۱) صدور مجوز تجدید ارزیابی استارت خورد. غنوش، غمینو، غگل و چند شرکت دیگر آماده برگزاری مجمع می شوند.

۲) نماز جمعه این هفته به امامت رهبری اقامه می شود.

۳) مدیرعامل فخوز خبر داد: امضای قرارداد ۲۰ میلیون یورویی بومی سازی ماشین ریخته گری و انتقال ۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از وزارت رفاه به فولاد خوزستان.

۴) هند به دلیل کمبود سنگ آهن، تقاضای خود را تقویت کرده، وضعیت استرالیا و برزیل هم منجر به کاهش مقدار عرضه شده و با تقویت ارزش یوان در مقابل دلار، قیمت سنگ آهن مسیر صعودی گرفته است. همین عاملی شده تا میلگرد هم در چین رشد کند، برخی می گویند روند صعودی فولاد ادامه دار است.

۵) امروز توافق چین و آمریکا امضا می شود اما مشخص نیست که محتوای آن منتشر بشود یا نه! آمریکا می گوید تعرفه ها علیه چین را کاهش نداده اما آن ها ۲۰۰میلیارد دلار کالا از آمریکا خرید می کنند.

۶) دولت امريكا به زودى مانع انتشار انتظارات و پيش بينيهاى مراكز دولتى از نتيجه گزارشات فاندامنتالى اقتصاد امريكا خواهد شد! اين بزرگترين تغيير در انتشار گزارشات اقتصاد امريكا بعد از چندين دهه است!

۷) ميچ مككانل، رهبر اكثريت جمهوريخواه سنا می گوید با توجه به اينكه چهارشنبه مجلس نمايندگان قرار است طرح محاكمه استيضاحى را جهت اجرا در سنا تاييد كند ، ميتوان اميدوار بود كه جلسه محاكمه استيضاحى روز سه شنبه آينده در سنا برگزار شود.

۸) مسکو می گوید هیچ دلیلی برای فعال‌سازی مکانسیم حل‌وفصل اختلاف در برجام وجود نداشت.

۹) اولین سری کوییک آر توسط پارس خودرو تحویل مشتریان شد.

۱۰) واردات نفت چین در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۰ درصد افزایش یافت.

۱۱) فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید به بهره‌برداری رسید. هدف از طراحی و ساخت فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید تولید سالانه ۵۵ هزار تن «پلی بوتادین رابر»، ۲۰ هزار تن لاتکس، پنج هزار تن «اس‌تی‌پی» و ۱۸ هزار تن «پلی بوتادین رابر» گرید Hips است.

۱۲) مقتدی صدر، رهبر ائتلاف پارلمانی سائرون خواستار تظاهرات میلیونی مردم عراق در محکومیت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور شد.

۱۳) اردوغان دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد و گفت نمی تواند تحمل کند که آن ها ادلب را می زنند.

۱۴) حسن روحانی پس از چند روز سکوت، در مقابل دوربین ظاهر شد و در مقام شاکی اقدام به سخنرانی کرد.

۱۵) وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دعوت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، برای شرکت در جلسه بررسی مسایل مرتبط با ایران را نپذیرفت. دموکرات ها می گویند ترامپ با تلاش برای آغاز جنگ با ایران تلاش کرده که جایگاه خود را حفظ کند و سعی دارند ازین مسیر وی را با روش دیگری استیضاح کنند.

۱۶) تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین در نهایت به نفع بازار جهانی مس در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در حالی که بازار جهانی مس در شش ماه نخست ۲۰۱۹ میلادی با مازاد عرضه ۷۴ هزار تنی روبرو شد این رقم در شش ماه دوم سال گذشته با کسری ۳۰۰ هزار تنی عرضه همراه بوده و در نتیجه بازار جهانی مس سال ۲۰۱۹ را با کمبود ۲۲۴ هزار تنی عرضه پشت سر گذاشت. پیش بینی می شود قیمت پایه هر تن مس در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۹۸۶ دلار خواهد رسید

۱۷) قطعی گاز پتروشیمی ها به دلیل سرما، جای نگرانی ندارد. این مساله ای نیست که بر سود اثر خاصی داشته باشد چون تمامی پتروشیمی ها موجودی انبار حداقل به اندازه یک ماه دارند.

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *