۶۸+ هزار قراردادی به ۶۷۳+ هزار قرارداد رسید که بالاترین سطح ۷ ماه اخیر است. در طرف مقابل تحلیلگران می گویند نفت شیل در سال ۲۰۲۰ همچنان در طرف عرضه فشار وارد می کند اما بعد ازان دیگر روند صعودی ندارد.

۲) نماد غگل با تایید حسابرس ۲۹۵۳درصد افزایش سرمایه از تجدید می دهد. البته سازمان بورس هم باید تایید کند تا ببینیم چه می شود.

۳) بانک اقتصاد نوین سهام خود  در شرکت شیمی بافت را می فروشد. ۱۴ دی نتیجه مزایده مشخص می شود.

۴) شبریز از انباشته ۱۵۷درصد افزایش سرمایه می دهد.

۵) اعضای هیات مدیره پتروشیمی نوری تغییر کرد. روز گذشته پس از بازگشایی، این نماد مورد توجه قرار گرفت. شایعاتی مطرح است که طی سال جاری ۱۲۰۰ تومان سود می سازد البته این اعداد در اکسل تحلیلی قابل محاسبه نیست. احتمالا خوراک دریافتی با تخفیف بیشتری دریافت شده است!

۶) در حکشتی گفته می شود که پالایشگاه اراک با اختلاط چند فرآورده با نفت کوره، سولفور این ماده را به نیم درصد کاهش داده و کشتیرانی جمهوری اسلامی بدون مشکل در سال ۲۰۲۰ در آب های بین الملل تردد دارد.

۷) در خصوص کگهر گفته شد پروژه گندله سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال، تست های بدون بار را می گذراند بنابراین امیدها به راه اندازی پروژه سهم را به صف خرید رسانده است.

۸) نرخ دلار برای فروش محصول پتروشیمی ها افزایش یافت. قیمت دلار هفته گذشته ۱۰۹٫۷۰۹ ریال اعلام شده بود که در هفته جاری ۱۱۲٫۵۸۲ ریال است.

۹) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز یکشنبه گفت ترکیه نمی‌تواند موج دیگری از مهاجران از طرف سوریه را بپذیرد. (ضمنی به اروپا هشدار داده است)

۱۰) پارلمان ترکیه توافق‌نامه همکاری نظامی و امنیتی با لیبی را تصویب کرد. احتمالا ترکیه نیروی نظامی به لیبی ارسال کند!

۱۱) مدیرعامل ايران‌خودرو از شکستن رکورد تولید در این خودروسازی با تولید ۲۳۰۰ دستگاه خودرو در روز گذشته خبر داد. تحلیلگران می گویند چون تولید خودرو افزایش یافته، مجددا لیزینگ های خودرو در بورس به eps بهتری می رسند لذا تقاضای خود را تقویت کرده اند.

۱۲) ایران گفته اگر اروپا در دو هفته آینده کاری نکند، ۱۵ دی ماه گام پنجم را بر می داریم.

۱۳) رئیس مجلس می گوید سران قوا درباره اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی مصوبه نداده‌اند. با این حال یک کارشناسی انجام شده که ۱۴۰ کشور دنیا از سپرده هایی با ارقام بالا مالیات می گیرند!

۱۴) در خصوص فولاد کاوه گفته می شود تکمیل فاز ۲ فولاد سازی و آب شیرین کن موجب افزایش ظرفیت تولید و کاهش بهای تمام شده خواهد شد. این دو طرح در سال ۹۸ وارد مدار می شوند.

۱۵) مطهری مدعی شده که مجمع تشخیص لوایح FATF را تصویب می‌کند.

۱۶) تلویزیون دولتی سوریه گزارش می دهد که اسرائیل یکشنبه شب موشک هایی را به سوی اهدافی در داخل سوریه شلیک کرده است.

۱۷) یک ای‌میل درونی دولت آمریکا نشان می دهد که کاخ سفید ۹۱ دقیقه بعد از تماس ماه ژوئیه دونالد ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، کمک نظامی به این کشور را مسدود کرد. این مساله در استیضاح ترامپ به عنوان یک مدرک استفاده خواهد شد.

۱۸) مصر از ماه آینده از اسرائیل گاز دریافت می کند.

۱۹) وضعیت در هند، عراق و فرانسه با توجه به اعتراضات مردمی، بحرانی است.

۲۰) نرخ تورم نقطه به نقطه در آذر ماه امسال در مقایسه با همین ماه در سال گذشته به ٢٧,٨ درصد رسید که از ماه گذشته کمتر از یک درصد افزایش داشته است.

موفق باشید. ۲ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *