۱) مالیات بر ملک و خودرو وضع شد. در حالی طی هفته های اخیر قیمت خودرو آپارتمان به شدت افزایش یافته که دولت مالیات بر عایدی املاک و خودرو را روز گذشته در قالب پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تعیین نمود.

۲) پنج هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بابت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یافت.

۳) طبق پیشنهاد هیات مدیره، ایران خودرو ۲۰۰۸ درصد افزایش سرمایه می دهد.

۴) یک مقام وزارت صمت گفت پرداخت وام به خودروسازان به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و حتی به بانک‌های عامل ابلاغ شده، اما علت تاخیر آن به دلیل انجام برخی هماهنگی‌های لازم بانک مرکزی با بانک‌های عامل است.

۵) معاون بازار شرکت بورس می گوید با توجه به نهایی شدن گزارش های مالی شرکت پدیده شیمی قرن ، مقرر شد چهارشنبه آینده (۳۰ بهمن ) ۱۰ درصد از سهام این شرکت در بازار دوم معاملات عرضه اولیه شود.

۶) سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه خرید تضمینی برق نیروگاه‌ها در گذشته زمینه استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی برای حضور در این عرصه شده بود، گفت برای برنامه پیش رو درصددیم تا قیمت خرید برق به‌صورت مناقصه‌ای شود تا شاهد رقابت بیشتر برای ساخت داخل نیروگاه‌های تولید برق باشیم.

۷) پترول، شنفت و چادرملو افزایش سرمایه می دهند.

۸) عرضه ۲۰،۰۰۰ تن شمش فولاد خوزستان در بورس کالا در نهایت با نرخ رقابتی میانگین موزون ۵۱،۶۲۷ ریال معامله شد.

۹) با ابلاغ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۵۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی برای پرداخت به دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت تسویه بدهی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و بیمه‌ها پرداخت شد.

۱۰) نرخ محصولات پتروشیمی برای این هفته ۱۲۳٫۹۰۶ ريال تعیین شد.

۱۱) همزمان با بازگشايى رسمى كارخانجات و توليديهاى صنعتى چين بعد از تعطيلات سال نو از فردا بانك مركزى خلق چين (PBoC) براى حمايت از اقتصاد چين در برابر هراسهاى ويروس كرونا ، برنامه جديد ديگرى دارد! بانك خلق چين قرار است از صبح فردا اولين برنامه وامهاى كوتاه مدت با بازپرداخت كم بهره را ارائه كند و تا آخر ماه جارى هر هفته حجم ساپورت نقدى از اين طرح را به مرور افزايش دهد همچنين دولت چين در نظر دارد نرخ گاز طبيعى و آب را براى كارخانجات صنعتى چين از فردا كاهش قابل ملاحظه اى دهد تا از بازدهى آن حمايت كند.

۱۲) فاز نخست پروژه انتقال آب خلیج فارس امسال نهایی می شود. آب امسال به گل گهر و تا تابستان سال آینده به چادرملو می رسد.

۱۳) رئيس جمهور چين به ترامپ ابلاغ كرده كه خريد كالاهاى كشاورزى امريكايى قرار است به تعويق بيفتد!

۱۴) مدیرعامل پتروشیمی نوری می گوید در نیمه اول بهمن ماه ۱۱۰ درصد ‏ظرفیت، تولید داشتیم و از اول سال تا امروز هم ۹۵ درصد ظرفیت، تولید داشتیم. این در حالی است که برنامه تولید ما ۹۰ ‏درصد ظرفیت بود که تا امروز ۵ درصد بالاتر از برنامه رسیدیم که این نشان دهنده شرایط خوب تولید در نوری است و پیش ‏بینی می‌کنیم تا پایان سال انشالله به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی و ۱۰۵ درصد برنامه تولید برسیم. ویروس ‏کرونا ما تا امروز هیچ تاثیری روی تولید و فروش ما نداشته وضعیت فروش ما امروز و در بهمن از ماه‌های قبل هم از نظر ‏قیمت و حجم بهتر شده است و انشالله همین روند ادامه خواهد یافت و سهامداران، در گزارش بهمن که در کدال منتشر خواهد شد ‏این عملکرد مثبت نوری در تولید و فروش را مشاهده خواهند کرد. وی در بخش دیگری از گزارش خود به سهامداران، در خصوص افزایش سرمایه پتروشیمی نوری، تصریح کرد: همانطور که ‏قبلا هم اعلام کردیم فرآیند افزایش سرمایه بعد از آغاز پروژه شیرین سازی برش‌های سنگین شروع می‌شود که این پروژه در حال ‏مناقصه است و احتمالا تا پایان بهمن ماه برنده آن مشخص می‌شود. بعد ازانعقاد قرارداد با برنده مناقصه، فرآیند افزایش سرمایه را ‏از محل سود انباشته شروع می‌کنیم و امیدواریم در سال آینده این افزایش سرمایه اجرایی ‏شود.

۱۵) معاملات تعهدی از ۴ اسفند آغاز می شود. برخی نگرانند مانع رشد بازار شوند، برخی می گویند تنها ۵ نماد به صورت آزمایشی مشمول آن هستند لذا اثری روی بازار ندارد.

۱۶) آمریکا هشدار داد که اسرائیل حق ندارد به طور یکجانبه بر کرانه باختری اعلام حاکمیت کند.

۱۷) ترکیه روز شنبه و بدنبال کنترل یک شهر استراتژیک دیگر توسط ارتش سوریه در نزدیکی شهر ادلب، صدها خودروی نظامی را در استان ادلب سوریه مستقر کرد.

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *