۱) تحلیلگران می گویند پس ازانکه ترامپ تصمیم گرفته فروشگاه های بزرگ را به دلیل ترس از شیوع کرونا تعطیل کند، احتمالا داوجونز با گپ منفی باز می شود. آن ها معتقدند فشار عرضه بر نفت و دلار وجود دارد اما طلا با رشد مواجه می شود.

۲) گروهی از تحلیلگران می گویند بر اساس دستور وزیر انرژی آمریکا مبنی بر خرید فوری نفت و افزایش ذخائر استراتژیک به احتمال قوی قیمت نفت حمایت می شود. قرار است آمریکا ۷۷میلیون بشکه نفت از بازار خارج کند.

۳) روز گذشته برآیند ورود پول ۶۹میلیارد تومان مثبت بود و همچنان حقیقی ها هستند که صفوف فروش را جمع آوری می کنند. موضوعاتی مطرح شده که محتمل است در جمع آوری صفوف فروش طی روز جاری، حقوقی ها هم وارد عمل شوند.

۴) فردین آقابزرگی، بروز رفتارهای هیجانی در بازار را سبب اصلاح سریع تر شاخص در روزهای اخیر دانست و کاهش فروش و رسیدن به نقطه تعادل را در معاملات امروز مشهود ارزیابی کرد.

۵) گروهی از دانشمندان که ضد ویروس سارس را در هلند تولید کرده بودند، حالا توانسته اند واکسن کرونا را نیز به نتیجه برسانند. اسرائیل، کانادا و هلند تاکنون به موفقیت هایی رسیده اند.

۶) مجددا پایگاه التاجی مورد هدف قرار گرفت و ۳ نظامی آمریکایی زخمی شدند. آمریکا در پاسخ حملات چند روز قبل، حشدالشعبی را هدف گرفته بود.

۷) همکنون پس از موج کرونا، ۹۵درصد شرکت های بزرگ چینی و ۶۰درصد شرکت های متوسط و کوچک به گردونه تولید بازگشته اند.

۸) مرز عراق و پاکستان با ایران به دلیل شیوع کرونا که جهت مراودات کالایی استفاده می شد به دلیل شیوع کرونا بسته شد.

۹) ترامپ یک بار دیگر به فدرال رزرو حمله کرد! برخی می گویند اگر در چهارشنبه جاری پاول نرخ بهره را شدیدا کاهش ندهد، ترامپ او را عزل می کند. البته قانونا برای عزل وی مشکلاتی در راه ترامپ وجود دارد.

۱۰) فعالان بازار نسبت به نحوه اعمال حجم مبنا در زمان بازگشایی نمادها ابهام دارند. آنها می گویند مشخص نیست در چه مواقعی در بازگشایی ها حجم مبنا وجود دارد و در چه مواقعی وجود ندارد! دستورالعمل دقیقی در خصوص حجم مبنا در دسترس نیست…

۱۱) نفت کوره ۲۷ اسفند در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه می شود.

۱۲) روسیه می گوید حتی اگر توافق جدیدی هم با اوپک رخ می‌داد، با توجه به عوامل موجود در بازار، شیوع ویروس کرونا و خطر وقوع رکود اقتصادی، قیمت نفت باز هم به ۳۵ دلار برای هر بشکه می‌رسید.

۱۳) خرید بریتیش استیل توسط فولادساز چینی نهایی شد. بریتیش استیل در ماه می پس از آنکه Greybull Capital آنرا به قیمت یک پوند به ازای هر سهم از تاتااستیل در سال ۲۰۱۶ خریداری کرده بود در انحلال اجباری قرار گرفت و نتوانست بودجه خود را برای ادامه فعالیت تامین کند.

۱۴) پخش البرز یکی از املاک مازاد خود را فروخت.

۱۵) بارزکردستان با رشد سودآوری مناسبی نسبت به سال قبلی مواجه شده است.

۱۶) پگاه اصفهان ۲۶۹درصد افزایش سرمایه از تجدید می دهد. وتوکا ۵۵درصد و چکارن ۱۱۹۸درصد افزایش سرمایه می دهند. بانک اقتصاد نوین هم ۱۳۲درصد افزایش سرمایه خواهد داد.

۱۷) ورق گرم مبارکه بالای ۶۰میلیون ريال قیمت خورد یعنی ۲۰درصد بالاتر از میانگین پاییز. الکیل بنزن شیران هم ۱۵۵٫۴میلیون ريال معامله شد.

۱۸) دلار در سامانه سنا ۱۳۷هزار ريال است. در سامانه نیما نیز بین ۱۳۵-۱۳۹ هزار ريال معامله می شود.

۱۹) حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه می گوید با توجه به مقدار ذخیره‌ای که از ابتدای سال داشتیم، به‌طورکلی فولاد مبارکه از برنامۀ تولید و فروش عقب نیفتاد؛ ولی برای سال ۹۹ با توجه به کمبود مواد اولیه در سال ۹۸ و قطع ۴۰ تا ۵۰ روزۀ گاز با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. همچنین کرونا بهره برداری از بزرگترین واحد کنسانتره سازی کشور در سنگان را به سه ماهه اول سال ۹۹ موکول کرد.

موفق باشید. ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *