۱) دولت ترامپ قصد دارد طبق برنامه سال ٢٠١٥ جهت كمك به تامين بودجه سال ٢٠٢١ امريكا ، ١٢ ميليون بشكه نفت خام از ذخاير استراتژيك اين كشور را در بازار تزريق كند. اين ١٢ ميليون بشكه از ماه اپريل تا اواخر ماه مى به بازار تزريق خواهد شد!

۲) مديران ٨ كارخانه داروسازى امريكا امروز در كاخ سفيد با ترامپ ديدار خواهند داشت. مايك پنس (معاون رئيس جمهور امريكا) می گوید تا اواسط ماه اپريل (شش هفته ديگر) واكسن ويروس كرونا تست و آزمايش خواهد شد!

۳) تعداد مبتلايان به كرونا طى ٢٤ ساعت اخير در ايتاليا با ثبت ۵۰۰ فرد جديد به ۱۶۹۴ نفر رسيد اما در چین آمار مبتلایان نزولی است. طی ۲۴ساعت اخیر فقط ۲۰۲ نفر کرونا گرفته اند. طبق تحلیل های صورت گرفته نقطه پیک کرونا در ایران ۱۰ فروردین خواهد بود.

۴) پوتین در حمایت از قیمت نفت گفته “روسیه آمادگی دارد تا با کشورهای عضو اوپک و متحدین همکاری های خود را جهت حمایت از قیمت های نفت ادامه دهد.”

۵) در بازار جهانی، اونس طلا، نفت، مس سرب، روی و آلومینیوم و بازار آتی دیگر کامودیتی ها مثبت است. علت اصلی سقوط شاخص دلار از ۱۰۰ به زیر ۹۸ است.

۶) رویترز می گوید فیوچرز نرخ های بازدهی ضمنی اوراق قرضه ده ساله ایالات متحده برای اولین بار زیر نرخ ۱% معامله می شود. “JPMORGAN نوشته اشتهاى بازار فراتر از ۰٫۲۵% كاهش در نرخ بهره فدرال رزرو است و اين مقدار كاهش كفاف بازار را نميدهد! از نظر ما احتمال و پتانسيل كاهش دوبل (۰٫۵۰%-) در نرخ بهره فدرال رزرو امريكا طى اجلاس ١٧ روز آينده بسيار بالاست.” این خبرها بر شاخص دلار اثر با اهمیت دارد.

۷) برآوردهای جدید از رشد اقتصادی نشان می دهد که رشد اقتصادی دنیا از ۳٫۱درصد به ۲٫۸درصد کاهش می یابد. رشد اقتصادی ایتالیا نیز منفی می شود.

۸) برای این ماه، آرامکو قیمت پروپان را ۴۳۰دلار، بوتان ۴۸۰دلار اعلام کرده که می توان گفت هر تن محصول حدودا ۷۰دلار کاهش قیمت داشته است.

۹) ارتش ترکیه مواضعی از دولت سوریه را هدف قرارداده که مستشاران نظامی ایران حضور دارند. در بیانیه ای آمده ترکیه را دعوت به برخورد عقلانی می کنیم. تاکید می‌کنیم فرزندان ملت ترکیه در ارتش آن کشور در تیررس نیروهای نظامی ما هستند. این بیانیه توسط مستشاران ایرانی خطاب به ارتش ترکیه است. بر اثر این رویداد ۲۱نفر به شهادت رسیدند که در گلراز بهشت معصومه تشییع شده اند.

۱۰) شما می توانید از طریق این لینک تست کرونا بدهید: https://test.corona.ir/

۱۱) محققان دانشگاه لستر انگلستان با استفاده از یک ماسک تنفسی که برای تشخیص بیماری سل طراحی شده است، ابتلا به کروناویروس جدید (COVID-19) را در مدت فقط چند ساعت تشخیص می‌دهند.

۱۲) حجم مبنا با فرمول جدید از امروز اجرایی می شود. فرمول حجم مبنا معادل چهار در ده هزار تعداد سهام هر شركت است اما حداقل ارزش آن ۵میلیارد تومان است. حداکثر ارزش آن برای شرکت هایی با سرمایه ۲هزار میلیارد تومان ۱۲میلیارد تومان و برای سرمایه کمتر ۱۰میلیارد تومان است. لذا حجم مبنا رقمی بین ۵ تا ۱۲ میلیارد تومان است.

۱۳) در خصوص حجم مبنا اگر فرض کنیم ۶۰۰ نماد مورد معامله بخواهند حجم مبنا را پر کنند، ارزش معاملات باید از ۴۰۰۰ میلیارد تومان در روز عبور کند. بنابراین در آینده که بازار متعادل تر باشد، منجر به رکود و فرسایش می شود.

۱۴) سقف کارت به کارت از ۳میلیون تومان در روز به ۵میلیون تومان و برداشت نقدی از ۲۰۰هزار تومان به ۵۰۰هزار تومان افزایش یافت تا مراجعه به بانک ها کاهش یابد.

۱۵) بنیانگذار مایکروسافت معتقد است کروناویروس بدتر از ابولا است و ممکن است ۱۰ میلیون نفر را در جهان بکشد. ( سهم هایش را فروخته و جا مانده است)

۱۶) فاسمین ۲۰۰درصد افزایش سرمایه می دهد.

۱۷) دلار پتروشیمی ها به ۱۳۳٫۴۳۲ در بورس کالا رسید.

۱۸) رعد حسن مدیرعامل سیمان صفر الکیطان با میـرشفیعی، مدیرعامل شرکت سیـمان غرب جهت خــرید کلینکر برای کارخانه آسیاب سیــمان بصره وارد مذاکره شدند .

۱۹) درخواست افزایش قیمت تایرسازان به سال ۹۹ موکول شد.

۲۰) پتروشیمی تندگویان زیر مجموعه فارس با نماد شگویا درج شده و احتمالا امسال عرضه می شود.

۲۱) همراه اول افزایش سرمایه ای از انباشته و آورده می دهد.

۲۲) نماد البرز از محل تجدید افزایش سرمایه خواهد داد.

۲۳) بانک پارسیان در نظر دارد تعداد ۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ سهم معادل ۱۰۰ درصد از کل سهام شرکت گروه مالی پارسیان را از طریق مزایده به صورت ۵۰ درصد نقد و الباقی طی اقساط دو ساله به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار نماید.

موفق باشید. ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *