موفقیت در چندین معامله در بدو ورود به بازار سرمایه به این معنی نیست که شما معامله گر حرفه‌ای شده اید…

یادگیری و آموزش پذیری در مورد بازار سرمایه بصورت تحلیلی یا تکنیکالی در بدو ورود به بازار، ممکن است شما را ترغیب کند تا اقدام به خرید تعدادی سهم کنید پس از چند روز نتیجه خریدهای شما به سود می‌نشیند و شما بدون اینکه از پتانسیل معاملات ضررده احتمالی که پیش رو دارید آگاه باشید تنها در حالت آرامش ذهنی مشابه یک معامله‌گر موفق هستید.

تجربه تعدادی معامله موفق برای اولین بار باعث می شود یک اعتماد به نفس و یک حالت فراغت فکری به شما دست دهد اما این فراغت خاطر بر پایه درستی بنا نشده

چون هنوز معاملات ضررده را تجربه نکرده اید و نتیجه این خواهد شد که دچار ضربه های مالی و روحی خواهید شد به عبارت دیگر: موفقیت در چندین معامله در بدو ورود به بازار به این معنی نیست که شما معامله گر شده اید اما موفقیت های پی در پی در ابتدا باعث می شود در حالت ذهنی، مشابه معامله گران موفق قرار بگیرید.منتها معامله‌گران موفق ضمن حفظ اعتماد به نفس در معاملات موفق پی در پی، خود را برای کسب نتایج احتمالی منفی آماده کرده و اگر در آینده معاملات ضرر ده پشت سر هم را تجربه کند دچار فقدان اعتماد به نفس نخواهد شد.!

در این صورت اگر برای اولین بار است نزد کارگزاری حسابی باز کرده اید و تصمیم دارید موفق باشید به مهارت نیاز دارید و آن کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم در مورد نحوه صحیح معامله‌گری است و با احراز سرایط گفته شده بطور قطع در بازار می موفق خواهید شد. زمانی که معامله گر با اعتماد به نفس به دست آمده از تجربه و یادگیری مستمر در بازار معامله می‌کند ناخود آگاه کاری را که درست است را انجام می دهد و اکثرا یک حسی نسبت به بازار پیدا می کند که چه موقع بخرم یا چه موقع خریدم را بفروشم. تمام این‌ها با تمرین و ممارست روزانه و پشتکار برای یادگیری و به روز نگه داشتن به وجود می‌آید و فرد به موفقیت مد نظرش می‌رسد.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *