عوامل زیادی برای موفقیت در یک سرمایه گذاری وجود دارد اما اصل اساسی چیزی نیست جز مطالعه و تمرکز ویادگیری مستمر…

* تحقیق و مطالعه بر روی عوامل پایه ای سهم، شرط اول سرمایه گذاری موفق است. قبل از سرمایه گذاری بر روی سهم به دقت مطالعه کنید، صورت های مالی شرکت را بررسی کنید، سوابق قبلی مدیر را بررسی کنید..
فراموش نکنید در بحث تحلیل بنیادی (Fundamental) حتی عملکرد صحیح مدیر نیز بر روی قیمت سهم تاثیر گذار است.
* قبل از سرمایه گذاری، یک مدت سهم را مورد مطالعه قرار دهید. گذشته سهم را با برنامه استراتژی خرید و فروش خود مطابقت دهید و بررسی کنید با سیستم معامله خود چقدر در گذشته سود عاید شما می شده..
بازار به تناوب الگوهای رفتاری شبیه به همی را می سازد. اگر چه ممکن است همان معامله‌گران قبلی در بازار نباشند اما الگوها شبیه به هم و از نظر آماری قابل اندازه گیری می باشد.

* نسبت به سرمایه گذاری در بورس دید منطقی و بلند مدت داشته باشید. در واقع خرید چند سهم و تشکیل سبد سهام برای کسب سود کلان و آن هم در مدت کوتاه بیشتر شبیه اعتقاد به قرعه کشی و شانس است..!
برای موفقیت در بازار سهام لازم است سرمایه گذاری را با رویکردی منطقی آغاز کنید. سرمایه گذاری در بازار، یک سرمایه گذاری کوتاه مدت نیست..!
* به دنبال خرید سهمی باشید که ارزش ذاتی بالایی دارد. اخباری که صحت آنها مشخص نیست را منبعی موثق جهت خرید سهم قرار ندهید، مطمئن باشید عمل کردن به توصیه های افراد که دانش کافی ندارند، همیشه کارساز نیست..!

در پی سرمایه‌گذاری بر روی سهمی که اطلاعات کافی و جامعی در مورد آن ندارید، نباشید چرا که ممکن است شما در زمان نامناسب خرید کنید و و چه بسا ضرر کنید.

* درگیر نوسانات مقطعی نشوید و نسبت به هیچ سهمی تعصب نداشته باشید ! درک این مطلب بسیار مهم است که شما به عنوان معامله‌گری که هدفش موفقیت در بازار سرمایه است، وارد بازار می شوید، نه از سودهای پی در پی خوشحال شوید و نه از ضررها و نوسانات بازار بترسید.

با ما بورس را بشناسید

فرهنگ سازی بورس

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *