۱) روز گذشته در بورس کالا ورق گرم بین ۵۶میلیون ريال تا ۵۸میلیون ريال قیمت خورد! همچنین مفتول مس به ۷۵۶میلیون ريال رسید. این رشد قیمتی به دلیل افزایش دلار نیمایی و دلار بازار آزاد است. علی رغم تضعیف قیمت جهانی اما چون دلار آزاد به ۱۳۷۰۰ و دلار نیما به ۱۲۱۰۰ رسیده، تقاضای داخل ایران تضعیف نشده است.

۲) پرداخت ۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات شورای پول و اعتبار به خودروسازان نهایی شده است و اکنون بانک‌های عامل در حال تقسیم کار برای پرداخت این مبالغ هستند.

۳) شرکت کلر پارس ۱۶ بهمن عرضه می شود. ورود عرضه اولیه ها با توجه به تقاضای بیش از ۱میلیون کد آنلاین جهت خرید می تواند منجر به کند شدن شدید سیستم معاملاتی در روزهای آتی باشد که باید تدابیری برای آن اندیشید.

۴) روز گذشته یک هواپیما و یک هلیکوپتر نیروی آمریکا در افغانستان سقوط کرد. طالبان می گوید ما ساقط کردیم، آمریکا می گوید به دلیل نقص فنی سقوط کرده اند.

۵) روز گذشته پمپئو با مقامات عراق تلفنی صحبت کرده و شدیدا به حمله راکتی به سفارت این کشور در بغداد اعتراض کرده است. حشدالشعبی می گوید کار ما نیست، آمریکا می گوید کار کار شماست.

۶) دکتر اردشیر سعدمحمدی با اشاره به کاهش قیمت جهانی مس تحت تأثیر تعطیلات سال نو چین و شیوع ویروس کرونا، گفت کاهش جهانی قیمت مس طی ماه ژانویه و در ایام تعطیلات سال نو چین و بسته بودن بازارها طی سال‌های گذشته نیز رخ می‌داده است ولی در این میان شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن بازارها و به‌ویژه حمل‌ونقل دریایی به‌صورت عامل مضاعف عمل کرده است و باعث کاهش قیمت جهانی مس شده است. مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر اینکه به لحاظ فاندامنتال صنعت مس از شرایط خوبی برخوردار است و امضای توافق فاز اول تجاری بین چین و آمریکا بسیاری از نگرانی‌ها در خصوص میزان تقاضای مس چین را برطرف کرد گفت به‌طور قطع تهدیدات موجود از نوع فاندامنتال نبوده و بر پایه پیش‌بینی ۱۰ موسسه مالی بزرگ دنیا همچون سی آر یو، ان بی دی، اینوست و … کف قیمت مس در سال ۲۰۲۰، ۶۳۰۰ دلار بر تن خواهد بود.

۷) داعش از نیروهایش خواست اسرائیل را هدف حمله قرار دهند. (داعش آن زمان که قوی بود کشورهای مسلمان را هدف می گرفت، حالا که نیست شده می خواهد سراغ اسرائیل برود!)

۸) امشب ساعت ۱۹ به وقت اسرائیل(۲۱ به وقت تهران) ، شاهد رونمایی از معامله قرن توسط ترامپ خواهیم بود. اسرائیل سفر به عربستان را آزاد کرده، عربستان می گوید ما ویزا نمی دهیم.

۹) فرشاد مقیمی مديرعامل ايران خودرو می گوید فرآيند افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي‌هاي ايران خودرو در مراحل نهايي و جمع بندي قرار دارد.

۱۰) جلسات استیضاح ترامپ در حال برگزاری است. میت رامنی گفته به نتیجه خوبی با جمهوری خواهان رسیده ام تا جان بولتون را برای شهادت به سنا بیاوریم.

۱۱) دولت آلمان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را برای سال جاری میلادی ۱.۱% پیش بینی می کند. این در حالیست که پیشتر عدد ۱% برایGDP این کشور در سال ۲۰۲۰ پیش بینی می شد.

۱۲) وزیر نفت عمان می گوید این کشور از آماده سازی اقدامات احتمالی عربستان سعودی جهت واکنش به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر بازار نفت حمایت می کند.

۱۳) مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از عملکرد وزیر امور خارجه از وزیر خارجه خواست که با التماس مذاکره را گدایی نکنید و حماسه‌های مردم در حمایت از انقلاب و رهبری را بی‌خاصیت نکند. (منابع خبری با سواد می گویند ترجمه غلط متن انگلیسی مصاحبه ظریف باعث شده تا دلواپسان فکر کنند ظریف گفته می خواهیم مذاکره کنیم)

۱۴) عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بررسی بودجه در صحن علنی مجلس به بعد از انتخابات مجلس موکول خواهد شد. (چون نماینده ها در حال جمع کردن رای هستند و بودجه کشور در اولویت دوم است.)

۱۵) انتقال وجه بیش از ده میلیارد ریال به صورت درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) باید همراه با درج بابت و ارایه اسناد مثبته به شعب بانک‌ها باشد. (برخی می گویند چنین دست عواملی عامل ورود موج نقدینگی به بازار بورس است.)

۱۶) مسکن از رکود درآمد و در دی ماه ۲٫۱درصد گران شد. ۱۰هزار واحد مسکن مورد معامله قرار گرفت که نسبت به ماه قبل از خود و سال قبل در دی ماه به ترتیب ۱۲درصد و ۵۹درصد بالاتر است.

۱۷) نخستین کارگزاری بورس سال آینده در بورس عرضه می‌شود.

۱۸) رئیس سازمان برنامه می گوید برای تحقق منابع درآمدی حاصل از استحصال مالیات در سال آینده، بر روی بخش هایی که تاکنون یا مالیات واقعی نداده اند و یا اصلا مالیات نمی دهند تمرکز می کنیم.

۱۹) حاج محسن می گوید زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده لذا نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است.

موفق باشید. ۸ بهمن ۱۳۹۸

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *