۱) رسانه‌های چین می‌گویند پژوهشگران این کشور برای ویروس جدید کرونا یک واکسن خوراکی ساخته‌اند و قصد دارند آن را آزمایش کنند.

۲) کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که ۵۰۸ مورد جدید ابتلا به کرونا روز گذشته شناسایی کرده بنابراین روند مبتلایان جدید به شدت نزولی است. در هفته های قبلی روزی ۲۰۰۰نفر مبتلا می شدند.

۳) ترامپ در نشست خبری مشترک با «مودی»نخست وزیر هند اعلام کرد، دهلی‌نو با خرید سه میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی از آمریکا موافقت کرده است.

۴) بنابر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، کلیه مدارس و مراکز آموزشی در همه مقاطع در استان تهران تا آخر این هفته تعطیل، اما از روز شنبه ١٠ اسفند دایر خواهند بود.

۵) آمریکا ۵ فرد و نهاد را به بهانه حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم کرد.

۶) «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنانی اعلام کرد که صبر می‌کنم تا ببینم نامزد نهایی چه کسی خواهد بود. از نامزد نهایی حمایت خواهم کرد. به نظرم آنچه اهمیت دارد این است که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا را کنار بزنیم. اولویت من شکست دونالد ترامپ است.

۷) قیمت پایه شمش ازین پس بر اساس ۸۳درصد قیمت صادراتی فولاد تعیین می شود اما همچنان سقف رقابت باز است لذا قیمت پایه همچنان بی اهمیت است. نکته در ابلاغیه جدید افزایش میزان عرضه شمش و پایش خریداران خواهد بود.

۸) تازه ترین نظرسنجی و بررسی های اقتصادی نشان می دهد که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه آینده به بیش از ۲۵ درصد رسیده است. با وضعیت جاری بسیاری موافق کاهش نرخ بهره آمریکا شده اند.

۹) به گفته مدیر واحد بزرگترین پالایشگاه عربستان (آرامکو) ، فعالیت این واحد از ابتدای ماه ژوئن به مدت پنج الی شش هفته متوقف می شود.

۱۰) دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد مرزهای این کشور با ایران به‌روی رفت‌وآمد باز شده و مردم می‌توانند با رعایت تدابیر بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سفر کنند.

۱۱) معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته در وین برای برگزاری نشست مشترک برجام آماده می شوند.

۱۲) رویترز رشد ۴.۵ درصدی اقتصادی چین را برای سه ماه نخست سال میلادی جاری پیش‌بینی کرده که در مقایسه با نرخ رشد فصل قبل یعنی ۶ درصد، کاهش داشته و در پایین‌ترین سطح پس از بحران مالی ۲۰۰۸ قرار دارد.

۱۳) لرى كودلاو اعلام كرد كه اقتصاد امريكا قدرتمند است و در جايگاه خوب خود به زيبايى تمام باقى مانده است. كاملا مانع شيوع ويروس كرونا در امريكا شده ايم. هيچ توقفى در عرضه و تقاضاى كالاهاى ضرورى شهروندان رخ نداده است.

۱۴) شاخص ترس (VIX) در بازار سهام امريكا به بيشترين مقدار از زمان سقوط كريسمسى سهام در سال گذشته رسيد!

۱۵) بنیاد مستضعفان ۸درصد بانک سینا را ۲۱ اسفند ۵۱۸۰ ريال می فروشد.

۱۶) خزانه داری ایالات متحده می گوید چین در تعهدات فاز اول توافق تجاری به پیشرفت رسیده است.همچنین گفته شده است که چین ممنوعیت واردات گوشت مرغ ایالات متحده را برداشته است.

۱۷) چین ۵ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به ایران تحویل داد.

۱۸) طرح احداث آسیاب سیمان خاکستری به ظرفیت ۱۰۰ تن سیمان در ساعت در شهر العماره عراق توسط سفارس کلید خورد.

۱۹) ومعادن ۳۷٫۲درصد افزایش سرمایه می دهد.

۲۰) شرکت فولاد (Mastel) مالزی برای سال مالی ۲۰۱۹ زیان خالص اعلام کرد که این اولین بار از سال ۲۰۱۵ می باشد که این شرکت زیان خالص را به ثبت رسانده است. خبر خوبی است چون نشان می دهد نمی توانند قیمت فروش را پایین بیاورند.

موفق باشید. ۷ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *