۱) ورق گرم فولاد مبارکه در هفته های اخیر ۵۰میلیون ريال معامله می شد روز گذشته بین ۷۲-۸۲میلیون ريال معامله شد که البته ابطال گردید. با قیمت جهانی ۴۸۰دلاری انتظار داریم نوبت بعدی در ارقامی بین ۶۵-۶۸میلیون ريال معاملات انجام شود. چون فاصله قیمت ورق در بازار آزاد با بورس کالا بسیار زیاد شده، تقاضای بورس کالا به شدت رشد کرده است.
۲) بر اساس گزارش خلاصه بازار، روز گذشته خالص ورود نقدینگی به بازار ۱,۷۴۳ میلیارد ريال بوده است.
۳) بانک ملی (آینده پویا) ۶۹٫۱۵درصد سهام شفا دارو را ۲۸ اسفند عرضه می کند.
۴) بانک تجارت ۱٫۱درصد سهام فولاد مبارکه را ۷ اسفند عرضه می کند.
۵) بانک ملی سهام وبانک به میزان ۶۳٫۱۸درصد را در تاریخ ۲۸ اسفند به قیمت ۱۸۴۰۰ ريال عرضه می کند.
۶) بانک تجارت سهام رتاپ را ۲۸ اسفند به قیمت ۶۹۰۰ ريال معادل ۱۳٫۴۱درصد شرکت عرضه می کند.
۷) کتوکا قرارداد نصف کوره های قوس با فولاد مبارکه به ارزش ۱۷۰۰میلیارد ريال منعقد کرده است.
۸) سهام شراز توسط موسسه صندوق بازنشستگی ، وظیفه و از کارافتادگی و پس انداز کارکنان بانکهای ملی و ادغام شده خریداری شده است.
۹) سیمان سبزوار تجدید ارزیابی خود را راهی کدال کرد.
۱۰) ولغدر قرارداد جدیدی در خصوص صنعت هوایی منعقد کرده است.
۱۱) معاون طرح و برنامه وزارت صمت می گوید سایپا در زمینه کاهش هزینه‌ها و واگذاری شرکت‌های غیرسودده و مازاد خود اقدامات مهمی انجام داد که در آینده این خودروساز آثار مطلوبی خواهد داشت.
۱۲) طرح توسعه کنور در مسیر راه اندازی افتاده است. مدیرعامل شرکت می گوید با توجه به قرارداد منعقد شده با چینی‌ها و آماده بودن زیرساخت‌های لازم در محل ساخت کارخانه، تجهیزات این پروژه از حدود پنج ماه آینده به تدریج از چین به ایران منتقل خواهد شد و امیدواریم تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.
۱۳) مدیرفروش پکرمان می گوید در دی‌ماه ۹۸ برای اولین بار حجم فروش این مجموعه از دو کارخانه کرمان و کردستان بارز به ۱۰ هزار و ۱۴۵ تن رسید. از ده هزار و ۱۴۵تن محصول تولیدی ۷ هزار تن در اختیار نمایندگی ها قرار گرفت. ۲ هزار تن به خودروسازان سبک و سنگین داده شد و هزار و ۱۴۵ تن نیز به شرکت ها، سازمان ها و دوایر دولتی ارسال گردید. وی افزود سایت کردستان برای اولین بار به تولید روزی ۱۴ هزار و ۵۰۰ حلقه رادیال سواری رسیده که با ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ حلقه سایت کرمان توان تولیدی گروه صنعتی بارز، ۲۵ هزار حلقه شده که امیدواریم این رقم در بهمن و اسفند سال‌جاری به ۲۷ تا ۲۸ هزار حلقه رادیال سواری در روز برسد که بتواند کمک خوبی به بازار نوروز باشد.
۱۴) مسکو در هشداری اعلام کرده واشنگتن در تلاش است تا این ادعا را مطرح کند که ماهواره‌های کنترل کننده روسی در حال تعقیب ماهواره‌های شناسایی آمریکا بوده و با این دستاویز به دنبال تسریع مسابقه تسلیحاتی در فضا بوده که می‌تواند به نابودی موازنه امنیتی کنونی در فضا منجر شود.
۱۵) دولت‌های هند و روسیه گفتگوها در مورد یک قرارداد نفتی را نهایی کرده اند. طبق این قرارداد، هند از منطقه خاور دور روسیه نفت وارد می کند.
۱۶) پایگاه آمریکایی «فدرالیست» به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی دیداری محرمانه با وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار کرده است.
۱۷) نخستین نیروگاه هسته‌ای جهان عرب در امارات به بهره‌برداری می‌رسد. ۵۶۰۰ مگاوات برق توسط این نیروگاه تولید خواهد شد.
۱۸) کمیسیون بهداشت ملی چین رسما اعلام کرد که شیوع و سرایت ویروس کرونا در سطح کشور بسیار آهسته و کند شده است.
۱۹) وزیر امور خارجه ایتالیا می گوید پیشنهاد آلمان برای پیوستن ایتالیا به سه کشور اروپایی مذاکره کننده هسته ای با ایران را بررسی می کنیم.
۲۰) قالیباف گفته FATF ابزار جدید نظام سلطه است. وی معتقد است مشکل ما پول نیست بلکه نگاهمان اشتباه است و باید شرایط را طور دیگری دید.
۲۱) اتحادیه اروپا اعلام کرد که جوزپ بورل در رایزنی‌هایش با وزیران امورخارجه چین و روسیه به آنها اطمینان داده است که به همکاری با سایر طرف‌های برجام برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد.
۲۲) بانک مرکزی چین در تلاش به منظور کاهش شوک اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نرخ بهره وام‌های میان مدت را کاهش داد.
۲۳) احتمالا روز پنجشنبه نرخ بهره بخش استقراض بانك خلق چين باز هم كاهش خواهد يافت و بسته كاهش محسوس ماليتهاى مشاغل نيز رونمايى خواهد شد!
۲۴) حسین روحانی 😉

موفق باشید. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ولیدهلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *