۱) روز گذشته شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات مردمی بودند. بسیاری از رسانه های داخلی از جمله خبرگزاری فارس تا حدی به اعتراضات اشاره کرده اند. تحلیلگران سیاسی می گویند، این اعتقاد به وجود آمده که اگر در داخل اعتراض ها با پوشش خبری همراه شود، از خشم مردم کاسته خواهد شد. البته صدا و سیما پوششی از اعتراضات نداشته و به پخش سریال “مجید” مربوط به دوره مزوزوئیک پرداخت.

۲) دلار محصولات پتروشیمی برای هفته جاری ۱۱۷،۶۸۵ ريال تعیین شد.

۳) مس جهانی ۶۲۲۰دلار، روی ۲۳۷۵ دلار! سبزپوش…

۴) مس کاتد در بورس کالا ۷۲۰میلیون ريال قیمت خورد که یکی از رکودرهای جدید نرخ فروش مس محسوب می شود. لوبکات روی ۳۰میلیون ريال باقی ماند که به نفع روانکارها است. شمش فولاد ارفع نزدیک به ۴۴میلیون ريال قیمت خورد که یکی از رکوردهای شمش فولاد محسوب می شود!

۵) وزیر خزانه داری ایالات متحده در ارتباط با ایران گفت در حال راه اندازی کانال سوئیسی جهت اهداف بشر دوستانه هستیم. با چین بر سر خنثی کردن خریدهای نفتی باقی مانده از ایران در حال کار هستیم. ایالات متحده به دنبال هدف قرار دادن مردم ایران نیست.

۶) ترکیه و روسیه سومین خط لوله گاز طبیعی بین کشورشان را افتتاح می کنند.

۷) ایالات متحده بعد از چند ده سال وابستگی به واردات نفت خاورمیانه، رسما در ماه قبل تبدیل به صادر کننده مطلق شده است.

۸) ذوب آهن اصفهان قادر است برای اولین بار در کشور یک ایستگاه ریخته گری را به طور کامل بسازد.

۹) در پی کسب موفقیت تولید انواع فولاد های خاص در فولاد مبارکه اصفهان ازجمله فولادهای API ویژۀ تولید کلاچ‌های خودرو، فولادهای موردنیاز تولید لوله‌های نفت و گازترش و تولید لوله‌های موردنیاز لوله‌های انتقال آب خلیج‌فارس این بار کارکنان فولاد مبارکه موفق به طراحی و تولید ورق موردنیاز جهت تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل شدند.

۱۰) عبدالمهدی با سران اربیل برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق رایزنی کرده است. آمریکاعراق رابه مسدود کردن حسابهای نفتی تهدید کرده است.

۱۱) ختور و سیلام مجوز افزایش سرمایه گرفتند.

۱۲) روز گذشته در مجمع خودرویی ها گفته شد که سایپا افزایش سرمایه مهمی از تجدید ارزیابی دارد!

۱۳) ۲۰درصد سهام شراز ۲۰بهمن توسط دولت عرضه می شود.

۱۴) مدیرعامل بورس تهران گفت فروش اقساطی سهام برای دارایی‌های دولت مطرح شد.

۱۵) نیویورک تایمز می نویسد که بعد از هدف گرفتن آقای سلیمانی در روز سوم ژانویه در کنار فرودگاه بغداد، ایالات متحده در پیام هایی مخفی از طریق سفارت سوئیس، ایران را ترغیب کرد با چنان شدتی واکنش نشان ندهد که آقای ترامپ مجبور شود واکنشی حتی شدیدتر از کشتن قاسم سلیمانی نشان دهد.

۱۶) وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور برای دیدار با مقامات ایران به تهران سفر کرده است.

۱۷) امیرقطر به تهران آمد. برخی نشریه ها گفته اند که وی به تهران پیشنهاد کمک ۳میلیارد دلاری داده است! میدل ایست گفته این کمک مالی در خصوص جریان ساقط کردن هواپیمای اوکراینی است.

۱۸) نخست وزیر سوریه به تهران آمده است.

۱۹) برخی نزدیکان شیخ حسن می گویند او هنوز از خودش می پرسد چرا من ۲ روز بعد از هدف قرارگرفتن هواپیمای مسافربری، از واقعیت خبردار شدم؟

موفق باشید. ۲۳ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *