بورس چه خواهد شد؟ / ریسک سیاسی جدید برای سهامداران

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که پس از کاهش تنش‌های سیاسی بین ایران و آمریکا، همراه با اعلام حمایت‌های جدید از بازار سهام، سهامداران به آینده بورس در هفته جای امیدوار شده بودند، خبر صبح امروز درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی ریسک سیاسی جدیدی را برای بورس به وجود آورده است.

صبح امروز در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد که بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت.

پیش از این اتفاق بازار سهام شاهد اخباری بود که امید برای بازگشت روند شاخص بورس را افزایش داده بود.

مدیر عامل بورس به صراحت گفته که هفته جاری نیز حمایت از بازار سهام ادامه دارد و این درحالیست که در هفته گذشته ۴٫۵ هزار میلیارد تومان خرید حقوقی‌ها انجام شد تا بورس حمایت شود.

همچنین اعلام شده که از یکشنبه جاری دامنه نوسان بازار سهام به پنج درصد برمی‌گردد و سیستم بانکی برای خرید سهام تسهیلات خواهد داد.

دنیای اقتصاد هم در این مورد نوشته است:

شاخص کل بورس تهران با سقوط ۹/ ۷ درصدی در هفته گذشته به سطح ۳۵۳ هزار واحد برگشت. اقدام تروریستی آمریکا در بغداد منجر به هجوم سهامداران بورسی برای خروج از بازار شد. فشار عرضه در روزهای بعد هم ادامه یافت و صفوف گسترده‌ای از فروش به‌ویژه در سهام شرکت‌های کوچک‌تر را به‌دنبال داشت. سایه این نگرانی با حمله تلافی‌جویانه سپاه به پایگاه‌های آمریکایی سنگین‌تر شد و جدی‌ترین افت هفتگی شاخص بورس را در پی داشت. البته کاهش محدودیت دامنه نوسان از پنج به دو درصد سبب شد تا میزان افت قیمت‌ها در روز چهارشنبه عمق کمتری پیدا کند. فروکش شعله‌های تنش با اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا و مقامات ایرانی در کنار احتمال بازگشت دامنه مجاز نوسان قیمت به پنج درصد می‌تواند روند جبرانی قیمت‌ها را تسریع کند.

با وجود این اخبار، صبح امروز با انتشار علت سقوط هواپیمای اوکراینی به نظر می‌رسد ریسک سیاسی در بازار سهام افزایش یافته است.
تجارت نیوز

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *