۱) معاون سازمان بورس از موافقت بانک‌مرکزی با موضوع خرید اعتباری سهام و اعطای وام در این رابطه خبر داد . خدابخش افزود این هفته راهکارهای اجرایی شدن این تصمیم به لحاظ فنی و اعتباری اعلام خواهد شد.

۲) فرهاد حنیفی، معاون بانک‌مرکزی در خصوص خرید اقساطی سهام گفت با عملیاتی شدن خرید اقساطی سهام، مشتری‌ها براساس سررسید، تضامن و نیازهای خود به این دو بازار مراجعه می‌کنند و ما امیدوار هستیم با همکاری نزدیک بانک‌مرکزی و سازمان بورس، که از قبل هم وجود داشته، بتوانیم جلوه بزرگ و کامل‌تری را از اقتصاد توانمند کشور نمایان کنیم. وی گفت بحث‌های مربوط به اعطای تسهیلات بانک‌های مجاز به مشتریان برای خرید سهام نهایی شده و به‌زودی سهامداران می‌توانند از تسهیلات بانک‌ها برای خرید سهام استفاده کنند.

۳) سقف تسهیلات خرید مسکن برای زوجین در تهران از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

۴) در راستای اجرای چارچوب جدید سیاستگذاری پولی با هدف مدیریت نرخ سود در بازار بین بانکی و نهایتاً کنترل نقدینگی و مهار تورم و فراهم کردن بستر لازم برای سیاست پولی مبتنی بر هدف گذاری تورم با استفاه از ابزارهای کوتاه‌مدت غیرمستقیم سیاست پولی، دستورالعمل “انجام عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی” توسط شورای محترم پول و اعتبار تصویب شد. لازم به توضیح است که استفاده از “عملیات بازار باز” و همچنین برقراری دامنه نرخ سود (کریدور نرخ سود) از جمله مهمترین مولفه‌های چارچوب جدید سیاست‌گذاری پولی محسوب می‌شوند.

۵) روز گذشته در بورس کالا، لوبکات در سطح ۳۰میلیون ريال باقی ماند. وکیوم باتوم ۲۳٫۲میلیون ريال قیمت خورد همچنین اوره با رشد قیمتی بین ۲۰٫۴ میلیون ريال تا ۲۱٫۱میلیون ريال معامله شد. طی روز جاری، محصولات فولادی عرضه می شود.

۶) دلار نیمایی به مرز ۱۲هزار تومان نزدیک شده و تنور بورس کالا داغ شده است. نرخ تسعیر بر اساس سامانه سنا حدود ۱۱۸۰۰ تومان است.

۷) اعتراضات در شیلی باعث شده تا میزان تولید مس کاهش یابد که به نفع قیمت جهانی است.

۸) دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که شیخ حسن، رئیس جمهور ایران به نمایندگی از کشورش درباره سقوط هواپیمای اوکراینی عذرخواهی کرده است.

۹) تولید روزانه خودرو به ۴۰۰۰ دستگاه رسید. در ماه های قبل تولید به ۱۰۰۰ دستگاه تنزل یافته بود! پارس خودرو هم رکورد تولید زد.

۱۰) وزیر صنعت می گوید «مشکل کارخانه هپکو با دریافت سفارش از داخل بزودی حل شده و کارخانه به مدار تولید برمی‌گردد»

۱۱) هیثم بن طارق آل سعید به عنوان پادشاه جدید عمان منصوب شد. او گفته راه من همان راه سلطان قابوس است.

۱۲) بلوک٢.٨ درصدی سهام پتروشیمی ممسنی با قیمت پایه هر سهم ٣۶۵ تومان عرضه خواهد شد.

۱۳) وضعیت خاص در استرالیا،تقویت تقاضا در هند و نزدیک شدن به سال نو چینی باعث شده تا قیمت سنگ آهن و زغالسنگ صعودی شود.

۱۴) سنگ آهنی های ایران با وجود تعرفه ۲۵درصد باز هم علاقه مند به صادرات هستند! فولاد مبارکه گفته پیشنهاد داده ایم تعرفه به ۴۰درصد برسد!

۱۵) در سطح جهانی قراردادهای آتی خرید دلار در حال بسته شدن است. این نشان می دهد که اجماع تحلیلگران روی تضعیف شاخص دلار است که به نفع کامودیتی ها خواهد بود.

۱۶) در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ مقرراتی از حیث مالیاتی توسط کمیسیون تلفیق تعیین گردیده است از جمله تعیین مالیات بر خانه های لوکس و خودروها .

۱۷) سفیر انگلیس دیروز در جمع مردم معترض مقابل دانشگاه دستگیر شد. بعدا که مشخص شد وی سفیر بریتانیا است، با همکاری وزارت خارجه آزاد شد.

۱۸) ترامپ در یک توئیت فارسی از مردم معترض ایران که به خیابان آمده اند حمایت کرد. او گفت از ابتدای دولت من حامی شما بودم.

۱۹) نخست وزیر کانادا گفته پذیرش مسئولیت ایران در ساقط کردن هواپیما، یک گام مهم در جهت پاسخ دادن به خانواده‌های قربانیان است.

۲۰) حقایق نشان می دهد که حسن روحانی عصر جمعه متوجه شده که هواپیما توسط پدافند خودی ساقط شده است. #جدی

موفق باشید. ۲۲ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *