۱) در میان تایید و تکذیب های کاهش نرخ سود بانکی، بازده معادل بانکی اوراق اخزا به ۱۷درصد کاهش یافت!

۲) روز گذشته ۷۷۰میلیارد تومان ورود پول حقیقی ثبت شد. دماوند، بجهرم، سمازن، پترول، ثفارس، وتجارت و وبصادر بیشترین ورود پول را ثبت کردند.

۳) چهارشنبه هفته جاری، صبا با قیمت ۱۲۰۰ تومان و چهارشنبه هفته بعدی آریا (زیرمجموعه پتروشیمی پارس) عرضه می گردد.

۴) پدیده شاندیز با نماد #گتوشا 😒 در سازمان ثبت شد و در بازار پایه بازگشایی می گردد.

۵) بانک صادرات ۴۷۵ ملک به ارزش ۹۰۰میلیارد تومان طی سال ۹۸ به فروش رسانده است.

۶) معاملات تعدادی از نمادها در روز گذشته تایید نشد. تعدادی از نمادهای معاملات به دلیل ظن دستکاری قیمت متوقف شدند. در سایه این اتفاق، برخی نمادها به یکباره صف فروش شدند، احتمالا بازیگران از ترس آشکار شدن اثرات معاملات خود روی این نمادها، سریعا اقدام به فروش سهام کرده اند.

۷) دولت قصد دارد سهام خود در شرکت‌های بیمه البرز، بیمه اتکایی امین، بانک‌های صادرات ایران، ملت، تجارت، ایران‌خودرو، سایپا،ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از طریق صندوق ها به صورت سهمیه بندی و بر اساس کد ملی عرضه کند. احتمالا به هر کد ملی ۲میلیون تومان سهام فروخته خواهد شد اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست و پروسه ای زمان بر است.

۸) دلار صنعت پتروشیمی برای این هفته ۱۳۸٫۹۸۵ ريال تعیین شد.

۹) بر اساس شاخص ایران اویل مارکت، قیمت محصولات شیمیایی طی یک ماه اخیر در ایران ۱۳درصد کاهش داشته است.

۱۰) منابع رویترز می گویند عربستان سعودی نرخ گذاری قیمت های نفت خام ماه می را تا پس از نشست اوپک پلاس به تعویق خواهد انداخت.

۱۱) وزارت انرژی آذربایجان از برگزاری نشست اوپک پلاس در روز پنجشنبه خبر داده است.

۱۲) ترامپ می گوید اعضای اوپک در حال نابود کردن خود هستند! در صورت لزوم برای محافظت از کارگران بخش انرژی آمریکا، تعرفه اعمال خواهم کرد.

۱۳) عراق که به شدت وابسته به قیمت نفت است و حدود ۴٫۶میلیون بشکه فروش دارد، حالا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

۱۴) الغضبان، وزیر نفت عراق تاکید کرد که وصول توافق جدید میان اعضای اوپک به حمایت تولید کنندگان عمده غیر اوپک مانند آمریکا، کانادا و نروژ نیاز دارد.

۱۵) تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفته آمریکا طبق برنامه ریزی در حال تحویل دادن پایگاه ها به نیروی نظامی عراق است.

۱۶) آمریکا و عراق در حال بهبود روابط سیاسی هستند. عراق می گوید ما پیامی از وزارت خارجه آمریکا دریافت کرده‌ایم. واشنگتن در این پیام، پیشنهاد مذاکرات و تجدید نظر فراگیر درباره آینده روابط در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و مبادلات تجاری و همکاری‌های امنیتی دوجانبه و منطقه ای را مطرح کرده است. عبدالمهدی گفته که ازین مورد استقبال می کنیم!

۱۷) پوتین یک هفته دیگر دورکاری می کند، بوریس جانسون در بیمارستان بستری شده، شیخ حسن بدون ماسک در جلسات حضور یافته اما می گوید همه باید ماسک بزنند و سلامت مردم در اولویت است البته چرخ اقتصاد هم باید بچرخد.

۱۸) مدیر مالی قهکمت می گوید وضعیت کشت پاییزه چغندرقند در سال ۹۸ بسیار بهتر از سال قبل بود و به همین دلیل به نظر می رسد محصول پاییزه که همین روزها برداشت خواهد شد، تقریبا دو برابر سال گذشته باشد.

۱۹) با توجه به اینکه برخی تحقیقات، اثرگذاری داروی Favipiravir را روی ویروس کرونا تائید کرده است، با تلاش محققان این دانشگاه یکشنبه ۱۷ فروردین ماه کارآزمایی بالینی این دارو آغاز شد.

۲۰) مدیرعامل فولاد سفیددشت اعلام کرد برنامه تولید ۸۰۰هزار تن اسفنجی در سال ۹۹ در دستور کار است.

موفق باشید. ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

ولید هلالات

 

تحلیل شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

کانال تلگرام: https://t.me/farabibourse

ما را در آپارات دنبال کنید: http://www.aparat.com/kargozari.org

خرید و فروش آنلاین سکه و طلا : https://kargozari.org/2018/05/25/gold

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *