۱) وبشهر، وملل، کاسپین و شغدیر در کنفرانس های خود به نکات مثبتی در خصوص وضعیت شرکت اشاره کرده اند.

۲) هلدینگ فارس از محل سود انباشته افزایش سرمایه ۵۷درصد می دهد.

۳) خط تمام رباتیک سیتم تعویض دنده کابلی برای گیربکس دستی با ظرفیت ۳۰۰۰ دستگاه در روز با حضور مديرعامل ايرانخودرو در شرکت یوره پارت افتتاح شد.

۴) عربستان و روسیه به توافق رسیده اند تا جلسه فوق العاده در خصوص نفت برگزار کنند. ایران می گوید به شرطی جلسه برگزار شود که تولید کاهش یابد. عربستان گفته ۱میلیون بشکه از تولید می کاهد.

۵) در چین، ۱۸ پالایشگاه اصلی تبدیل نفت به فرآورده را متوقف کرده اند. این یعنی کاهش تولید ۳میلیون تنی فرآورده های نفتی.

۶) بیش از ۲۰۰۰ نفر در چین روزانه به کرونا مبتلا می شوند. این آمار در آمریکا به ۱۱ نفر رسید. بهداشت جهانی گفته، شیوع ویروس بیرون از چین بسیار کند است و تمرکز را در داخل چین باید گذاشت.

۷) شاخص بخش تولیدیMarkit PMI ایالات متحده در ارزیابی نهایی ماه ژانویه که پیش بینی می شد عدد ۵۱.۷ را نشان دهد به عدد ۵۱.۹ رسید. دوره قبل عدد ۵۱.۷ بوده است.

۸) ورق گرم مبارکه روز گذشته بر اساس نوع بین ۵۶میلیون ريال تا ۶۳میلیون ريال معامله شد. محصول جم پیلن هم در آستانه ۱۲۰میلیون ريالی شدن است. PVC هم با قیمت مناسبی معامله می شود.

۹) گروه صنعتی مینو با هدف تولید روغن مصرفی مورد نیاز در شرکت‌های تولیدی این گروه و تولید انواع روغن با هدف فروش، کارخانه تولید روغن متعلق به شرکت پرتو دانه خزر (سهامی خاص) در بهشهر، به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال به ظرفیت روزانه ۴۰۰ تن انواع روغن را خریداری کرد.

۱۰) سهرمز توانسته ۴۰هزار تن محصول خود را راهی آفریقا کند.

۱۱) قطعی گاز پتروشیمی ها تمام شد! مبین می گوید گاز را وصل کردیم، شیراز می گوید در این مدت اورهال کردیم …

۱۲) سينوپك، بزرگترین پالایشگاه آسیا ، به علت سرعت گسترش و انتقال ويروس كرونا تولید این ماه خود را ۶۰۰ هزار بشكه در روز کاهش می دهد.

۱۳) تاپيكو در مزایده واگذاری ۱۱٫۵۷ درصد سهام شرکت پتروشیمی تبریز به نرخ ۳۹۷ میلیارد تومان برنده شد.

۱۴) کوشنر قصد دارد روز پنجشنبه در نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل به ارائه طرح سازش آمریکا بپردازد. همان معامله قرن!

۱۵) سخنگوی وزارت خارجه می گوید در صورتی که اروپایی‌ها بحث بردن پرونده را به شورای امنیت صورت دهند اقدامات دیگری را در دستورکار داریم که از آن جمله می‌تواند خروج از NPT باشد؛ هنوز کسی در نظام به این جمع‌بندی نرسیده ولی به عنوان گزینه مطرح است.

۱۶) وزیر امور خارجه فرانسه از ایران خواست دو شهروند فرانسوی را که از ژوئن سال گذشته در ایران در زندان به سر می‌برند آزاد کند.

۱۷) ژاپن کیت‌ تشخیص سریع ویروس کرونا را می‌سازد .

۱۸) رمانده قرارگاه عمار می گوید امریکا می خواهد کاری کند که ایران از برجام خارج شود تا با ارجاع پرونده ما به شورای امنیت ملی ایران را ناقص قراردادهای بین المللی معرفی نماید.

۱۹) قیمت خودرو در بازار آزاد به شکل غیر قابل باوری در حال افزایش است!

۲۰) در آمریکا تولید گاز از مصرف پیشی گرفته و قیمت گاز جهانی نزولی شده است.

۲۱) بانك‌های كشور اخیرا پیگیر افزایش نرخ كارمزد خدمات بانكی هستند، موضوعی كه شورای پول و اعتبار باید آن را تصویب كند. این مساله احتمالا مورد تایید بانک مرکزی باشد چون کارمزد ها مربوط به دوران دلار ۱۰۰۰ تومانی است.

موفق باشید. ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *