در سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تحلیل را سرلوحه قرار دهید

امکان دارد یک معامله‌گر قبل از اینکه به یک معامله سودده، براساس برنامه و استراتژی خود برسد ممکن است چندین معامله زیان‌ده پشت سر هم نیز انجام دهد!…

یقینا نقش آگاهی و دانش نه در بازار بازار سرمایه بلکه در هر کسب و کاری بسیار مهم است. اما موفقیت در هر تجارتی بیشتر روانی است تا وابسته به فراگیری مهارت و دانش آن است! این حقیقت در بازارهای مالی نیز وجود دارد اما با یک تفاوت اساسی!!!

یک معامله‌گر می‌تواند با سطح دانشی متوسط از تحلیل تکنیکال یا بنیادی بازار، در صورتی که کنترل احساسات خود را از دست ندهد، در بازار سود کند. البته عکس مطلب فوق نیز صادق است. حتی اگر پیشرفته‌ترین ابزار معامله‌گری را هم در اختیار داشته باشید اما بر خودتان کنترل نداشته باشید مطمئنا به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید.

نکته بسیار مهم در بازارهای مالی

این است که امکان دارد یک معامله‌گر قبل از اینکه به یک معامله سودده، براساس برنامه و استراتژی خود برسد ممکن است چندین معامله زیان‌ده پشت سر هم نیز انجام دهد!
این اتفاق به مراتب در بازار اتفاق می افتد. اما این تعداد چندین معامله زیان ده پشت سر هم با رعایت تکنیک های مدیریت دارایی و رعایت حد ضرر، حساب را از خطر ریسک بیشتر روی سرمایه، حفظ می کند.
مدیریت سرمایه به دو بخش تقسیم می شود: مدیریت روانی و مدیریت ریسک.
مدیریت ریسک در حقیقت یکی از زیر مجموعه‌های عوامل روانی است.

وقت و انرژی که شما برای کسب موفقیت در کسب و کار می گذارید احتمالا رابطه مستقیمی در پیشرفت مالی شماست. یک معامله‌گر ممکن است ساعت ها بازار را تحلیل کند و روزها به معامله بپردازد اما میزان پیشرفت مالی که پیدا می کند منفی باشد..!!به عبارت دیگر معامله‌گری نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد چرا که زمان های زیادی در بازار پیش می آید که شما صرف گذاشتن وقت و تحلیل بازار و انجام معاملات، ممکن است نتیجه مثبتی نداشته باشید.
پس یک معامله‌گر موفق علی رغم معاملات ضررده اعتماد به نفس خود را حفظ می کند تا بازار با استراتژی معامله او همسو شده و ضمن جبران ضررهای اندک حاصل از معاملات قبل، حساب را به برایند مثبت برساند.

با ما بورس را بشناسید.

فرهنگ سازی بورس

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *