۱) وزیر خزانه‌داری آمریکا می گوید تعطیلی آمریکا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین ۱۰ تا ۱۲ هفته ادامه خواهد داشت. ترامپ هم گفته ۳ تا ۴ ماه برای عادی سازی شرایط زمان لازم است.

۲) حسن روحانی می گوید به وزرا عرض کردم طرح‌های مهمی که در سال ۹۹ تکمیل و به پایان می‌رسد را به مردم بگویند. ( تا دولت بعدی به نام خودش نزند)

۳) مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه مدعی شد که اعضای اتحادیه اروپا از درخواست ایران و ونزوئلا برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول به‌منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا حمایت خواهند کرد.

۴) بسیاری از شهرهای ایران و جهان برای مقابله با اپیدمی کرونا تعطیل هستند به جز تهران.

۵) میرسیدی مجری و کارشناس بخش‌های خبری صداوسیما که در خبرهای خود از بی دلیل بودن نگرانی مردم در خصوص کرونا صحبت می کرد، دچار کرونا شد.

۶) مادر عروس رهبر انقلاب بر اثر کرونا درگذشت. خانم خاموشی از موسسین مدارس اسلامی نرگس و مادر همسر حجت الاسلام سید میثم خامنه‌ای بود.

۷) شرکت ” Cepheid” اعلام کرد که موفق شده تایید “سازمان غذا و دارو” (FDA) را برای یک آزمایش تشخیص کروناویروس دریافت کند. این آزمایش مولکولی می‌تواند در ۴۵ دقیقه، بیماران مبتلا به کروناویروس را شناسایی کند.

۸) نخست وزیر پاکستان می گوید من می‌خواهم از رئیس جمهور ترامپ درخواست کنم که به دلایل بشردوستانه تحریم‌ها علیه ایران را تا زمانی که اپیدمی کوید- ۱۹ پایان می یابد، لغو کند.

۹) بانک مرکزی آلمان می‌گوید که احتمال وقوع رکود قابل‌توجه در آلمان اجتناب‌ناپذیر است. دولت آلمان بسته محرکی به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو برای مقابله با تبعات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را امضا کرد.

۱۰) رشد اقتصادی جهان در ماه مارس منفی شد اما انتظار می رود از یک ماه آینده فضا بهبود یابد.

۱۱) چهار گروه مستقل در آمریکا، استرالیا و چین که در حال تحقیق بر روی اثرات دما و رطوبت هوا بر روی ویروس «کووید-۱۹» هستند می‌گویند بیشترین شیوع بیماری در مناطقی با آب و هوای سرد و خشک بوده است.

۱۲) مدیرعامل شرکت دایملر آگ می گوید تقاضای چین در حال افزایش است که این ما را دلگرم می کند.

۱۳) رئیس صندوق بین المللی پولGeorgieva می گوید انتظار می رود همه گیری کروناویروس منجر به رکود اقتصادی همانند و یا بدتر از زمان بحران مالی در سال ۲۰۲۰ شود. و پیش بینی می شود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ ریکاوری کند.

۱۴) عملکرد رضایت بخش فرماندار نیویورک باعث شده تا بسیاری به او لقب رئیس جمهور کومو بدهند. رسانه ها می گویند عملکرد ترامپ افتضاح بوده است!

۱۵) تولیدکنندگان نفتی شیل هزینه های سرمایه گذاری جدید را حذف کردند و خرید سهام به صورت سهام خزانه را نیز متوقف نمودند. آمریکا با نگرانی از زمین خوردن این بخش مهم اقتصاد خود، وزیر انرژی را به مذاکره با عربستان فراخوانده است. دان برویلت می گوید ایده ایجاد اتحاد نفتی با عربستان سعودی در حال بررسی است.

۱۶) تنها مزیت ایران نسبت به آمریکا، بنزین ارزان بود که همکنون با دلار آزاد هم قیمت بنزین ایران بالاتر از آمریکا است.

۱۷) کاهش قیمت نفت، باعث افت سنگین قیمت گاز طبیعی شده است. این مساله می تواند هزینه گاز طبیعی مصرفی پتروشیمی ها را کاهش دهد.

۱۸) یک مقام ارشد بانک مرکزی چین گفت، اقتصاد این کشور به سرعت به نرخ رشد خود باز می‌گردد و پیشرفت قابل توجهی طی سه ماه آینده خواهد داشت.

۱۹) قیمت سنگ آهن از ۹۰ دلار به ۸۰ دلار کاهش یافت! شمش فولاد ۳۵۰ دلار معامله می شود.

۲۰) گروه صنعتی ایران خودرو برای سال ۹۹، تولید و عرضه ۶۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت را در دستور کار قرار داده است.

۲۱) مدیرعامل ملی مس می گوید تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه که ظرفیت تولید ۱۵۰هزار تن کنسانتره مس را خواهد داشت امسال وارد مدار تولید شود. این پروژه به‌تنهایی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به گردش مالی شرکت مس اضافه خواهد کرد.

موفق باشید. ۵ فروردین ۱۳۹۸

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *