ما بودیم ؛بازار مثبت ؛ شاخص ۵۰۰ !

ما بودیم بازار مثبت و شاخص ۵۰۰ و ترس از کرونا مثبت و خلاصه اره اینا خیلی بودیم ولی قدرت پول و جریان خبرهای مثبت حسابی از پس تردید ها برامده و امروز قیصر بازار ما همان ابتدا نسق کشی کرد و شاخص ۵۰۰ را برای همه تثبیت نمود …

امروز بازار از ۵۰۰ هزار و نیم میلیون عبور کرد ولی ترس در چهره او کمی بیشتر نمایان شده بود و در سوی دیگر این قاعده چند وقت اخیر بازار است که بعد از ۲ الی ۳ روز مثبت یک روز یا دو روز پر عرضه را نیز دارد و همین موضوع امروز ترکر شد .

ولی این بار کمی او ترسیده از ویروسی به نام کرونا …

چه بخندید و چه فکر کنید شوخی است این ویروس به طرز عجیبی مشغول ایجاد وحشت در جامعه است و اگر قرار بر کاهش فعالیت ها باشد و یا خدای نکرده سمت قرنطینه و تعطیلی برویم به نظر ان وقت بازار کمی تب خرید خود را سرد شده می بیند و کمی صبر میکند اوضاع بهتر شود شاید برخی عزیزان اعتقادی به این موارد نداشته و ان را بیشتر شبیه یک شوخی برای بازار ببینند ولی به دلیل همین ابهام خاص ان است که اتفاقا ما میترسیم چون بازار نمی تواند به دلیل ابهام ان را تجزیه و تحلیل کند ممکن است هر برخوردی را با ان داشته باشد از همین رو امروز واکنش بازار را شاهد بودیم که برخی سهم ها منفی شدند و فشار عرضه افزایش یافت .

البته کرونا هم نبود امروز بازار بعد از چند روز رالی مثبت پر عرضه دنبال می شد ولی به هر حال شاید کمی بازار در این نقاط تماشاچی باشد و صبر کند تا فضا ارام تر شود .

یک نکته تکمیلی را بگوییم

امروز نامه ای منتشر شده بود که بله جلوی کد گرفتن و عرضه اولیه و این موارد گرفته شود و مراجعه جدید و عرضه اولیه ای نداشته باشیم … ببنید اگر واقعا ویروس خطرناک است این حرف ها چیست خطرناک است تعطیل کنید برود پی کارش این که مردم بیچاره را به خاطر کرونا و این موارد سردر گم کنیم کار درستی نیست حالا فرض کنید مردم به کارگزاری ها نروند به بانک چی ؟! به مترو ؟

تصمیمات را بهتر است جمعی و کشوری ببینیم اگر خطرناک است صف کارگزاری و بانک و مترو خیلی فرقی ندارد و بهتر است با دست خودمان بازار را قربانی تصمیمات این چنینی نکنیم البته این که عزیزان به فکر سلامت همکاران هستند امری بسیار پسندیده و خوبی است اما بزرگترهای کشور باید این موضوع را درک کرده و تصمیمی عاجل و قوی و محکم بگیرند . البته دیروز هم پیشنهادی دادیم که مثلا برگزاری مجازی مجمع را داشته باشید به جای تعطیل کردن ها بیایید فکر کنیم چطور می شود بخشی از فرایند را با توجه به ابزار اینترنت کوتاه کرد میدانید چه خدمت بزرگی میکنید و این اتفاق خوبی هم برای بازار خواهد بود .

اما از فاز کرونا که خارج شویم گزارش های ماهانه راهی بازار شده و…

این گزارش ها با موج قوی در حال پیشرفت در بازار است و اکثر شرکت ها مشغول گزارش دهی هستند تا حدودی می توان گفت ۵۰تا۶۰% گزارش ها رسیده و اکثر گزارش ها متوسط رو به بالا بودند گزارش دی شرکت ها نیز بد نبوده و اکثر این گزارش ها در ۲ ماه گذشته دی و بهمن وضعیت نسبتا خوبی را نشان میدهد و به ما مگیوند که احتمالا اگر اسفند هم با همین فرمان پیش برود ۳ ماهه چهارم کمی از ۳ ماهه سوم بهتر می شود ولی یک نکته را دقت کنید این بهتر بودن انقدر ها عجیب و قوی نیست .

بگذارید کمی راحت تر صحبت کنیم احساس میکنیم حتی با وجود رشد دلار به جز شرکت های دسته اول که بارها در مورد انها صحبت کردیم در دسته های دوم و سوم هیچ تحول خاصی را شاهد نیستیم و درواقع قیمت صعودی به همراه خود عوامل بنیادی صعودی را شاهد نیست و او کم کم شبیه ماشینی می شود که ارتفاع گرفته ولی قدرت موتورش کم می شود … کار شما این است که قدرت این موتور را در ذهن خود درج کنید بازار این روزها توجه به سهم های بزرگ را بیشتر کرده و جریان قوی تر و بیشتر پولی در انها وجود دارد که این مستقیم ناشی از شرایط خاص انهاست که دو جریان بنیاد و پول می تواند خیال ارام تری را در این گروه ها و سهم ها داشته باشد .

بتا سهم

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *