۱) وزارت خارجه آلمان روز گذشته پس از حملات آمریکا به پایگاه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه که به تلافی حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در کرکوک انجام شده بود از ایران خواست به “سیاست بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه خاتمه دهد.”

۲) سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اتهام آلمان به جمهوری اسلامی در مورد بی‌ثبات‌کردن منطقه در توییتی نوشت، آلمان در حالی این اتهام را “با خطا و دروغ” به ایران می‌زند که “چشمان خود را در مقابل مداخلات غیر قانونی آمریکا به عنوان مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی غرب آسیا بسته است.”

۳) روز گذشته نیروهای آمریکایی مستقر در کویت به سفارت آمریکا در بغداد اعزام شدند و چند فروند آپاچی آن ها را پشتیبانی می کنند. مردم عراق روز گذشته در تظاهرات، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. ترامپ می داند که اگر سفارت خود در بغداد را از دست بدهد و آمریکایی ها در عراق به دست معترضان بیوفتند، سرنوشتی شبیه به رئیس جمهور وقت آمریکا در اوایل انقلاب ایران در انتظارش خواهد بود.

۴) یک عضو مجمع تشخیص می گوید ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه نرسیدیم که دو کنوانسیون باقی مانده را تصویب کنیم اما مخالفتی هم به CFT نشده است و ممکن است راهکارهای مختلفی در این باره ارائه شود.

۵) شایعاتی مطرح شده که دولت تضمین کرده ضمن پایبندی به قانون اساسی FATF را اجرا کند و محتمل است که مجمع به آن رای بدهد. برخی می گویند وظایفی به شورای امنیت ملی در این خصوص تفویض شده است.

۶) ترامپ در توئیتی گفت من توافق بسيار بزرگ و جامع فاز اول تجارى مان با چين را روز ١٥ ژانويه امضا خواهم كرد. مراسم در كاخ سفيد برگزار خواهد شد. نمايندگان عاليرتبه اى از چين حاضر خواهند بود. مدتى بعد من به پكن خواهم رفت كه گفتگوها در مورد فاز دوم توافق تجارى شروع خواهد شد!

۷) وزیر امور خارجه چین در دیدار ظریف گفت خروج یکجانبه آمریکا از برجام، طفره رفتن از تعهدات بین‌المللی‌اش و تحمیل فشارهای حداکثری به ایران، دلیل ریشه‌ای اوضاع پرتنشی است که در خصوص موضوع هسته‌ای ایران به وجود آمده است.

۸) وزیر امور خارجه ایران می گوید بعید می دانم اروپا از برجام خارج شود. پیام رزمایش سه جانبه ایران، چین و روسیه مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا است.

۹) وضعیت در استرالیا بحرانی است و برخی شهرهای کوچک به کلی از بین رفته اند. استرالیا معادن بزرگی در زمینه سنگ آهن و زغالسنگ دارد و باید دید این آتش سوزی که دامنه آن هر روز وسیع تر می شود، نهایتا به کجا ختم خواهد شد.

۱۰) چند پروژه با اهمیت راه اندازی محصولات پلیمری همچون پلی اتیلن سنگین در سطح جهان به تعویق افتاده در حالی که بازار جهانی با فرض راه اندازی واحدهای اولفینی کاهش شدیدی در قیمت اتیلن و پروپیلن را تجربه کرده است. این مساله به نفع متانول هم هست …

۱۱) ذوب آهن اصفهان قادر است برای اولین بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته گری را به عهده بگیرد. حسن روحانی در آیین بهره برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد گفت: امروز ذوب آهن اصفهان ریل ما را تامین می‌کند لازم نیست انگلیسی ریل را به ما بدهد.

۱۲) پیشبینی چینی ها از ۲۰۲۰ بهبود یافته است. چالش‌هایی برای سیاست گذاران در مسیر رشد اقتصادی وجود دارد ولی اقتصاددان ها در کل پیش بینی های خود را از شرایط اقتصادی بالا برده‌اند و رشد ۵.۹ درصدی را در ۲۰۲۰ پیش بینی می کنند.

۱۳) بالاترین نرخ اخزا به صورت سالانه معادل بانکی ۱۹٫۶درصد است. همچنان پایین بودن نرخ اخزا از p.e بازار حمایت می کند.

۱۴) منابع خبری می گویند قیمت فولاد در امارات صعودی است. فاصله قیمتی بین میلگرد و ورق گرم امیدواری ها برای بهبود قیمت ها را فراهم کرده است. میلگرد امارات می تواند با رشد خود به نفع میلگرد امارات قدم بردارد.

۱۵) فملی ۳۰درصد از انباشته افزایش سرمایه می دهد.

۱۶) سایپا مجددا تولید سراتو را آغاز می کند!

۱۷) چینی ها به دلیل مشکلات زیست محیطی ترجیح میدهند کلینکر وارد کنند و کلینکر وارداتی در چین، تبدیل به سیمان شود. به همین علت هم مقداری کلینکر از ایران خریداری کرده اند که مورد پسندشان هم واقع شده است. ایران مازاد عرضه سیمان دارد و بهای تمام شده کلینکر ۱۰دلار است در حالی که قیمت این محصول بالای ۲۰دلار در ارزان ترین بازارهای جهانی است.

موفق باشید. ۱۱ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *