یک برگشت بی نظیر!

امروز شنبه بازار اخرین ماه سال ۹۸ را در حالی آغاز کرد که یکی از بهترین برگشت های تاریخ بازار را شاهد بودیم این برگشت چیزی از برگشت پرسپولیس و ۳ گل ایمون زاید کم نداشت و همه را مات مبهوت خود کرده بود و امروز این طور بازار را پیش برد … بازار امروز در کل با یک ابهام بزرگ و ترس کار خود را آغاز کرد بازار میترسید … بسیاری معتقد بودند بازار اخیرارشد قیمت داشته و برخی او را اماده اصلاح می دانستند و از همین رو با بهانه کرونا و به خصوص اف ای تی اف منفی آغاز کرد.

بد هم منفی شد و تقریبا همه بازار منفی بودند و شاخص هم نزدیک به ۱۲ هزار واحد منفی را لمس کرد ! اما شب گذشته نیز نوشته بودیم که ۳ عامل می تواند به این موضوع کمک کند که ریزش ما موقتی باشد … اولی دلار بود که شاهدیم چطور روند شتابانی را در نرخ ها گرفته از صرافی ملی تا نرخ ازاد که این موضوع خود کمک بزرگی به بازار است چرا که هیچ موقع نبوده دلار صعودی و بازار نزولی باشد .

البته در مورد اثرات واقعی اف ای تی افت و بحث دلار و تحریم ها بعد تر صحبت میکنیم ولی به هر حال نشانه های خوبی در بازار ازاد دلار بروز کرد که به شکلی واضح مانع از افت بازار شد .

عامل دوم آن چیزی است که در درون شرکت ها وجود دارد !

گزارش ماهانه شرکت هاست که در همین دقایق که برای شما می نویسیم برخی از انها رسیده و نشان میدهد گزارش های خوبی در بهمن داریم . همین چند دقیقه برخی گزارش ها نظیر فولاژ و یا بانکی ها به خوبی نشان میدهد وضعیت این ماه اکثر شرکت ها خوب است و این یک نشانه دیگر برای ادامه وضعیت مثبت به خصوص سهم های قوی و بزرگ بازار است .

و در نهایت

عامل سوم همان جریان همیشگی پول است بال قوی که بازار را این روزها به پرواز دراورده و فرصت نمیدهد که سهمی در بازار منفی شود این جریان پول به واسطه هر چه باشد امروز یک چیز را به خوبی ثابت کرد که برادر این پول با جریان انتخابات گره نخورده بود و به این موضوع ربطی نداشت و حرکت امروز به خوبی این موضوع را نشان داد تا ثابت کند جنس این ورود پول از جنس سیاست و اوهامی که برخی فکر میکنند نبوده است جنس این پول جنس ترس است ! ترس از دست رفتن و کوچک شدن که برای حفظ خود به این بازار پناه آورده است.

اما ترجیع بند اصلی و نکته مهم گزارش بازار امروز و سرنوشت روزهای بعد یک چیز است !

واقعا این بازار چیست که این طور همه دیوانه او شده اند و امروز این طور از منفی به مثبت رنج شد و در واقع ۱۵ هزار واحد پرواز کرد !؟ به نظر بازار امروز به خوبی نشان داد که جریان پول ول کن بازار نیست و میخرد این نوع خرید و این شکل خرید ها در بازار به خوبی نشان دهنده همان فرار از تورم و جریان پول داغی است که کسی دوست ندارد ان را در دست بگیرد و همه در حال تبدیل هستند .

حالا یک روز بهانه اف ای تی اف می شود و یک روز نقدینگی ولی در هر صورت فعلا این جریان پول سوار بر بازار است و سهامداران هم هر روز از این شرایط ذوق میکنند ولی باید ریسک ها را هم دید که همان بحث تقسیم بندی شرکت ها و شرایط انهاست خوب دقت کنید به خصوص بعد از گزارش های ماهانه توصیه ما این است که فاز تحلیل خود را بیشتر کنید و بررسی کنید که چه شرکت هایی می تواند توان سود سازی قوی تری را ثبت کنند شک نکنید برای بار چندم تاکید میکنیم شک نکنید جریان بازی رشد قیمت ها به زودی این عامل را پیدا کرده و به ان توجه ویژه خواهد کرد .

البته هنوز هم تاکید میکنیم و میگوییم که…

اسفند فصل خوبی برای بازار ها نیست به نظر نیمه دوم اسفند و یا شاید حتی روزهای پیش رو کمی پر عرضه تر ظاهر شود و فشار روانی روی بازار بیشتر شود ولی با این شیب رشد نرخ دلار و این اتفاقات به نظر فشار خرید بازار هم کم نخواهد بودو انچه میل به فرار از تورم و جلوگیری از نگهداری پول داغ است باعث می شود فضا این طور بی محابا تند و اتشین و مثبت باشد … یکی از بهترین فصل ها برای تغییر ترکیب پرتفوی است …

حرف آخر …

این روزها یک اسم بیش از هر روزو همیشه به گوش ما میرسد ! کرونا !! نخند برادر چیز به این مهمی خنده دارد ؟! شاید با خود بگویید مگر کرونا هم در بازار تاثیر دارد باید اذعان کرد وقتی چیزی رشد اقتصادی چین را نیم درصد کم میکند حتما می تواندبرما نیز موثر باشد ! ولی نباید از ترس این ویروس خودکشی کرد به نظر این شرایط تا وقتی حاد نشده و شرایط عجیب نشده تاثیر خاصی هم بر بازارها ندارد ولی در صورت ادامه دار بودن و رشد تصاعدی امارها احتمال اثر گذاری هم وجود دارد و این نکته مهم ماجراست که فعلا از ان دوریم و فعلا کسی هم دنبال فکر کردن به ان نیست … فقط این را نوشتیم که زیر چشمی این ویروس خفاش زاده را هم به هزار و یک عامل قابل بررسی در گوشه ذهن خود داشته باشید …

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *