۱) مشاور ارشد پزشکی دولت چین در مدیریت بحران کروناویروس گفته پاندمی جهانی COVID-19 احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی (۱۱ اردیبهشت) تحت کنترل درخواهد آمد.

۲) دانشمندان دارویی را کشف کرده‌اند که به شکل موثری جلوی اتصال ویروس کرونا به بدنه سلول‌ها را مسدود می‌کند و می‌تواند به صورت بالقوه سبب درمان بیماری کووید ۱۹ در همان ساعات اولیه شود. نام دارو hrsACE2 است.

۳) جو بایدن خواستار کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

۴) رئيس جمهوری آمریکا می‌گوید ایران هیچ درخواستی برای کاهش تحریم‌ها نداشته تا اجازه داده شود تجهیزات پزشکی به تهران ارسال شود.

۵) در صورت عدم فروکش بحران کرونا در آمریکای شمالی طی دو هفته آینده و با شدت گرفتن درخواست بیمه بیکاری ، قیمت اونس طلا تا آستانه ۱۷۰۰ دلار پیش خواهد رفت.

۶) توافقات اولیه ای بین روسیه، آمریکا و عربستان برای کاهش تولید نفت ایجاد شده است. روسیه می گوید، عربستان در تلاش است تا صنعت نفت آمریکا را زمین بزند اما ترامپ ساعاتی بعد گفت با “دوستم” بن سلمان صحبت کرده ام …

۷) متانکس به دلیل شیوع کرونا، راه اندازی یک واحد ۱٫۸ میلیون تنی متانول را ۱۸ ماه به تاخیر انداخته است.

۸) جدیدترین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان داد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه میلادی گذشته به دلیل افت شدید تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و ریزش قیمتهای نفت، بزرگترین کاهش را از سال ۲۰۱۵ تاکنون داشت.

۹) برای اولین بار خط کانتینری از بندرعباس به بندر سلطان قابوس در مسقط برای حمل میوه و تره‌بار با قیمت رقابتی از روز شنبه شروع به کار خواهد کرد.

۱۰) ورود پول حقیقی در روز معاملاتی قبل (۱۱فروردین) ۴۳۰میلیارد تومان بوده است.

۱۱) وزارت دفاع آمریکا گفته در حال ساخت و انتقال يك سامانه دفاع موشكى هوشمند براى حفاظت از پايگاه هايمان در عراق هستيم. دولت عراق از لزوم نصب اين سامانه نسبت به خطرات احتمالى مطلع است.

۱۲) روز دوشنبه اجلاس فوق العاده اوپک پلاس برگزار می شود. توافق اندکی دور از انتظار است چون توقع عربستان از آمریکا اندکی بالا است.

۱۳) آلومینیوم به زیر ۱۵۰۰ دلار افت کرده است. از یک طرف پودر آلومینا به ۲۴۱٫۵دلار رسیده و از طرف دیگر موجودی انبارها به شدت در حال افزایش است.

۱۴) فولاد خوزستان یک محموله ۳۰هزار تنی اسلب را ۳۵۰دلار فروخت.

۱۵) حسن روحانی می گوید یکشنبه ۱۷ فروردین در خصوص شرایط موجود تصمیم نهایی می گیریم.

۱۶) بانک مرکزی چین بسته محرک دیگری را برای حمایت از اقتصاد این کشور معرفی کرد و نرخ سپرده الزامی بانکها نزد بانک مرکزی را ۱ درصد دیگر کاهش داد.

۱۷) بخش هایی از کارخانه تولید الکترود گرافیتی فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

۱۸) کویر فولادی ها در تلاش برای افزایش ۳۰۰هزار تنی در تولید است.

۱۹) چینی ها برای درمان کرونا دارویی با ترکیب صفرا خرس، شاخ بز و سه گیاه دارویی ساخته اند. ( اینا تا نسل مارو منقرض نکنن ول نمیکنن)

۲۰) سنگ آهن حدود ۸۳دلار با عیار ۶۲درصد معامله می شود.

۲۱) مدیرعامل مس سرچشمه می گویند طرح اسیدسولفوریک و درآلو و دره زار به بهره برداری نزدیک شده است.

موفق باشید. ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *