«کلر» بخریم یا نخریم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت کلرپارس روز چهارشنبه ۴۹ میلیون ۱۲۵هزار سهم (معادل ۱۵درصد کل سهام) خود را در بازه قیمتی ۲۸۰۰۰ تا ۲۹۵۰۰ ریال عرضه اولیه خواهد کرد که سهمیه هر کد بورسی حداکثر ۸۰ سهم بوده که با فرض سقف قیمتی در نهایت حداکثر ۲۳۶هزار تومان برای این عرضه نقدینگی لازم خواهد بود.

با توجه به مشارکت یک میلیون و ۲۰۰هزار نفری در آخرین عرضه اولیه (فروی) اگر همین تعداد نیز در این عرضه حضور داشته باشند به هر کد حدود ۴۰ سهم معادل ۱۱۸هزارتومان خواهد رسید.

شرکت کلرپارس در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب ، در شهرستان تبریز تاسیس شد. اجرای طرح های توسعه کلرپارس از ابتدای بهره برداری آغاز و با توسعه مساحت کارخانه به ۲۱ هکتار، اینک ظرفیت تولید کلر از ۲۰ تن به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش یافته و روند رو به رشد آن به همراه تنوع تولید در صنایع پایین دستی همواره جزو برنامه اصلی و استراتژیک شرکت است.

موقعیت جغرافیایی ایده ال کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزاد راه و مسیر ریلی سراسری و با بهره گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی ، حمل سالانه بیش از ۶۵۰۰۰ تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور ، به سایر کشورهای هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می‌کند.

محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب ، شوینده و بهداشتی ، نیروگاه ها ، دارویی و غذایی، پتروشیمی ، پالایشگاه نفت و گاز ، رنگ سازی ، کاغذ سازی و نساجی مصرف می‌شود. استفاده از آخرین تکنولوژی دوستار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوز آور ،باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست باشد که این مزیت بسیار ارزشمندی برای محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت کلرپارس افتخار دارد علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از نیازهای کشور، محصولات تولیدی خود را به بیش از ۲۶ کشور جهان صادر کند. سهامدار عمده این شرکت، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی نامین است که ۹۵درصد سهام آنرا در اختیار دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، این شرکت در دی ماه توانسته فروشی معادل ۱۴۴میلیارد ریال را به ثبت برساند که در مقایسه با آذر افتی ۲۰درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که بیشینه فروش شرکت در تیر ماه بوده که توانسته ۲۰۱ میلیارد ریال از فروش محصولات خود درآمد کسب کند.

همچنین بر اساس گزارش عملکرد ۹ماهه منتهی به آذر ماه کلرپارس توانسته ۱۷۷۳ ریال به ازای هر سهم سود محقق کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی ۸۵درصدی را نشان می‌دهد. با وجود این، روند فروش سالیانه کلرپارس نشان می‌دهد میزان فروش این شرکت در سال ۱۳۹۷ رشدی ۲۹۶درصدی داشته و در ۹ ماه نخست امسال نیز توانسته از کل سال گذشته بیشتر فروش داشته باشد.

با این حال افت میزان فروش در دی ماه و همچنین کاهش سود هر سهم این شرکت می‌تواند به عنوان دو عامل نگران کننده در آینده این سهم تلقی شود.

تجارت نیوز

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *