۱) طی روز جاری گروه G7 کنفرانس مجازی با هم برگزار می کنند. گفته می شود در این ویدئو کنفرانس  بزرگترين اقدام هماهنگ شده قدرتهاى اقتصادى جهان براى مقابله با اثرات شيوع كرونا  طرح ریزی خواهد شد. بازار جهانی به این خبر واکنش مثبت نشان داده است.

۲) داوجنز با ۵درصد افزایش به ۲۶۷۰۳ واحد رسید! بعد از بزرگترین افت شاخص، حالا بزرگترین رشد داوجنز رقم خورده است. یکی از دلایل این رویداد جدی بودن دولت ترامپ برای فشار بر فدرال رزرو در کاهش ۷۵صدم درصد نرخ بهره است.

۳) اونس طلا به ۱۶۰۰ دلار رسید، نفت برنت ۵۳دلار معامله می شود، مس ۵۷۴۳دلار است و روی به نزدیکی ۲۰۴۰ دلار رسیده است. همچنین قیمت سنگ آهن روند صعودی قوی را آغاز کرده، علت این است که تولید سنگ آهن داخلی چین تقریبا متوقف شده و تقاضای وارداتی تقویت شده است.

۴) بانک مرکزی ژاپن بسته مالی خود را تصویب کرده. حجم خریدهای ژاپن از صندوق های سرمایه گذاری در سهام، سهمگین معرفی شده است.

۵) دو هفته دیگر فدرال رزرو جلسه تعیین نرخ بهره دارد. با قطعیت مدعی هستند که نرخ بهره نیم درصد کاهش یابد.

۶) عربستان سعودی در نظر دارد تا پیشنهادی به اوپک پلاس جهت کاهش ۶۰۰ هزار بشکه ای در روز را بدهد و این کشور نیز به تنهایی به طور اضافی ۴۰۰ هزار بشکه دیگر در روز کاهش تولید داشته باشد.

۷) در بورس کالا، ورق گرم مبارکه حدود ۵۹میلیون ريال به طور میانگین معامله شد. ورق در پاییز ۴۹میلیون ريال بوده، رقابت ها آن را به ۶۸میلیون ريال و ۷۲میلیون ريال هم رساند اما معاملات ابطال شد. حالا در حجمی بالا حدود ۶۰۰میلیارد تومان ورقم معامله شد.

۸) دیوان عدالت اداری، رای داد که خریداران سکه های پیش خرید شده از بانک مرکزی باید مالیات بدهند.

۹) نماینده تجاری ایالات متحده لایتیزر می گوید به قوانینی نیاز داریم که به نفع ایالات متحده و چین باشد. جدا شدن از چین هدف ایالات متحده نیست. دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم چین نمی خواهد به تعهدات فاز اول توافق تجاری پایبند باشد.

۱۰) احمدی نژاد به گوترش نامه نوشته که کرونا ساخته زرادخانه های دشمن است! سفیر چین گفته طبق آزمایش ها این ویروس ساخته شده نیست و از طبیعت به انسان منتقل شده است.

۱۱) کره شمالی دو موشک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

۱۲) رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای هدف قرار دادن نظامیان سوریه در ادلب، ابراز امیدواری کرد در دیدار با همتای روسی خود به توافق آتش‌بس در این منطقه برسند. وی گفت هیچ مشکلی با ایران و روسیه در سوریه نداریم.

۱۳)  سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

۱۴) همتی در یک پست اینستاگرامی گفته در خصوص کانال مالی معروف به سویس، ظاهرا دولت آمریکا معافیت لازم درمورد استفاده بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی ایران را برای تامین واردات کالاهای اساسی و دارو صادر کرده است. باید روند کار را در عمل دید.

۱۵) بر اساس برخی مدل ها، بیشترین ورود پول حقیقی در یک روز طی ۱۲ اسفند ماه، دوشنبه صورت گرفته است! بازگشت پراسترس ها به بازار بورس…

۱۶) در حالی که رشد تقاضای فرآورده های نفتی آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۷۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است، تازه ترین تحلیل S&P Global Platts نشان می دهد این رقم امسال به کمتر از ۳۸۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که ضعیف ترین عملکرد از زمان بحران مالی ۲۰۰۹ به شمار می رود.

۱۷) سمند و نگار نصر، بیش از ۱۰درصد سهام ایران خودرو را به قیمت ۱۲٫۴۴۶ ريال در تاریخ ۲۱ اسفند عرضه می کنند.

۱۸) خط تولید بدنه محصولات خانواده X200 شامل ساينا و كویيك در پارس خودرو با ظرفیت ۱۷ دستگاه در ساعت در حال راه‌اندازی است.

۱۹)سایپا درصد افزایش سرمایه را ۱۰درصد بالاتر برد.

۲۰) وصنعت ۳۳درصد افزایش سرمایه می دهد.

۲۱) زنجان گفته اروپایی ها طی ۱۸ ماه آینده تجهیزات کارخانه اوره را ساخته و به ایران منتقل می کنند.

۲۲) از ۱۵ اسفند سیمان سفید در بورس کالا عرضه می شود.

۲۳) تا پایان سال حدود ۶ عرضه اولیه خواهیم داشت. چهارشنبه و شنبه هفته بعدی دو نماد عرضه می شوند. مجتمع لاستیک یزد، سیمان ساوه، صنعتی دوده فام، شیر پاستوریزه پگاه گیلان، رایان هم افزا و پتروشیمی تندگویان نمادهای قابل عرضه هستند.

 

موفق باشید. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *