فایرا

فایرا گزارش ۹ ماهه زده است . خیلی جذاب عمل نکرده و انتظار کمی بیشتر بود . سهمی که در ۹ ماهه ۹۶۹ ریال محقق نموده است
فایرا در ۶ ماهه در گزارشی بسیار خوب ۷۱۵ ریال را محقق کرده بود سهم ۳ ماهه ۲۶۰ ریال محقق کرد انتظار ما با توجه به فروش در ۹ ماهه بیشتر بود .

در ۳ماهه سهم با ۷۸۵۴ میلیارد ریال فروش ، ۱۶۹۷ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۳۵۲ میلیارد ریال سود خالص در نهایت ۲۶۰ ریال محقق کرده بود در ۶ ماهه با فروش ۱۶۶۷۵ و سود عملیاتی ۴۰۲۰ میلیارد ریالی به سود خالص ۳۷۱۷ میلیارد ریالی مواجه بود در ۳ ماهه دوم ۲۳۲۳ میلیارد ریال سود عملیاتی داشته . در ۹ ماهه با فروش ۲۷۵۷۵ میلیارد ریالی ، سود عملیاتی ۵۲۲۷ میلیارد ریالی و سود خالص ۵۰۳۷ میلیارد ریالی عملکرد خاصی نداشت . دقت کنید سود عملیاتی در ۳ ماهه دوم ۲۳۲۳ و در ۳ ماهه سوم ۱۲۰۷ میلیارد ریال بوده در حالی که فروش عدد خوبی بود .

فایرا باید به نظر باید توضیح بدهد چرا سهمی که در ۶ ماهه هزینه های عمومی و سایر هزینه هایش ۵۲۱ میلیارد ریال بوده در ۹ ماهه این عدد ۸۵۳ میلیارد ریال شده؟

تا ۶ ماهه حاشیه سود ناخالص ۲۷% بوده در ۳ ماهه سوم این عدد نصف شده و ۱۴% شده است !

فایرا پیگیری موضوع استفاده از مزایای ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در خصوص بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از بانک صادرات ایران(شعبه طالقانی تهران) .توضیح اینکه بانک مذکور اعلام نموده که با توجه به اینکه تعدادی از اقساط از محل منابع آن بانک پرداخت شده است بنابراین تعدادی از اقساط با نرخ نیما و تعدادی با نرخ روز می‌بایستی تسویه گردند.

لذا پیگیری‌های لازم از طریق اداره آمار و تعهدات ارزی بانک مرکزی جهت تسعیر آن با نرخ مرجع (۱۲.۳۲۱ ریال) و تسویه اقساطی آن دردست اقدام است. یادآور می‌شود پس از اخذ مجوزهای فوق‌الذکر، بانک مجددا” با نرخ ارز مرجع اعلام شده توسط بانک مرکزی، محاسبات را انجام و بدهی ارزی به بدهی ریالی تبدیل خواهد شد و تا آن زمان تعیین دقیق آثار مالی آن امکان‌پذیر نخواهد بود و در غیر اینصورت مطابق با صورتهای مالی سالیانه منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۷(حسابرسی شده) آثار مالی آن شناسائی خواهد شد.

ضمنا” موضوع توسط شرکت به کارگروه ملی رفع موانع تولید ارجاع و از طریق آن کارگروه از بانک مرکزی پیگیری شده است که مدیریت کل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی طی نامه شماره ۲۴۳۵۹۸/۹۸ مورخ ۱۷/۰۷/۱۳۹۸ به دبیر محترم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تلاش خود جهت فراهم سازی اجرای بند (ب) ماده (۳) آئین‌نامه اجرائی مربوطه برای این شرکت را اعلام نموده است.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *