۱) حجم و ارزش معاملات طی روز گذشته با رشد با اهمیتی همراه بود. نسبت ارزش بازار کشور به نقدینگی به سطح ۷۶درصد رسیده، این نسبت در سال ۹۲ در سطح ۹۰درصد بوده لذا تحلیلگران چنین برداشت می کنند که بازار حبابی نیست.

۲) طبق مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ابلاغ شده در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ (اجرایی از ۱۳۹۸/۱۰/۲۹)تایرهای وانتی هر حلقه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال (یکصد هزار تومان) افزایش نرخ یافته است. برخی منابع می گویند سایر تایرها نیز افزایش نرخ خواهند گرفت.

۳) تعداد موقعیت های خرید روی دلار در حال کاهش است و این مساله می تواند منجر به تضعیف و افت شاخص دلار شود که در شرایط فعلی به نفع کامودیتی ها خواهد بود.

۴) میزان واردات مس توسط چین در ماه دسامبر افزایش با اهمیت داشته که به نفع قیمت مس جهانی است.

۵) جریان در لیبی به شکلی خاص پیچیده شده است. در حالی که ترکیه به این کشور لشکر کشی کرده و صادرات نفت لیبی متوقف شده، یونان می گوید در مقابل لشکر کشی ترکیه می ایستد! تقابل عثمانی و اروپای باستان؟ تقابل دو عضو ناتو!

۶) مدیرعامل تاصیکو می گوید سود این شرکت تا پایان سال به دو برابر افزایش می یابد.

۷) مدیر برنامه ریزی ایمیدرو خبر انتقال سنگ آهن از چاه گز و سنگان به ذوب آهن را تایید کرده است. ذوب کمتر از ظرفیت کار می کند و تامین سنگ آهن اتفاق مثبتی است.

۸) وزیر امور خارجه روسیه درباره عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت که ایران یک عضو ناظر است و ما از درخواست این کشور برای عضویت کامل در این سازمان حمایت می‌کنیم.

۹) معترضان آلمانی خیابان‌های برلین را مسدود کردند.

۱۰) جلیقه زردها در فرانسه مجددا به خیابان آمدند.

۱۱) معترضان لبنانی روز گذشته با پلیس درگیر شدند.

۱۲) تیم وکلای حقوقی دونالد ترامپ اولین واکنش رسمی خود به اتهامات طرح استیضاح علیه او را منتشر کرده و استیضاح را “حمله ای خطرناک” به دمکراسی توصیف کرده است. سه شنبه دادگاه ترامپ برگزار می شود.

۱۳) شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفته است ایران درصدد کاهش تنش‌ها با آمریکا است. وزیر امور خارجه پاکستان گفته است مقام‌های ایران همچنین از آمادگی برای کاهش تنش با همسایگان عرب خبر داده‌اند.

۱۴) وزیرخارجه کره شمالی برکنار شد. سفرای این کشور به کره شمالی بازگشتند. جلسه ویژه در کره شمالی! آیا استراتژی جدیدی اجرا می شود؟

۱۵) توریل از انباشته افزایش سرمایه می دهد.

۱۶) زیرساخت‌های لازم برای عرضه و معامله گاز مایع در بورس انرژی فراهم شده است.

موفق باشید. ۲۹ دی ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *