کسانی‌که در بازار سرمایه مشغول کار کردن هستند و معاملات انجام می‌دهند با احتیاط رفتار کنند اما لزوماً نترسند و بازار را خالی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علیرضا رمضانی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره وضعیت امروز بازار و همچنین پیش‌بینی خود از آینده بازار سرمایه پس از ترور سپهبد سلیمانی و واکنش موشکی ایران پرداخت و گفت: به نظرم این وضعیت در نهایت کنترل خواهد شد.حقوقی‌ها، مسئولان بازار، صندوق توسعه و صندوق تثبیت، حمایت‌های خوبی کردند و انتظار این است که اگر این حمایت‌ها ادامه داشته باشد و فضای سیاسی آرام‌تر شود که به نظر می‌رسد آرام‌تر خواهد شد بازار نیز کنترل می‌شود و به تعادل بر می‌گردد.

توصیه‌هایی به سهامداران

وی ادامه داد: البته  مشخص نیست که بازار چه زمانی به تعادل و رشد مناسب برسد.  توصیه بنده این است که کسانی‌که در بازار سرمایه مشغول کار کردن هستند و معاملات انجام می‌دهند احتیاط کنند اما لزوماً نترسند و بازار را خالی نکنند.

رمضانی بیان کرد: سرمایه‌هایی که در بازار وجود دارد اگر بنیادی و ارزشمند باشد، با توجه به تورمی که با آن مواجه هستیم ‌ چندان در درازمدت ارزش خود را از دست نخواهند داد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این اصلاحات در بازار قابل پیش‌بینی بود، یادآور شد: در این ایام بازار دچار هیجان است و شاخص کل هم به لحاظ تحلیل تکنیکال در مرحله‌ای بود که احتمال اصلاح داشت چراکه سرعت رشد و ریسک خیلی بالا رفته بود بنابراین ریزش شاخص صرفاً به خاطر مسائل پیش‌آمده اخیر نبود بنابراین مسلم است که با یک خبر ناگوار سریعاً واکنش نشان داد و اینکار را هم کرد بنابراین شاخص اصلاحی لازم داشت.

همه جای دنیا افرادی که سرمایه‌گذار هستند یا پول زیادی دارند، مقداری از پول خود را وارد بازار سرمایه کرده و سهام خریداری می‌کنند اما اینکار معمولاً از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد. در ایران باب شده که خود مردم وارد معاملات می‌شوند بنابراین چنین اتفاقی باعث شده که میزان خطا و ریسک آنها بالا برود

وی درباره نوسانات شدید در بازار سرمایه تصریح کرد: اگر این اخبار بد هم نمی‌آمد شاید این اصلاح به شکل آرام‌تر و در یک بازه زمانی طولانی‌تر انجام می‌شد اما به هر حال اصلاحات لازم بود چراکه به لحاظ تکنیکال شاخص بیش از حد رشد کرده بود و در یک مقطع زمانی کوتاه‌مدت هم این اتفاق رخ داده بود.

لزوم اعتماد به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اهمیت اعتماد سهامداران به صندوق‌های سرمایه‌گذاری افزود: معتقدم باید به سهامداران آموزش دهیم که لزوماً نباید خودشان خرید و فروش سهام انجام دهند بلکه می‌توانند به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مراجعه کنند تا به جای آنها پول‌شان را مدیریت کند چراکه این اتفاق بهتری است تا افراد در میان‌مدت هم سود بیشتری کنند و هم بازار سود و تعادل بیشتری داشته باشد.

پایگاه خبری بازار سرمایه

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *