۱) طرح سهامی عام شدن شرکتهای کارگزاری بورس، در دستورکار هیأت مدیره سازمان قرار دارد.میرصانعی می گوید سهام یک شرکت کارگزاری سال آینده عرضه می شود.

۲) از امروز محصولات ایران خودرو و سایپا پیش فروش می شوند.

۳) در خصوص شمش فولاد شواهد حاکی از تغییر جهت بازار قراضه آهن و افزایش قیمت این کالا و متعاقب آن پیشنهاد سطوح بالاتری از نرخ شمش در بازار منطقه بوده است.

۴) قیمت الکترود گرافیتی به ۵۷۰۰ دلار کاهش یافت. فولادسازان با قوس الکتریک از این ماده استفاده می کنند و کاهش آن خبر خوبی است.

۵) دولت چین اعتبار ۲۶۵ میلیارد دلاری استانهای این کشور را پیش از موعد مقرر ابلاغ کردi تا شرایط را برای حمایت از بنگاههای آسیب دیده از کرونا مهیا سازد.

۶) روز پنجشنبه تعداد مبتلایان به کرونا به شدت رشد کرد. علت این مساله تغییر فرمول محاسبه مبتلایان است به این شکل که کلیه افراد مراجعه کننده به بیمارستان به جهت کرونا، فرض شده که دچار این ویروس هستند. در حالی که پیشتر باید آزمایش فرض مثبت در می آمد.

۷) چین واردات نفتا در ماه مارچ را به دلیل کاهش تولیدی که به سبب بحران کرونا از ابتدای سال جدید میلادی گریبانگیر آن بوده ، افزایش می دهد؛ولی احتمالا این افزایش موقتی خواهد بود.

۸) مطابق داده‌های بانک مرکزی، کل نقدینگی تزریق شده به اقتصاد ایران در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۸ نزدیک به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی به طور میانگین در هر روز از سال ۹۸، بیش از ۱۳۷۰ میلیارد تومان نقدینگی خلق شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، در هر روز ۸۵۰ میلیارد تومان نقدینگی به اقتصاد تزریق شده بود.

۹) بلوک ۲۰درصد لاوان امروز ۲۶ بهمن از سوی دولت عرضه می شود.

۱۰) ظاهرا از نظر جناح کلینتون-اوباما هر کسی‌ برای نامزدی حزب دمکرات مناسب است، بجز برنی سندرز. مواضع او در بسیاری از موارد شبیه مواضع مک گاورن بود. سندرز هم ضد جنگ است؛ هم خواهان کاهش بودجه نظامی است؛ هم خواهان مالیات برای ثروتمندان؛ او هم کمک شرکت‌ها و موسسات مالی‌ را رد می‌کند، و فقط به مردم تکیه دارد؛ او خواهان بیمه بهداشتی همگانی برای همه است؛ او می خواهند قرض دانشجویان را برای وام‌های خود ببخشد و …. . جناح میانه رو و محافظه کار حزب دمکرات کوشش خواهد که از نامزد نهایی شدن سندرز جلوگیری کند. اگر ممکن نشد، نامزدی حزب را به او خواهند داد. حامیان جناح کلینتون امیدوارند که سندرز از ترامپ شکست سختی بخورد تا از شر جناح چپ حزب دمکرات برای سال های طولانی خلاص شوند.

۱۱) وزیر اقتصاد می گوید بورس ایران در شرایط فعلی تحرک بسیار خوبی داشته به‌طوری که روزانه ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خرید و فروش سهام در این بازار صورت می‌گیرد و تمامی این دستاوردها نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن به شکست انجامیده است.

۱۲) برخی اعضای گروه ویژه اقدام مالی تلاش می کنند درجلسه آتی پاریس، تعلیق ایران را تا اجلاس بعدی بمدت ۴ ماه دیگر تمدید نمایند ولی اکثر اعضای آن مخالف هستند. برای ورود ایران به لیست سیاه اگر ۵ عضو موافق نباشند، این اتفاق نخواهد افتاد. آیا ایران ۵ عضو همراه با خود را دارد؟

۱۳) دونالد ترامپ طی یک مصاحبه رادیویی می گوید چین به طور حرفه ای در حال کنترل کروناویروس می باشد!

۱۴) مدعیان هفتگی بیکاری ایالات متحده ۲۰۵هزار عدد اعلام شد در حالی که انتظار می رفت ۲۱۰هزار باشد. اتفاق خوبی برای اقتصاد آمریکا.

۱۵) سازمان بهداشت جهانى می گوید سرعت رشد تعداد مبتلايان به كرونا كنترل شده است.

۱۶) ژى جينپينگ رئيس جمهور چين طى پيامى وقوع پيشرفت در كنترل انتشار ويروس كرونا را اعلام كرده و تمام تمركز و تلاش چين را براى بازگشت قدرتمند به صحنه تجارى و رونق اقتصاد به كار خواهد بست

۱۷) دولت امريكا جهت ايجاد انگيزه براى ورود شهروندان امريكايى بيشترى به بازار سهام و خريد سهم ، قصد دارد ماليتهاى بر درآمد بورسى را كاهش بيشترى بدهد!

۱۸) نیویورک تایمز می گوید مقامات ایرانی و اماراتی سپتامبر گذشته «محرمانه» دیدار کردند.

۱۹) در پایان آذرماه ۹۸ حجم نقدنیگی با ۲۸.۲ درصد افزایش به ۲۲۶۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان رسید و حجم پایه پولی با ۲۸.۳ درصد رشد به ۳۱۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

۲۰) سنای آمریکا طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را تصویب کرد .

۲۱) ‏حدود ٦٠٪ آمريكاييها مى گويند كه وضع اقتصاديشان بهتر از سال پيش است. این بهترین خبر برای انتخاب مجدد ترامپ است.

موفق باشید. ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *