یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با وجود رشد پرشتاب این روزهای بازار سرمایه، شاخص بورس حباب ندارد، گفت: پیش بینی روند آن تا پایان سال و احتمال ادامه رشد بازار سرمایه وابسته به عوامل زیادی است که باید مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش رادیو سهام، «همایون دارابی» گفت: اکنون بخش عمده‌ای از رشد بازار ناشی از فعل و انفعالاتی است که به دلیل ورود نقدینگی‌های کلان در بازار ایجاد شده است، با توجه به رشد نقدینگی و بروز تورم، همه بازارها در حال هماهنگ‌سازی خود با مساله کاهش ارزش ریال هستند.

وی با اینکه در چند روز اخیر همزمان با افزایش شاخص بورس، ارزش دلار، خودرو و مسکن هم با رشد همراه شده است، افزود: در همه بازارها به نوعی شاهد تاثیر کاهش ارزش ریال هستیم، به همین دلیل فروش شرکت‌ها با نرخ جدید بالاتر می‌رود و در نتیجه قیمت سهام و رقم سود آنها با افزایش همراه می‌شود.

حمایت دولت از بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه حمایت دولت از این بازار را عامل دیگر رشد شاخص بورس مطرح کرد و افزود: مساله دیگر در رشد بورس برنامه‌ریزی و حمایت صورت گرفته از دولت نسبت به بازار سرمایه است و این امکان را برای بازار فراهم کرد تا به عنوان یک بازار امن و مورد اطمینان برای نقدینگی در اقتصاد کشور مطرح شود.

به گفته وی، حضور عمومی و مشارکت گسترده مردم در بازار سرمایه ناشی از حمایت‌ها و هدایت‌هایی است که از سوی دولت صورت گرفته است.

رادیوسهام

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *