۱) حسن روحانی که دانش آموخته حقوق است در کنفرانس خبری در خصوص نقدینگی این چنین گفت: نقدینگی همیشه خیلی بد نیست ممکن است خوب باشد ممکن است بد. نقدینگی ما نقدینگی بدی نیست.

۲) ترامپ که عمر خود را در بازرگانی گذرانده در خصوص ویروس کرونا و پزشکی این چنین گفت: کروناویروس جدید تا آوریل از بین می‌رود! وی گفت آوریل خیلی خیلی مهم است و گرمای هوا ویروس را می‌کشد.

۳) شرکت های فولادی در یک فراخوان، دلار خود را ۱۴۲۰۰ تومان به فروش رساندند!!

۴) روز گذشته دلار نیمایی در بخش حواله تا ۱۳٫۲۰۰ تومان هم بالا رفت. عمده عرضه در این قیمت ها توسط پتروشیمی ها صورت می گیرد و احتمالا رقم فروخته شده توسط آن ها ۱۳۰۰۰ تومان بوده است.

۵) روز گذشته در بورس کالا قیمت شمش فولاد در سطح ۴۹-۵۰میلیون ريال مورد معامله قرار گرفت. بحث هایی مطرح است که میزان عرضه طی روز جاری توسط فولادی ها افزایش یابد اما تغییر در فرمول عرضه صورت نگیرد. فولادسازهای ایرانی که محصول خود را با قیمت مناسبی صادر می کنند به دلیل پیش فروش محصولات در ۳ ماه آینده، میزان عرضه در بورس کالا را کاهش داده اند.

۶) برخی منابع خبری می گویند ملی صنایع مس توانسته تمام موجودی انبار خود را به فروش برساند و محصول خود را برای نیمه سال آینده نیز پیش فروش کند.

۷) طی سه روز پی در پی آمار کرونا نزولی بوده بنابراین بازارجهانی در بازگشایی واکنش مثبتی روی برخی کامودیتی ها داشته است. البته امروز، دوشنبه، در آمریکا تعطیل رسمی به مناسبت روز رئیس جمهور است بنابراین حجم ها ضعیف است و بعد از بسته شدن بازار اروپا، حجم معاملات بیشتر هم کاهش می یابد.

۸) شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن اعلام کرد که از این هفته تولید خودرو در سه کارخانه از ۴ کارخانه اصلی خود در چین را از سر می‌گیرد.

۹) برخی منابع خبری می گویند که FATF مجددا به ایران مهلت می دهد.

۱۰) خزانه دارى امريكا جمعه شب اعلام كرده است كه قصد دارد تعرفه گمركى واردات محصولات ايرباس اروپا را از ۱۰% به ۱۵% افزايش دهد. همچنين تعرفه واردات برخى محصولات لبنى و مشروبات اروپايى نيز به زودى به ۲۵% افزايش پيدا خواهد كرد. اروپا البته بی کار ننشته و در واکنشی صریح گفته “واقعا براتون متاسفم”

۱۱) دولت چين قصد دارد سوبسيدهايى به ارزش ۸ ميليارد يوان¥ براى حمايت از بخشهاى اقتصادى كه از شيوع كرونا متاثر شده اند ، اختصاص دهد.

۱۲) لرى كودلاو مشاور تجارى ترامپ هم از سخنان قبلى خود عقب نشينى كرد و از “احتمال” تاثير پذيرى نرخ توليد ناخالص فصل اول امريكا از شيوع كرونا سخن گفت!

۱۳) قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده به پایین ترین نرخ خود از ۲۰۱۶ تا کنون نزول کرده است. فرمول گاز مصرفی پتروشیمی ها به قیمت جهانی تا حدی وابسته است. ضمنا بهانه ها برای افزایش غیر متعارف قیمت گاز مصرفی واحدهای صنعتی نیز از بین می رود!

۱۴) چهارشنبه هفته جاری، ۳۰ بهمن، ۱۰۰میلیون سهم اکتیو عرضه می شود. هر کد ۱۰۰ سهم با قیمت ۱۷۰۰۰ ريال می تواند درخواست خرید بدهد.

۱۵) خبرگزاری TSEPRESS می گوید بوتان ۷میلیارد تومان در یک استارتاپ حمل و نقلی سرمایه گذاری کرده تا ازین طریق وارد بازار جدیدی شود.

۱۶) در کگهر ۱۰۳درصد افزایش سرمایه از آورده نقدی خواهیم داشت.

۱۷) ختوقا دنده عقب گرفت و سهامداران خود را زیر کرد. افزایش سرمایه از ۱۲۴۴درصد به ۵۰۰درصد تعدیل شد!

۱۸) پروژه عظیم هلدینگ فارس با نام بیدبلند به پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی رسید.

۱۹) واتی قصد دارد ۷٫۴۳درصد لکما را ۲۸اسفند عرضه کند.

۲۰) سیمان کرمان توانست اولین محموله سیمان تولیدی خود را به کشور چین صادر نماید!

۲۱) با توقف کامل همکاری با پژو، ایران‌خودرو تولید محصولی جدید به‌نام K132 را در برنامه قرار داده است.

۲۲) حسین روحانی در بخشی از سخنان روز گذشته خود گفت، در مورد عربستان همواره دولت هایی بودند که پیام می اوردند به خصوص عراق و پاکستان فعال بودند. ما مشکل غیرقابل حل نداریم .مهم ترین مسئله بحث یمن است .اگر عربستان دست از تجاور بردارد شرایط برای گفتگو و مصالحه اماده تر است. حسن روحانی در مورد مذاکرات محرمانه دو جانبه ایران و امارات و محتوای این مذاکرات گفت که ما با امارات در حال مذاکره بودیم و هستیم. به جز امارات کشورهای دیگر منطقه هم امریکا را از این که در منطقه شاهد یک جنگ باشند، برحذر کرده اند. ما دنبال جنگ نیستیم . آمریکایی هم بدنبال جنگ نیستند. ترامپ به دنبال این است که در انتخابات بعدی پیروز شود.

۲۳) حسین روحانی در خصوص مکانیزم ماشه نیز گفته اروپایی ها دنبال مکانیسم ماشه رفتند. برای انها توضیح دادیم چرا نمی توانید استفاده کنید. شما ابتدا باید امریکا را به برجام برگردانید تا بعد مکانیسم را فعال کنید .

موفق باشید. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *