۱) برخی تحلیلگران بر اساس فیلترها می گویند که حدود ۲۰۰۰میلیارد تومان از منابع سهامدارانی که پس از ترور سردار اقدام به فروش سهام نمودند، هنوز نتوانسته با خرید سهام به بازار بازگردد به بیانی آن ها معتقدند این نقدینگی می تواند طی روزهای آینده به بازار تزریق شود.

۲) روز گذشته در بورس کالا مس مفتول ۷۴۳میلیون ريال، کاتد ۷۲۰میلیون ريال، ورق گرم بین ۴۸تا۵۲میلیون ريال و ورق سرد ۷۶میلیون ريال قیمت خورد. اوره گرانل بالای ۲۰میلیون ريال معامله شد.

۳) محصولات ورق سرد، گالوانیزه و قلع اندود فولاد مبارکه در معاملات روز گذشته اعداد بسیار بالاتر از انتظار تحلیلگران را تجربه کرد!

۴) با فروکش کردن نگرانی ها در سطح جهان قیمت اونس به زیر ۱۵۴۰دلار سقوط کرد.

۵) بالاتری بازدهی معادل بانکی در اوراق خزانه ۱۹٫۳درصد است که این رقم به نفع P.e بازار بورس است.

۶) گفته می شود ۶۰درصد فولاد اکسین به فخوز رسیده است. اگر این خبر قطعی شود هم برای فخوز اتفاق خوبی است و هم یک سر جریان به وصندوق بازمی گردد چون وصندوق به دنبال فروش سهام خود در اکسین بود که از محل فروش آن سود بالایی شناسایی می کند. ابعاد این جریان هنوز شفاف نشده اما مدیرعامل فخوز این خبر را داده است.

۷) ازانجا که سایپا و ایران خودرو برای دریافت ۵۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت باید از شمول ماده ۱۴۱ خارج شوند، برخی منابع گفته اند تجدید ارزیابی این دو شرکت سرعت گرفته است.

۸) نطرین، شبریز، دحاوی و تامین سرمایه امید افزایش سرمایه می دهند.

۹) پرشین تحلیل در مطلبی چنین ارزیابی کرده که بازار هنوز به ارزش دلاری خود در سال ۱۳۹۲ نرسیده به عبارتی اگر بازار را دلاری در نظر بگیریم هنوز به سقف سال ۱۳۹۲ نرسیده است. برای ارزیابی چند نماد بزرگ را مبنا قرار داده است.

۱۰) روز گذشته اتفاق افتاد، امضاى قرارداد سه جانبه ميان شركت معدنى و صنعتى گل گهر و كنسرسيوم مشترك براى خط توليد كنسانتره ١ ميليون تنى. همچنین امضای تفاهم نامه بین لوله سازی اهواز و فولاد مبارکه و فولاد اکسین برای تولید۳۵۰ هزارتن ورق با ۳۱۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی.

۱۱) منابع خبری می گویند میان وزارت راه و شهرسازی و شرکت ذوب آهن اصفهان برای تولید ۱۳ هزار و پانصد تن ریل راه آهن قرارداد ۱۲ میلیون یورویی امضا شده است.

۱۲) توافق نفت در ازای سازندگی که دولت عادل عبدالمهدی با چین امضا کرده وارد مرحله اجرایی شده است.

۱۳) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتی معترضان ایرانی را که در جریان اعتراض‌ها از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا خودداری کردند ستایش کرده است.

۱۴) چاك شومر می گوید در پرونده استيضاح رئيس جمهور ، به زودى در مورد امكان استفاده از “قدرت جنگى” تصميم گيرى ميكنيم! (گزينه قدرت جنگى در شرايطى ست كه رئيس جمهور امريكا با انجام يك اقدام ، باعث كمك به دشمنان امريكا يا تحميل جنگ به امريكا شود. در اين حالت ، كنگره امريكا توان عزل رئيس جمهور را خواهد داشت)

۱۵) ایالات متحده برچسب دستکاری در ارزش پولی را پیش از توافق تجاری با چین از روی نام این کشور بر می دارد.

۱۶) چینی ها برای امضای فاز اول توافق تجاری به آمریکا سفر کردند.

۱۷) از ابتدای تیرماه سال ۹۹ کارسازی همه تراکنش های بین بانکی و درون بانکی و همچنین پرداخت وجه چک‌های عادی و رمزدار صادر شده در سال ۹۹ مستلزم اظهار توسط پرداخت کننده و دریافت کننده است تا مشخص شود چک تسویه را چه کسی بابت چه موضوعی صادر و به حساب چه کسی می رود.

موفق باشید. ۲۴ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *