۱) پنتاگون به فرماندهان نظامی دستور داده که برای تشدید نبردها در سطوح بالا در عراق برنامه ریزی کنند. بر اساس گفته سازمان های اطلاعاتی ارتش آمریکا این یک حمله کوچک و ضربه نیست بلکه آمادگی در حد یک جنگ است! کارکنان آمریکایی هم از بخش کردنشین عراق خارج شده اند!

۲) آمریکا ۷میلیارد دلار از منابع ایران نزد بانک های کره جنوبی را رفع مسدودی کرد و مجوز استفاده ازان را داد.

۳) آمریکا دوره معافیت ها از تحریم ایران در زمینه گاز را به یک ماه کاهش داده است. آن ها می گویند اگر حملات به نیروهای نظامی آمریکا ادامه یابد، معافیت را لغو می کنیم.

۴) مرزهای ایران با عراق تا ۲۷ فروردین مسدود شده اما مرزهای تجاری با ترکیه بازگشایی شده است.

۵) آمریکا می گوید آزادسازی منابع ایران با برداشت اشتباه نباید همراه شود. بنابراین تحریم های جدیدی برعلیه ایران وضع نموده و گفته فشار حداکثری ادامه دارد.

۶) دولت روسيه خواستار يك تفاهم در اوپك پلاس براى كنترل قيمت نفت و مهار افت تقاضا شد.

۷) وزیر نفت عربستان گفته هيچ مذاكره اى با روسها بر سر تنظيم و كنترل بازار نفت نداريم!

۸) معاون وزیر انرژی روسیه می گوید ما انتظار ريزش قيمت نفت تا بشكه اى ٣٠$ را داشتيم اما اكنون روسيه تبديل به گروگان شرايط فعلى بازار نفت شده است! ما با هيچ كشورى سر جنگ در بازار نفت نداريم!

۹) سناتورهای آمریکایی می گویند عربستان در طرحی با روسیه قصد دارد وارد جنگ نفتی با آمریکا شود و سرمایه گذاری های بلند مدت این کشور را هدف گرفته اند! این مساله اگر متوقف نشود باید تحریم، محدودسازی و تعرفه را فعال کنیم.

۱۰) آمریکا ممکن است به عربستان بگوید که با این کشور وارد همکاری نفتی شود. روسیه می گوید ما هيچوقت قصد ضربه زدن به كمپانى نفت شيل امريكا و حذف آن از بازار را نداشتيم.

۱۱) میزان تقاضا برای بیمه بیکاری به بالاترین سطح نسبت به کل روسای جمهور آمریکا رسیده و این بی سابقه است. حتی در سال ۲۰۰۸ نیز آمار استفاده از بیمه بیکاری به این حد نرسید! آینده ترامپ در خطر افتاده چون رای دهنده آمریکایی به این مساله بسیار توجه می کند.

۱۲) با پمپاژ دلار توسط فدرال رزرو در بازارها، شاخص دلار به زیر ۱۰۰ سقوط کرد. به نظر می رسد برای مدتی در محدوده ۱۰۰ باشد.

۱۳) در اروپا مکانیزم بدهی های مشترک پیشنهاد شد اما آلمان با آن مخالفت کرد و گفت حاضر نیز بدهی اقتصادهای ضعیف را تقبل کند. حالا ایتالیا می گوید اگر در این شرایط کاری برای ما نکنید، بعد از کرونا از اتحادیه خارج می شویم! اروپا، رو به فروپاشی است.

۱۴) پس از قرنطینه هند، فعالان می گویند ممکن است بخش مهمی از تقاضای طلا نیز کاهش یابد.

۱۵) احتمالاتی برای افزایش نرخ سیمان مطرح است. شیخان می گوید آنچه چشم انداز صنعت سیمان در سال ۹۹ را روشن‌تر می‌کند، موضوع قیمت سیمان است. در سال ۹۸، انجمن صنفی کارفرمایان سیمان از وزارت صمت خواسته بود قیمت سیمان از ابتدای سال ۹۹ افزایش یابد که البته بررسی درخواست سیمانی‌ها به ابتدای سال ۹۹ موکول شد.

۱۶) ارسال سفارش های نامتعارف در سامانه معاملات بورس ازین پس منجر به مسدود شدن کد معاملاتی می گردد.

۱۷) لوبکات مصرفی روانکارها از ۴۰میلیون ريال به ۲۶میلیون ريال افت کرده است.

۱۸) بانک ها تراز ارزی خود را یکی پس از دیگری اعلام می کنند. تا اینجا، وتجارت با ۱میلیارد دلار تراز ارزی مثبت، مورد توجه عموم قرار گرفته است.

۱۹) روز چهارشنبه ۷۰۰میلیارد تومان ورود وجه نقد حقیقی به بازار ثبت شده است.

موفق باشید. ۹ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *