۱) نرخ دلار برای فروش محصولات پتروشیمی از ۱۲هزار تومان عبور کرد.

۲) منابع خبری می گویند ۵ راکت به سفارت آمریکا در بغداد شلیک شده که ۳ فروند ازان به داخل رسیده و یکی از آن ها به سالن غذاخوری اصابت کرده که تعدادی زخمی برجای گذاشته است. روز گذشته چندتن از روحانیون بلندپایه در عراق بر خروج آمریکا از عراق تاکید کردند. آمریکا به دولت عراق عبر داده که به زودی پاسخ حشدالشعبی را می دهد.

۳) ویروس کرونا به آمریکا رسید و ۶ نفر در شیکاگو و کالیفرنیا دچار آن شده اند.

۴) وزير بهداشت چين در کنفرانس خبری گفت طى ساعات آينده يك داروى رايگان براى درمان تمام مبتلايان به كرونا معرفى خواهيم كرد. ورود و خروج به اكثر شهرهاى چين ممنوع شده است. احتمال ميرود كه بين يك روز نهايتا ۱۴ روز آينده بر اين ويروس غلبه كنيم!

۵) در چند شرکت صنعتی که به تولید کامودیتی ها در چین می پردازند، تعطیلی کامل تا ۸فوریه اعلام شد.

۶) ساکنان شهر بوستون آمریکا در راهپیمایی و تجمع ضد جنگ، ضمن ابراز نگرانی از هرگونه درگیری نظامی در منطقه، خاتمه تحریم‌ها علیه ایران و خروج نظامیان آمریکایی از عراق را خواستار شدند.

۷) «بن علوی» در راه بازگشت از نشست «داووس» سوئیس، در توقفی کوتاه در تهران با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

۸) با ترخیص قطعات محصولات رنو از گمرک، امکان تولید حدود ۳۰۰۰ دستگاه رنو ساندرو و پارس تندر در شرکت پارس‌خودرو فراهم شد.

۹) نرخ بازدهی معادل بانکی اخزا با سررسید بلند مدت ۱۸٫۸درصد.

۱۰) نخست وزیر اسرائیل ساعاتی پیش از سفر به واشنگتن گفته که انتظارمی رود که طرح معامله قرن به عنوان “فرصتی تاریخی” به زودی ارایه شود و “نباید آن را از دست داد”. اسرائیل برای اولین به شهروندانش اجازه سفر به عربستان را داد.

۱۱) قرار است بریتانیا در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) پس از ۴۶ سال از اتحادیه اروپا خارج شود.

۱۲) شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید نفت این کشور تا بیست و سوم ژانویه ۷۵ درصد کاهش یافته و به ۳۲۰۱۵۴ بشکه در روز رسیده است.

۱۳) بورس نیوز می گوید شرکت پدیده شیمی قرن زیرمجموعه شرکت گلرنگ و شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر، دو شرکتی هستند که احتمالا هفته آینده عرضه اولیه شده و وارد بازار بورس خواهند شد.

۱۴) با همکاری و مشارکت هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه صنعتی معدنی زرین و شرکت صنعتی و معدنی صبانور بزرگترین مجتمع سرب وروی در کرمان در فازهای مختلف تاسیس خواهد شد. در این پروژه قرار است ۳۰۰هزار تن کنسانتره سرب وروی در سه فاز و ۳۰هزار تن شمش روی در ۳فاز تولید شود همچنین کارخانه تولید شمش سرب تاسیس شود.

۱۵) مدیرعامل ذوب می گوید به دلیل تحریم ها وارد ارزان فروشی نشده ایم و کنترل هزینه کرده ایم. فولادسازان در سال جاری حدود ۲۰ کشور را جزو بازار‌های صادراتی خود داشته و تعداد آن‌ها را افزایش داده‌اند که این بازار‌ها از شرق آسیای دور تا شمال آفریقا و حتی کشور‌های همسایه شمالی و حاشیه خلیج‌فارس را شامل می‌شود. وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند و ریل توضیحاتی داد و گفت ۴۰۰هزار تن ریل برای مترو و راه آهن تولید می کنیم.

۱۶) افزایش ۱۰۸درصدی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به تایید حسابرس رسید.

۱۷) شرکت چینی ساینوپک با درآمدی بالغ بر ۴۳۰ میلیارد دلار در صدر فهرست شرکت های پیشرو نفت و گاز جهان قرار گرفت.

موفق باشید. ۷ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *