۱) کاخ کرملین می گوید صدراعظم آلمان در تاریخ ۱۱ ژانویه به مسکو خواهد رفت تا با ولادیمیر پوتین گفتگو داشته باشد. روسیه گفته این دعوت با تمرکز بر موضوع ایران، سوریه و لیبی است.

۲) آمریکایی‌ها فرودگاه بلد در شمال بغداد را به صورت کامل تخلیه کرده‌اند و نیروهای خود را به التاجی منتقل کردند .

۳) شرکت نفتی «شورون» آمریکا کارکنان خارجی خود را از عراق خارج کرد.

۴) العالم می گوید آمریکا تمام شناورهای خود را به شعاع ۱۰۰۰ کیلومتری از ایران دور کرده است.

۵) رسانه های اسرائیلی می گویند، عربستان از وضعیت فعلی بیشتر ترسیده تا اسرائیل!

۶) ولیعهد عربستان به دیدار ترامپ می رود. خواسته پنج کشور حوزه خلیج فارس این است که آمریکا آن ها را وارد جنگ با ایران نکند.

۷) عراق به طور رسمی شکایتی را علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل ثبت کرد.

۸) سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا هرگونه ارتباط بین حمله گروه الشباب به یکی از پایگاه‌های این کشور در کینا با ایران را رد کرد.

۹) گروگان سابق درباره تهدید ترامپ که گفت به ۵۲ محل، به یاد ۵۲ گروگان حمله می‌کند گفته من نمی‌خواهم بخشی از تصمیمات او برای کشتن مردم یا منفجر کردن تخت‌ جمشید باشم.

۱۰) ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که دولت آمریکا نسخه‌ای از قانون تحریم‌هایی که در صورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق علیه بغداد اعمال خواهد شد را به «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق تحویل داده است.

۱۱) گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا که از تحریم‌های سخت علیه عراق سخن گفت، اعلام کرد که می‌تواند جریان صدور نفت خلیج فارس را قطع کند.

۱۲) ترامپ توییت کرده بود که بدین وسیله اعلام می‌‌کنم که هر حمله ایران را به سرعت جواب می‌ دهیم. کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در جواب او نوشت بدین وسیله یادآوری می‌ کنیم، که اختیار جنگ با کنگره آمریکاست.

۱۳) ایران از برجام خارج نشد اما گام پنجم و نهایی را طبق بند ۳۶ برجام برداشت. ظریف در اینباره نوشت به عنوان مرحله پنجم و پایانی پیش بینی شده در بند ۳۶ برجام، دیگر محدودیتی در تعداد سانتریفیوژها (در برنامه هسته ای ایران) وجود نخواهد داشت.

۱۴) روز جمعه اروپایی ها دور هم جمع می شوند تا در خصوص اجرای مکانیزم ماشه مشورت کنند.

۱۵) وزارت خارجه روسیه گفته است تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود خطر گسترش سلاح های هسته ای را در پی ندارد.

۱۶) سفیر چین در ایران با منتشر کردن عکس هایی از اماکن فرهنگی ایران به تهدید ترامپ واکنش نشان داده و و در توییتر خود نوشته “میراث فرهنگی متعلق به تمام بشریت است”

۱۷) کرمان دارایی فروخت و سود شناسایی کرد.

۱۸) سهام هپکو از سوی دولت عرضه می شود.

۱۹) شاخص بخش خدماتیMarkit PMI ایالات متحده در ارزیابی نهایی دسامبر که انتظار می رفت عدد ۵۲.۲ را نشان دهد به عدد ۵۲.۸ رسید.دوره قبل عدد ۵۲.۲ بوده است.

۲۰) ظرفیت کل فولاد خام چین در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۸۰ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۵٫۶ درصد افزایش داشته است. این افزایش ظرفیت بسیار کندتر از گذشته می باشد.

۲۱) هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پیشنهاد افزایش ۱۰۸ درصدی سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را به سهامداران ارائه نمود.

۲۲) برنامه مجتمع سرب و روی انگوران در تولید ماده معدنی برای ۹ ماهه سال جاری ۴۵۳ هزار تُن بود، در حالیکه با توجه به برداشت ۶۶۴ هزار تن ماده معدنی، شاهد افزایش ۱۴۷ درصدی تولید نسبت به برنامه بودیم.

۲۳) شاخص قیمت اسلب شرق آسیا دوشنبه با جهش ۷٫۴%+ به محدوده ۴۳۵$-۴۴۰$ صعود کرد که بالاترین سطح قیمت نزدیک به ۵ ماه اخیر است.

۲۴) بورس کالا بسیار داغ است! کاتد ۷۱۵میلیون ريال، شمش فولاد ۴۳میلیون ريال!

موفق باشید. ۱۷ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *