۱) بیدبلند هلدینگ #فارس به بهره برداری نزدیک شد. این پروژه ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد بنابراین اسفند سال جاری به بهره برداری می رسد. منابع خبری می گویند با افزایش حجم فعالیت پتروشیمی ها، #بفجر هم یوتیلیتی بیشتری می فروشد. همکنون بفجر نیمی از ظرفیت خود را استفاده می کند.

۲) #مبارکه در ۱۸ دی ماه افزایش سرمایه ۶۱درصد از انباشته می دهد. مدیرعامل شرکت در بازدید از فولاد سپید دشت خبر داد که این پروژه ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۳) صندوق بین المللی پول می گوید ترکیه با کاهش نرخ بهره از ۲۴درصد به ۱۲درصد فضایی را فراهم کرده که ممکن است تورم بالا و تضعیف لیر مجددا به اقتصاد این کشور بازگردد.

۴) نه تنها در بورس ایران، که در آمریکا هم سرمایه گذاران با تزریق نقدینگی در جهت خرید سهام اپل در حالی قیمت این سهم را ۸۰درصد رشد داده اند که درآمد این شرکت نسبت به ۲۰۱۸ کاهش هم داشته است!

۵) مدیرعامل هلدینگ #کاوه پارس از رکوردزنی تولید فولاد در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۱۰۴٫۲۷۶ تن خبر داد.

۶) رئیس کل بانک مرکزی گفت این بانک با بکارگیری عملیات بازار باز تلاش دارد تا نرخ سود بازار بین بانکی را مدیریت کرده تا نرخ تورم در مدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد.

۷) در #فخوز رکورد تولید روزانه فولادسازی ششم دی ماه ۹۸ به رقم ۱۲۷۲۳ تن رسید. پیش از این رکورد تولید در دهم آذر و به میزان ‌۱۲۶۸۹ تُن بدست آمده بود.

۸) در صورت مهیا شدن شرایط (صدور روادید) وزیر امور خارجه ایران اواسط دی ماه برای شرکت در اجلاس ویژه شورای امنیت به نیویورک سفر می کند.

۹) یک شبکه خبری اعلام کرد که رئیس جمهور عراق پس از تهدید به استعفا و عزیمت به منطقه کردستان ، امروز و پس از هشدار رئیس پارلمان این کشور به بغداد بازگشته است.

۱۰) منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شورای رهبری طالبان هم زمان با امضای توافق نامه صلح با آمریکا با آتش بس یک هفته ای در این کشور نیز موافقت کرده‌است.

۱۱) خودروسازان در ۵دی ماه توانستند ركورد تكميل و عرضه خودرو به بازار را بشکنند و همکنون تقریبا تمام تعهدات خود را ایفا کرده اند.

۱۲) شرکت های حفاری نفت در دنیا سطح سرمایه گذاری خود را به شدت کاهش داده اند. این مساله از قیمت نفت در سال های آینده حمایت می کند چون میزان برداشت بالقوه نزولی می شود.

۱۳) رئیس جدید کمیسیون اروپا می گوید رسیدن به موفقیت (برای حفظ برجام) روز به روز سختتر می‌شود. برای نجات توافقی که در خطر فزاینده است ایران نیز نیاز است که با توافق همراه باشد.

۱۴) به گفته اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل #فملی توسعه معدن مس سونگون بر پایه در اختیار گرفتن ۲۰ درصد از بازار صادرتی مس کشور‌های همسایه برنامه‌ریزی شده است که ان‌شاءالله در فاز اول با تکمیل چرخه تولید و تولید ۱۰۰ هزار تن محصول نهایی این هدف را در چندسال آینده محقق خواهیم کرد.

۱۵) رئیس سازمان بورس می گوید در سال آینده با قول وزیر اقتصاد مالیات بر عایدی بازار سرمایه وجود ندارد.

۱۶) صدها معترض عراقی وارد میدان نفتی ناصریه در جنوب کشور شده‌ و کارکنان را وادار قطع جریان برق کرده‌اند.

۱۷) مجلس نمایندگان افغانستان موافقت نامه اعطای ۵۰ میلیون دلار قرضه از صندوق توسعه عربستان را برای دولت افغانستان تصویب کرد.

موفق باشید. ۸ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *